2020-01-06, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Med tanke på vad vi har "stormandes bakifrån" hade det givetvis varit bra med en Carlos-typ däruppe som tar ner bollarna, men nja det är nog inte heller helt lysande att ha Carlos i Gbg igen...

Ja, det är på det sättet synd att vi inte har en gbg-klubb i superettan vi lättare kan låna ut spelare till. Varken ÖIS eller Gais är ju sugna på att agera ren "farmarklubb". Visst gick Ljungskile upp och kan dom hänga kvar där så är det en möjlighet, men även om vi lånade ut Affane till ÖIS ifjol så blir det inte riktigt samma grej.
Kiken får därmed gärna gå upp igen.

Ackermann har jag mig veterligen aldrig sett lira men talang finns det ju där tveklöst annars hade inte hans korta karriär varit som den varit ändå. Ohlsson har ju spelat i enstaka inhopp samt u21 och där finns det möjligheter att ta kliv utan tvekan.
ÖIS verkar satsa ungt 2020...

Ackermann har levt på sin totalt överlägsna fysik helas sin "karriär". Det är jävligt lätt att spela fotboll om man har en kropp som en superbiffig 26-åring när man möter andra spinkiga 12-åringar. Fast i den yttersta eliten räcker det inte med en fantastisk fysik.
Citera
2020-01-06, 14:26
Medlem
paras0nics avatar
Maric kommer nog bli nyttig för Häcken. Lämpar sig bäst som defensiv mittfältare, han var alltid överlägsen som ung där iaf. Får lite sur känsla över att inte Blåvitt norpade honom.
Citera
2020-01-06, 14:42
Medlem
junazs avatar
Då var det officiellt från Hammarbys håll att Leo Bengtsson går till Häcken.

Synd att vi inte tar vara på en egen talang, men i ärlighetens namn är konkurrensen idag alldeles för svår. Med den trupp Bajen har hade Leo inte klarat av att ta en ordinarie plats, och på de inhopp han fått göra tycker jag inte heller att han riktigt tagit chansen tyvärr.

Häcken är nog ett mycket bra val, en klubb helt utan press på sig som ändå brukar tillhöra det övre skiktet i serien och spelar en offensiv fotboll. Hoppas han får mycket speltid och kan fortsätta utvecklas!
Citera
2020-01-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Med tanke på vad vi har "stormandes bakifrån" hade det givetvis varit bra med en Carlos-typ däruppe som tar ner bollarna, men nja det är nog inte heller helt lysande att ha Carlos i Gbg igen...

Ja, det är på det sättet synd att vi inte har en gbg-klubb i superettan vi lättare kan låna ut spelare till. Varken ÖIS eller Gais är ju sugna på att agera ren "farmarklubb". Visst gick Ljungskile upp och kan dom hänga kvar där så är det en möjlighet, men även om vi lånade ut Affane till ÖIS ifjol så blir det inte riktigt samma grej.
Kiken får därmed gärna gå upp igen.

Ackermann har jag mig veterligen aldrig sett lira men talang finns det ju där tveklöst annars hade inte hans korta karriär varit som den varit ändå. Ohlsson har ju spelat i enstaka inhopp samt u21 och där finns det möjligheter att ta kliv utan tvekan.
ÖIS verkar satsa ungt 2020...

Framförallt så är ju Carlos alldeles för dyr för oss.

Utsikten hade väl en hyfsad säsong förra året, låg med i toppen av tabellen rätt länge iaf, men ja det hade varit bra om dom kunde gå upp.

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Maric kommer nog bli nyttig för Häcken. Lämpar sig bäst som defensiv mittfältare, han var alltid överlägsen som ung där iaf. Får lite sur känsla över att inte Blåvitt norpade honom.

Det är ju knökat på vårt mittfält så att plocka in honom hade varit att bränna krut på fel position. Titi, Seb, Erlingmark, Hasse och Toko konkurrerar i princip om 2 positioner. Vi behöver en mittback och en anfallare sedan är jag ganska nöjd.

