Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Carlos hade ju varit en spelare jag gärna hade sett i Blåvitt som konkurrent till Söder, inte speciellt realistiskt dock.
Med rätt omgivning utanför plan och rätt tränare, typ en Potter person som uppenbarligen är bra på att hantera "strullpellar" och människor i största allmänhet så kan man få ut mycket av honom, då är han garanterat en potentiell skytteligavinnare, men då måste alldeles uppenbarligen hela upplägget fungera för honom.
Hade han fortsatt i Örebro i år är det inte alls omöjligt att han hade gjort fler mål än Mohamed "voodoo magic" Buya Turay, blev väl 11 mål på 20 matcher? Tror att det är en 20-måls gubbe i rätt lag och med rätt tränare.
Med tanke på vad vi har "stormandes bakifrån" hade det givetvis varit bra med en Carlos-typ däruppe som tar ner bollarna, men nja det är nog inte heller helt lysande att ha Carlos i Gbg igen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
hehe, vem vet. Brukar kolla en del på S1 när jag har möjlighet(när det inte krockar, landslagsuppehåll osv), det skall bli intressant att se hur både Ackermann och Ohlsson pallar A-lags fotboll.
Ja, det är på det sättet synd att vi inte har en gbg-klubb i superettan vi lättare kan låna ut spelare till. Varken ÖIS eller Gais är ju sugna på att agera ren "farmarklubb". Visst gick Ljungskile upp och kan dom hänga kvar där så är det en möjlighet, men även om vi lånade ut Affane till ÖIS ifjol så blir det inte riktigt samma grej.
Kiken får därmed gärna gå upp igen.
Ackermann har jag mig veterligen aldrig sett lira men talang finns det ju där tveklöst annars hade inte hans korta karriär varit som den varit ändå. Ohlsson har ju spelat i enstaka inhopp samt u21 och där finns det möjligheter att ta kliv utan tvekan.
ÖIS verkar satsa ungt 2020...