Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Framförallt så är ju Carlos alldeles för dyr för oss.
Utsikten hade väl en hyfsad säsong förra året, låg med i toppen av tabellen rätt länge iaf, men ja det hade varit bra om dom kunde gå upp.
Det är ju knökat på vårt mittfält så att plocka in honom hade varit att bränna krut på fel position. Titi, Seb, Erlingmark, Hasse och Toko konkurrerar i princip om 2 positioner. Vi behöver en mittback och en anfallare sedan är jag ganska nöjd.
Vi kommer inte ha samma bredd som en del andra lag så det kommer finnas möjligheter för juniorer men vi kommer ha en slagkraftig startelva när alla är friska.
Hoppas Titi och Alexandersson kan få ett genombrott(typ likt Holm 2019) och att Paka kommer tillbaka på ett bra sätt, för han är ju vår bästa offensiva spelare när han presterar som i våras.
Maric hade kunnat spelasom mittback utan problem. Sen så vi väl vara rörande överens om att Yusuf lämnar vid sommaren eller tidigare.
I övrigt håller jag med dig. Själv spånar jag på en 4231,
Paka som 10a, Aiesh får ockupera en kant, Nygren (på lån!) tar den andre andre kanten. Yusuf och Erlingmark som defensiva mittfältare, och att Koffe får en kompanjon bredvid sig.
Tror inte Söder gör en lika bra säsong som i fjol, så hoppas på en ny anfallare av nämnda anledning, men även för att avlasta. Även en my mittback + def mitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Där vi har Friberg, Berggren och Faltsetas redan...

Blunda och köp Sonny, blunda och köp!
Våran defensiv är fantastisk men vi har knappt en enda vettig offensiv pjäs.
Berggren ju fina, rappa fötter. Då borde han väl spela som eran offensiva mittfältare? Vet inte hur det ser ut på era kantpositioner men skulle ni spela 4-2-3-1 och flytta upp Berggren i banan.
Som sagt: Jag spekulerar lite bara, vill inte skriva en masse här och så blir det pannkaka. Men om det är något som är säkert, så är det att han kommer bidra med jävlaranamma till ett deprimerat (läs: mesigt) omklädningsrum.
Dessutom kommer ju Häcken att få hela stadsdelen Hjällbo med sig som supportrar, i synnerher hans farsa, som älskar att gorma åt sin son. Undra fan om det inte kommer höras genom TV-rutan.