Vi kommer inte ha samma bredd som en del andra lag så det kommer finnas möjligheter för juniorer men vi kommer ha en slagkraftig startelva när alla är friska.

Hoppas Titi och Alexandersson kan få ett genombrott(typ likt Holm 2019) och att Paka kommer tillbaka på ett bra sätt, för han är ju vår bästa offensiva spelare när han presterar som i våras.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-06 kl. 15:12.
Citera
2020-01-06, 15:11
Avslutad
Citat:

Där vi har Friberg, Berggren och Faltsetas redan... Blunda och köp Sonny, blunda och köp!

Våran defensiv är fantastisk men vi har knappt en enda vettig offensiv pjäs.
Citera
2020-01-06, 15:34
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Framförallt så är ju Carlos alldeles för dyr för oss.

Utsikten hade väl en hyfsad säsong förra året, låg med i toppen av tabellen rätt länge iaf, men ja det hade varit bra om dom kunde gå upp.

Det är ju knökat på vårt mittfält så att plocka in honom hade varit att bränna krut på fel position. Titi, Seb, Erlingmark, Hasse och Toko konkurrerar i princip om 2 positioner. Vi behöver en mittback och en anfallare sedan är jag ganska nöjd.

Vi kommer inte ha samma bredd som en del andra lag så det kommer finnas möjligheter för juniorer men vi kommer ha en slagkraftig startelva när alla är friska.

Hoppas Titi och Alexandersson kan få ett genombrott(typ likt Holm 2019) och att Paka kommer tillbaka på ett bra sätt, för han är ju vår bästa offensiva spelare när han presterar som i våras.

Maric hade kunnat spelasom mittback utan problem. Sen så vi väl vara rörande överens om att Yusuf lämnar vid sommaren eller tidigare.

I övrigt håller jag med dig. Själv spånar jag på en 4231,

Paka som 10a, Aiesh får ockupera en kant, Nygren (på lån!) tar den andre andre kanten. Yusuf och Erlingmark som defensiva mittfältare, och att Koffe får en kompanjon bredvid sig.

Tror inte Söder gör en lika bra säsong som i fjol, så hoppas på en ny anfallare av nämnda anledning, men även för att avlasta. Även en my mittback + def mitt.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Där vi har Friberg, Berggren och Faltsetas redan... Blunda och köp Sonny, blunda och köp!

Berggren ju fina, rappa fötter. Då borde han väl spela som eran offensiva mittfältare? Vet inte hur det ser ut på era kantpositioner men skulle ni spela 4-2-3-1 och flytta upp Berggren i banan.

Som sagt: Jag spekulerar lite bara, vill inte skriva en masse här och så blir det pannkaka. Men om det är något som är säkert, så är det att han kommer bidra med jävlaranamma till ett deprimerat (läs: mesigt) omklädningsrum.

Dessutom kommer ju Häcken att få hela stadsdelen Hjällbo med sig som supportrar, i synnerher hans farsa, som älskar att gorma åt sin son. Undra fan om det inte kommer höras genom TV-rutan.
Citera
2020-01-06, 15:45
Avslutad
Citat:
Maric hade kunnat spelasom mittback utan problem. Sen så vi väl vara rörande överens om att Yusuf lämnar vid sommaren eller tidigare.

Paka som 10a, Aiesh får ockupera en kant, Nygren (på lån!) tar den andre andre kanten. Yusuf och Erlingmark som defensiva mittfältare, och att Koffe får en kompanjon bredvid sig.

Tror inte Söder gör en lika bra säsong som i fjol, så hoppas på en ny anfallare av nämnda anledning, men även för att avlasta. Även en my mittback + def mitt.

