2020-01-06, 13:38
Medlem
Varför inte sätta upp en Zlatan i halm varje år? Halmbocken har onekligen satt Gävle ”på kartan” och sånt gillar lokalpolitiker.
Citera
2020-01-06, 13:40
Medlem
Tvirtynts avatar
Res inte statyer av levande personer är ju läxan här.
Citera
2020-01-06, 13:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Så fort Zlatte är i Malmö blir han rånad antingen på värdesaker eller brukar de oftast klirra hans bil, minns 2004 över julhelgen när de tjorra hans Mercedes S63 AMG för millen, de tog fälgarna värde till 100lax och lämna karossen på stockar. Stod i tidningarna, börja skratta åt eländet.

Han är avskydd som fan för sina utalanden för han är ett skämt vilket folk inte gillar

Var det inte 2008? Jag hittade klippet för att jag blev nyfiken på händelsen.Han har ju inte rosat marknaden efter detta med sabotagen av statyn i Malmö och köp av Hammarbys andelar...

https://www.expressen.se/kvallsposten/frack-kupp-mot-zlatan/

Citat:
Zlatans nyimporterade Mercedes-Benz hann aldrig rulla in i säkerhetsgaraget. I går morse stal tjuvar alla fyra fälgarna.
- Det är för jäkligt. Tänk att man inte kan få ha någonting i fred, säger Helena Seger till Kvällsposten.
Citera
2020-01-06, 13:53
Medlem
Ta bort den förevigt, annars kan dsk konstnären vakta den själv
Citera
2020-01-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vi är måååånga som anser att den absolut hör hemma vid MFF stadion.

Nej, det är ni inte. Det är några få som sitter i en bubbla, och är ointresserade av MFF annat än för att försöka använda det som ideologisk symbol.

Sen blev det ju lite fel när det inte är personer med svenskt ursprung utan huvudsakligen folk med samma ursprung som Zvikaren som vandaliserar statyn. Men de flesta löser ju det med att ignorera det och låtsas det är svenska rasister oavsett.

Istället för att inse att problemet är kommunal idioti, först genom att sätta upp staty på levande trots regler/policy om motsatsen, dels inte flytta när alla som inte har mentala spärrar som stoppar tänkande förstog att det skulle gå såhär efter Zvikaren´s uttalanden.

Och det är då helt oavsett om det är rätt eller fel att vandalisera, det är inte rätt väg. Men det var ändå klart att det skulle hända.
Senast redigerad av adyring 2020-01-06 kl. 13:58.
Citera
2020-01-06, 13:55
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Kan man ersätta den där fula statyn med en rondellhund från Lars Vilks?

Underbart förslag med en hund! Enbart fotbollsmänniskor och hundar ser värdet i att jaga en boll.

Men varför blanda in Lars Vilks? Sveriges värsta attention whore. I alla fall fram till mongo-Greta slog igenom.
Citera
2020-01-06, 13:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Du gissar utan att känna till historien.
Om det inte varit för MFF hade Zlatan troligen jobbat i en falafelkiosk just nu.

Och det är precis det är är det fina med det svenska föreningslivet. Det finns många fantastiska ledare i klubbar och föreningar ute i landet som får ungdomar på rätt spår när allt perkar åt fel håll. Ledare som kliver in när skola och socialen har misslyckats

... det är kanske snarare du som gissar och har fördomar om utlänningar (eller kanske snarare förhoppningar eftersom som det svider så hårt i själen när någon "blatte" lyckas).

MFF tog inte en "random" utländsk kille från Rosengård och förvandlade honom till en stjärna... även om du tillsammans med många andra missunsamma medelmåttor vill få det till.
MFF elitsatsar och gallrar hårt från tidig ålder (från 10-års åldern) där de sparkar ut sina egna killar när det dyker upp någon som provspelar och visar sig vara en större talang. Endast fåtal av dessa får chansen vidare i A-laget.
När det kommer till Zlatan så var han det bästa alternativ MFF hade... därav erbjöd de honom att spela för dem. Hade de haft ett bättre alternativ hade de tagit det istället... så enkelt är det.

Dessutom så gjorde MFF en riktig fuling när Zlatan skulle till Ajax... man förhandlade ner hans lön för att få upp transfersumman till klubben... man gjorde detta eftersom "blatten" kunde endast spela fotboll och hade ingen koll på kontrakt... glöm inte det.
Citera
2020-01-06, 13:59
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Bakgrunden till allt...

Zlatan går in som 50% delägare i AEG-sweden. AEG globalt är en enorm koncern inom sport och äger arenor, lag, rättigheter etc etc.

AEG-sweden är dock inget märkvärdigt dotterbolag, de äger 49% av aktierna i Hammarby...thats it (Stadgarna säger att Hammarby måste äga minst 51% av aktierna). Det har inte direkt varit en solskenshistoria att vara aktieägare i bajen då de inte har någon utdelning och inte driver bolaget som en vanlig affärsrörelse, de har som mål att gå runt ekonomiskt...inte att tjäna pengar. Aktiernas värde är akademiskt alltså.

Zlatan äger nu (lätt avrundat) alltså 25% av hammarby, men då kommer frågan "hur mycket betalade han för aktierna ?". Jag tror (obs gissning) att han bara gått in med sitt namn och inte betalt en spänn.

Det AEG-Sweden hoppas på är helt enkelt att deras kvarvarande aktier nu ska få ett marknadsvärde i och med Zlatans intåg. De vill bli av med en urusel investering helt enkelt.

Det Zlatan missbedömde var att fansen inte gör skillnad på en affärsuppgörelse och en sportslig uppgörelse. Fansen är besvikna som fan, och det får statyn lida för !

