2020-01-25, 20:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Karlis 300k brutto per år i 3 år = 10,8m. Schysst pension på det.

Paulinho är 9 år äldre.

Det är ingen fråga om vilken klubb som gjort bästa värvningen här.

Sannerligen får Karlis 1-1,5m i sign on och garanterade pensionspengar plus lite annat överkomligt.

Men vi kan sälja Karlis om ett halvår eller ett år. Då försvinner minst 10 millar från utgifterna.

Bajen kan inte sälja Paulinho. De gav honom en avskedspresent. Hög lön. Sign-on. Noll i värde att sälja vidare.

JJ vs Bo. 0-1000. KO.
Jag säger inget om värvningarna eller ställer dem mot varandra utan bara hur dyra de är.

Kan de kapitalisera sportsligt så kan det ju vara en bra affär för Bajen, en spelare som om han presterar de kan behålla i 3 år och det kommer nog inte komma några bud på honom vilket betyder kontinuitet vilket är viktigt för en klubb om de samtidigt har andra som har försäljningsvärde.

Inte så att Kujovic för er var speciellt billig eller har något större försäljningsvärde men ni gjorde den affären ändå.
Citera
2020-01-25, 20:46
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag säger inget om värvningarna eller ställer dem mot varandra utan bara hur dyra de är.

Kan de kapitalisera sportsligt så kan det ju vara en bra affär för Bajen, en spelare som om han presterar de kan behålla i 3 år och det kommer nog inte komma några bud på honom vilket betyder kontinuitet vilket är viktigt för en klubb om de samtidigt har andra som har försäljningsvärde.

Inte så att Kujovic för er var speciellt billig eller har något större försäljningsvärde men ni gjorde den affären ändå.
Självklart är Kujovic inte billig, men Bosse löste det bra. Man gav Kujovic ett kontraktsförslag som han först nobbade, det i sin tur gjorde att Bosse gick efter en annan spelare som var på g till Stockholm för att göra läkarundersökningen. Kujovic ändrar sig och kontaktar Bosse.
Citera
2020-01-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Ok så Karlström hoppade bara på sitt gamla kontrakt med en pissig allsvensk lön och avstod från sign on osv. Låter rimligt...

Någon som påstått det?
Citera
2020-01-25, 21:42
Medlem
girigfans avatar
sen får man inte glömma att det är mer tv avtalspengar i år och lönerna kommer generellt sett gå uppåt.
underbart att vi signade karlström, vi måste ses, tillsammans med malmö naturligtvis, som en av guldfavoriterna nästa år.
Hela truppen intakt med astrit, berg & chilufya som har mycket högre uppsida. förlusten av buya är naturligtvis tuff men kalle holmberg är ingen dålig ersättare. kan bli intressant nästa år!!
med tanke på att tankovic lämnar i sommaren och djuric ersatts med paulinho ser jag bajen som toppkandidat men inte guldkandidat.

Mitt tips i dagens läge:
1. malmö
2. djurgården
3. aik
4. haif
Citera
2020-01-25, 22:03
Ehh klart att Paulinho är en dyr och rent av dålig värvning om man utgår ifrån att Bajen ger honom 300k i månaden, plus sign on. Det är ju så dumt att det faller på sin egen orimlighet.

Tror man skall halvera den kostnaden för att vara närmare verkligheten.

Förstår dock att antagonister och supportrar till hans gamla klubb gärna vill att så skall vara fallet. Ni skulle sett Heif forumet efter vi värvat Bojanic (som skrev nytt kontrakt för några månader sedan) förra året ö
Citera
2020-01-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Karlis 300k brutto per år i 3 år = 10,8m. Schysst pension på det.

Paulinho är 9 år äldre.

Det är ingen fråga om vilken klubb som gjort bästa värvningen här.

Sannerligen får Karlis 1-1,5m i sign on och garanterade pensionspengar plus lite annat överkomligt.

Men vi kan sälja Karlis om ett halvår eller ett år. Då försvinner minst 10 millar från utgifterna.

Bajen kan inte sälja Paulinho. De gav honom en avskedspresent. Hög lön. Sign-on. Noll i värde att sälja vidare.