Berggren ju fina, rappa fötter. Då borde han väl spela som eran offensiva mittfältare? Vet inte hur det ser ut på era kantpositioner men skulle ni spela 4-2-3-1 och flytta upp Berggren i banan.

Som sagt: Jag spekulerar lite bara, vill inte skriva en masse här och så blir det pannkaka. Men om det är något som är säkert, så är det att han kommer bidra med jävlaranamma till ett deprimerat (läs: mesigt) omklädningsrum.

Dessutom kommer ju Häcken att få hela stadsdelen Hjällbo med sig som supportrar, i synnerher hans farsa, som älskar att gorma åt sin son. Undra fan om det inte kommer höras genom TV-rutan.

Berggren är ju inget vidare på att lägga avgörande öppnande passningar, sedan tror jag inte han är den bäste avslutaren heller? Kan inte dra mig till minnes att han varit i avslutsläge någon gång iofs.
Citera
2020-01-06, 15:57
Medlem
Citat:

Till sommaren kan det hända en del ja, då går även kontraktet med Toko ut, men det kan vi inte med säkerhet veta och som det är nu kan vi inte ha en massiv spelartrupp, vi behöver tänka på ekonomin.

Du glömmer Giorgi, han är en AS toppspelare, blir han lite mer klinisk så är det ju inte alls omöjligt att han säljs i sommar dock, han borde gjort iaf 4-5 mål till 2019. Det bästa hade varit om vi kunde få en bra affär med Hasse nu i januari, säkra ekonomin och lägga lite krut på 1-2 spelare.

Jag tror Söder kan göra minst lika många mål i år, men vi behöver en central anfallare till både för konkurrensen och som backup om han skulle bli skadad/sjuk.

Säljer vi Hasse hade jag gärna velat se Sana som regista, han har speluppfattning och passningsfot för den rollen.

Sana-Erlingmark
Paka
Aiesh - Söder - Giorgi
Citera
2020-01-06, 16:03
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Då var det officiellt från Hammarbys håll att Leo Bengtsson går till Häcken.

Synd att vi inte tar vara på en egen talang, men i ärlighetens namn är konkurrensen idag alldeles för svår. Med den trupp Bajen har hade Leo inte klarat av att ta en ordinarie plats, och på de inhopp han fått göra tycker jag inte heller att han riktigt tagit chansen tyvärr.

Häcken är nog ett mycket bra val, en klubb helt utan press på sig som ändå brukar tillhöra det övre skiktet i serien och spelar en offensiv fotboll. Hoppas han får mycket speltid och kan fortsätta utvecklas!

Då får han lära sig att kasta tillbaka bollen till motståndarna när dom slår den över sidlinjen vid skada
Citera
2020-01-06, 16:15
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Truppen är väl rätt så spikad i Bajen nu? Förutom målvaktsposten tveksamt om Johan kan fortsätta det vore kanon annars så kan Oliver slussas in om ett par år som förstemålvakt
Känner det också. Speciellt om Tankovic blir kvar ser jag inte vad vi skulle värva. Möjligen någon ytterback ytterligare nu när vi har Europa att tänka på också.

Det enda andra jag kan tänka mig är att plocka in någon riktig striker om det visar sig att Johannsson inte håller måttet.
Citera
2020-01-06, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Går rykten att Häcken ska göra en byteshandel mellan Irandust och Adu sedan ta in Denni Avdic som Paulinhos ersättare🤣
Citera
2020-01-06, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Går rykten att Häcken ska göra en byteshandel mellan Irandust och Adu sedan ta in Denni Avdic som Paulinhos ersättare🤣

Skulle inte förvåna mig. Man vet fan inte vad som är på skoj längre.

Vi kanske skall spela ett 6-4-0 system i år och hoppas på att motståndarna gör såhär varje match?

https://youtu.be/9lopG_Tu0rY?t=47

eller två gånger?

https://youtu.be/9lopG_Tu0rY?t=225
Senast redigerad av trazke 2020-01-06 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in