Inte svårare än så !
Ungefär så har jag också förstått det. Och tror inte Zlatan själv aktivt gått in med pengar utan det varit någon del i en överenskommelse, eller ett sätt för AEG att få lite gratis reklam. Så långt skulle nog Zlatan kommit undan med att vara delägare i Bajen. Det jag tror var det som fick åsikterna att vända var när han gick ut och sa att han skulle göra Bajen till Skandinaviens bästa klubb.
Citera
2020-01-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du är väl ett tydligt exempel på en lättkränkt människa..
Du tar för givet att alla delar din åsikt att Zlatan statyn inte borde placerats där. Vi är måååånga som anser att den absolut hör hemma vid MFF stadion.

Säg nu sanningen... vad är det EGENTLIGEN som stör dig med Zlatan?

Jag stör mig inte på Zlatan. Jag är snarare Zlatanist. Jag väntar med spänning på Zlatans comeback i Milan mot Sampdoria kl 15.00. Och jag håller med dig att han är en av Sveriges största fotbollsspelare genom tiderna. Han är definitivt den mest spektakuläre och mest omtalade svenska fotbollsspelaren (som jag har upplevt).

Jag har endast påpekat att det fanns ett stort motstånd till statyns placering redan innan invigningen. Givet det motståndet tycker jag att det var det korkat av Malmö stad att placera statyn på stadiontorget från första början. Konsekvenserna av den ignoransen ser vi i Malmö nu. Istället skyller politikerna på lättkränkta konsthuliganer.

Din fråga borde nog ha varit något i stil med:
"Säg nu sanningen... vad är det EGENTLIGEN som stör dig med Malmös kommunala ledning?"
Citera
2020-01-06, 14:16
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Bakgrunden till allt...

Zlatan går in som 50% delägare i AEG-sweden. AEG globalt är en enorm koncern inom sport och äger arenor, lag, rättigheter etc etc.

AEG-sweden är dock inget märkvärdigt dotterbolag, de äger 49% av aktierna i Hammarby...thats it (Stadgarna säger att Hammarby måste äga minst 51% av aktierna). Det har inte direkt varit en solskenshistoria att vara aktieägare i bajen då de inte har någon utdelning och inte driver bolaget som en vanlig affärsrörelse, de har som mål att gå runt ekonomiskt...inte att tjäna pengar. Aktiernas värde är akademiskt alltså.

Zlatan äger nu (lätt avrundat) alltså 25% av hammarby, men då kommer frågan "hur mycket betalade han för aktierna ?". Jag tror (obs gissning) att han bara gått in med sitt namn och inte betalt en spänn.

Det AEG-Sweden hoppas på är helt enkelt att deras kvarvarande aktier nu ska få ett marknadsvärde i och med Zlatans intåg. De vill bli av med en urusel investering helt enkelt.

Det Zlatan missbedömde var att fansen inte gör skillnad på en affärsuppgörelse och en sportslig uppgörelse. Fansen är besvikna som fan, och det får statyn lida för !

Inte svårare än så !

Zlatan gör nog inga investeringsbeslut själv, han har placerare som jobbar med den saken.

Vet de dammsög hela åre på hus ett tag där för att sälja ett år senare och tjäna pengar på bostadsmarknaden. Nån zlatan sågs aldrig till utan det var pappersupplägg bara.

Om zlatan går in och tar aktier av AEG så är det inte för en "god sak" skull, hans placerare ser chans att tjäna bra pengar. Värdeökningen på de kvarvarande 25% skulle även zlatan få igen om det går bra för hammarby och han hittar köpare, vem säger nej till i princip gratis aktier.

Sen bryr nog sig inte zlatan ett dugg om statyn, är bara media som gör.
Han vill bara synas och höras och låta som han är viktig.

Tycker man ska sluta mata trollet zlatan.
Citera
2020-01-06, 14:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Nej, det är ni inte. Det är några få som sitter i en bubbla, och är ointresserade av MFF annat än för att försöka använda det som ideologisk symbol.

Sen blev det ju lite fel när det inte är personer med svenskt ursprung utan huvudsakligen folk med samma ursprung som Zvikaren som vandaliserar statyn. Men de flesta löser ju det med att ignorera det och låtsas det är svenska rasister oavsett.

Istället för att inse att problemet är kommunal idioti, först genom att sätta upp staty på levande trots regler/policy om motsatsen, dels inte flytta när alla som inte har mentala spärrar som stoppar tänkande förstog att det skulle gå såhär efter Zvikaren´s uttalanden.

Och det är då helt oavsett om det är rätt eller fel att vandalisera, det är inte rätt väg. Men det var ändå klart att det skulle hända.

Du kanske hoppas på det eftersom det stärker din tes .. vi är många MFF supportrar som inte håller med.. men vi håller en annan profil.. precis om på läktaren (lite mer kultiverat, sponsrar, betalar de dyra biljetterna, företagspaketen osv, kan kontrollera våra känslor).

Vi kan förstå och särskilja att MFF har varit Zlatans arbetsgivare (för det är precis det som är den rätta benämningen) en gång i tiden.. en av många... men att man inte är det längre.
Zlatan har gått vidare (precis om MFF).. deras vägar skildes för längesedan... närmare bestämt 20 år sedan.

Vad är du skyldig din gamla arbetsgivare du arbetade för år 1999-2001 (sedan 2005 om du räknar in ungdomsåren)?
Varför tycker du att det skall vara annorlunda för Zlatan?
Citera
2020-01-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Låt det bli en läxa, inga statyer av nu levande personer!
Vad är det för ikonoklastiska fasoner?! Är du kanske arg för att Zlatan är katolik eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in