JJ vs Bo. 0-1000. KO.

Du är så jävla Bajen fixerad.
Kommer att bli underbart att se Paulinho höja bucklan i November med Zlatan jublande på läktaren
Citera
2020-01-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Nu är ju Ovcharka världens största troll, utan någon som helst koll, men DIF degar ingen jävel 11 MSEK över tre år, goes without saying. Berg kanske, men inte, nej.
Vet inte vad jag vill ha sagt, men ta inte Ovcharka på allvar, någonstans.
Citera
2020-01-25, 22:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nu är ju Ovcharka världens största troll, utan någon som helst koll, men DIF degar ingen jävel 11 MSEK över tre år, goes without saying. Berg kanske, men inte, nej.
Vet inte vad jag vill ha sagt, men ta inte Ovcharka på allvar, någonstans.

Skulle ni inte kunna betala någon 300 000 i månaden brutto på ett treårskontrakt?
Citera
2020-01-25, 22:46
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ehh klart att Paulinho är en dyr och rent av dålig värvning om man utgår ifrån att Bajen ger honom 300k i månaden, plus sign on. Det är ju så dumt att det faller på sin egen orimlighet.

Tror man skall halvera den kostnaden för att vara närmare verkligheten.

Förstår dock att antagonister och supportrar till hans gamla klubb gärna vill att så skall vara fallet. Ni skulle sett Heif forumet efter vi värvat Bojanic (som skrev nytt kontrakt för några månader sedan) förra året ö
Det folk verkar glömma när JJ säger att man gör en plusaffär är ju också att man slipper lönekostnaden för Djurdjic. Vet inte vad han satt på men att Paulinho skulle få så mycket mer tvekar jag på.

Netto blir det alltså:
Försäljning och lön för Djurdjic - Sign on och lön till Paulinho = plusaffär

Sedan om det stämmer eller inte låter jag vara osagt men nettokostnaden när man tar försäljningen av Djurdjic i åtanke blir inga 15-20 miljoner direkt.
Citera
2020-01-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle ni inte kunna betala någon 300 000 i månaden brutto?

Skulle kunna, och skulle kunna, det är ju beroende av annat såklart, så det är ju absolut görligt. Vi kan såklart pynta fem mill per månad med en bibehållen balansräkning, men jag vore då besviken, och jag tror inte att Bosse och Henke tar den typen av bets.
Om du vill ha en referens på DIF:s lönebild, även om saker såklart har förändrats sedan fem år, så fick Emil Bergström, som kapten, ett kontrakt med 250k i sign on, och 75-80-85/m över tre år, innan han såldes.
Philip Haglund hade 130k i Gbg, ville ha samma i DIF, fick ett gapflabb av Bosse, erbjöds hälften, gick vidare till Bajen, och fick det han ville ha.

Jag är säker på att Karlis fått ett fint kontrakt, men det är inte ”IFK”-fint a la 400k/mån, utan mer ”vill du dra så fixar vi det, och du får 1M+100k/120k/140k på vägen över tre år”.
Citera
2020-01-25, 23:19
Tror den enda spelaren utanför MFF som fick över 200k i månadslön var Kjartansson i Bajen. Men risken var reglerad iom att det bara var korttidskontrakt.

Vet inte (känns tvek) om Aik skulle kunna pynta runt 200k för Goitom kanske, men annars har jag svårt att se någon spelare, annat än i mff, som är uppe på dom summorna.

*edit*
Om typ Elfsborg fått in externt (läs sponsor) kapital för att betala dyrt för Levi och Cibicki, må så vara. Men isf skall det till extraordinära omständigheter för en allsvensk klubb skall betala så mycket.
Senast redigerad av se_där... 2020-01-25 kl. 23:24.
Citera
2020-01-25, 23:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Hur stor är löneskillnaden mellan Malmös spelare och övriga egentligen? Jag vet att det inte var speciellt ovanligt för några år sedan att MFF-spelare hade månadslöner på 250k+ (Tinnerholm, Christiansen mfl låg på de nivåerna läste jag).

Men jag har noll koll på hur det ser ut idag och ännu mindre koll på hur det är i andra klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in