2020-01-06, 03:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Haha! Låt detta bli den nya Gävlebocken!

Tanken slog mig att Zlatans inblandning i Hammarby kanske handlar om mer än ögat ser. Zlatan kanske har personliga skäl att dissa Malmö, varför hans satsning på Hammarby även var ett sorts fuck off av anledningar allmänheten inte känner till? Zlatan är inte typen som vänder andra kinden till i onödan.
Det är väl det tramset med Hasse Borg som skulle vara förklaringen. 20 år sen. 1,5 miljard scen, 10 tränare och 2 sportchefer sen. Men klart man ska fucka off de mest trogna fansen han har haft för det.
Citera
2020-01-06, 03:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är väl det tramset med Hasse Borg som skulle vara förklaringen. 20 år sen. 1,5 miljard scen, 10 tränare och 2 sportchefer sen. Men klart man ska fucka off de mest trogna fansen han har haft för det.

Ja, det är ju så klart bara spekulationer från min sida men jag tänker att det då skulle handla om något mycket mer aktuellt, och även om det skulle vara så så är det ju fortfarande många som oförtjänt får sig en släng av sleven. I värsta fall är det precis lika egoistiskt och okänsligt som det framstår.
Citera
2020-01-06, 03:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, det är ju så klart bara spekulationer från min sida men jag tänker att det då skulle handla om något mycket mer aktuellt, och även om det skulle vara så så är det ju fortfarande många som oförtjänt får sig en släng av sleven. I värsta fall är det precis lika egoistiskt och okänsligt som det framstår.
Han verkar vara extremt lättkränkt så du har kanske rätt. Att Markus Rosenberg gick om honom i populäritet? Att Mff firade de största framgångarna 10-15 år efter han lämnat?
Citera
2020-01-06, 04:05
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Man får skylla sig själva att den går sönder när man vägrar ta bort den fastän hela stan har bett om att den ska flyttas till Stockholm. Smält ner eländet och låt den falla i glömska!

Ja, min tanke med. Smält bara ner den fula mannen med det sliskiga leendet. Ingen tittar väl ändå på den.
Citera
2020-01-06, 04:09
Medlem
Förr reste man statyer av kungar och helgon, nu till ära av zigenare som kan sparka en boll på en gräsmatta. Tänker på damlandslaget i somras och Coca-Cola:s jämställdhetskampanj med statyer av ett antal spelare. Nu denna. Det är politiska symboler i syfte att demoralisera oss. Hoppas de använder någon form av syra nästa gång.
Citera
2020-01-06, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han verkar vara extremt lättkränkt så du har kanske rätt. Att Markus Rosenberg gick om honom i populäritet? Att Mff firade de största framgångarna 10-15 år efter han lämnat?

Zlatan bryr sig inte om någon dum staty han har fullt upp i Milan. Han är hemma nu där han är älskad för i andra länder uppskattar dom sina spelare även vid avslutad karriär vilket Sverige inte gör utan när dom slutat är dom inget värda. Malmö har visat sig vara så efterblivna i och med denna grova skadegörelse som är en världsnyhet. Sorgligt skriver man och det indikerar på synen på brottet som begåtts. Så Malmö sorry ingen vet vilka ni är i stora världen och definitivt inte någon bänknötare Rosenberg som misslyckats totalt utomlands, men alla och då menar jag ALLA vet vem Zlatan är. Hoppas byket åker fast och dom kommer i så fall få betala resten av sitt liv i skadestånd. Statyn skall in på riksidrottsmuseet vilket är en bra plats i skydd för avundsjuka, hatiska små människor som trodde dom ägde Zlatan.

Citat:
Zlatan Ibrahimovic, 38, står upp, rakryggad i Milano.

– Han verkar helt opåverkad, säger Milantränaren Stefano Pioli till Sportbladet.

Är du förvånad över att detta händer i hans hemland Sverige?

– I världen av i dag finns det tyvärr människor som hatar överallt, säger Pioli.

I Milano har Zlatan Ibrahimovic representerat både de stora ärkerivalerna, Inter och Milan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/b5J2JB/milans-tranare-om-zlatan-och-statyn-helt-opaverkad

Citat:
What a sad ending! 😕@Ibra_statue in Sweden has been toppled completely by vandals!
Senast redigerad av Browser 2020-01-06 kl. 04:38.
Citera
2020-01-06, 04:49
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottfrilla
Ett till förslag vad man ska göra med statyn.

https://twitter.com/felstavatt/status/1213804925857214465
HAHAHAHA!!! Fan vilken bra bild! Riktigt konstverk!
En jesusfigur, hyllad och upplyft av media och etablissemanget, hatad och avsatt av folket.
Senast redigerad av kofotskenta 2020-01-06 kl. 04:54.
Citera
2020-01-06, 05:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Zlatan bryr sig inte om någon dum staty han har fullt upp i Milan. Han är hemma nu där han är älskad för i andra länder uppskattar dom sina spelare även vid avslutad karriär vilket Sverige inte gör utan när dom slutat är dom inget värda. Malmö har visat sig vara så efterblivna i och med denna grova skadegörelse som är en världsnyhet. Sorgligt skriver man och det indikerar på synen på brottet som begåtts. Så Malmö sorry ingen vet vilka ni är i stora världen och definitivt inte någon bänknötare Rosenberg som misslyckats totalt utomlands, men alla och då menar jag ALLA vet vem Zlatan är. Hoppas byket åker fast och dom kommer i så fall få betala resten av sitt liv i skadestånd. Statyn skall in på riksidrottsmuseet vilket är en bra plats i skydd för avundsjuka, hatiska små människor som trodde dom ägde Zlatan.

[i]
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/b5J2JB/milans-tranare-om-zlatan-och-statyn-helt-opaverkad

Helvete. Du tror alla andra är så fina? Som sagts en staty av Zlatan i Milano skulle också innebära trubbel. Dels för en staty av en fortsatt levande är dumt, sedan skulle säkert Inter fans inte vara så glada. Han är en svikare i deras värld. Som han är det för en del MFF fans.
Citera
2020-01-06, 05:09
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Malmö är ett virus som inte kan leva utan en värdkropp att parasitera på, samtidigt som det dödar värdkroppen. Malmö är ett skräckexempel på hur man inte ska göra om man är mån om sitt land. Är du med? Malmö kostar mycket mer än det smakar, vi har köpt oss en filial till mellanöstern. Varsågod.
För andemeningens skull, så antar jag att du menar att personer från Mellanöstern är parasiter och därför förstör, i första hand, Malmö och i andra hand Sverige? Det är farligt likt Mein Kampf. Du kanske behöver lite lebensraum också? Jag tror jag är med på vad du menar.
Citera
2020-01-06, 05:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Varför ere så viktigt att hylla drägget Zlatan?
Fuck honom och hans staty.
Äntligen förstördes den.
Perfekt och helt rätt.

Jag skiter i om han e bra på fucking fotboll.
Han är otrevlig, respektlös och våldsam.
Jag garvade när hans brorsa dog.
Jag behöver inte ens kommentera det här inlägget. Det räcker att feta sista delen, så får det kommentera sig själv.
Citera
2020-01-06, 05:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

[i]
Har du hört att Gunnar Gren fick stå i kö som alla andra på gamla ullevi? Jag blir så jävla förbannad!

Alla som sett champions league/ europa league senaste 10 åren vet om Mff, tro inget annat. Sen att de sög i CL är en annan femma. Det är i princip det enda svenska laget som har synts utanför cmores sändningar och sportbladets artiklar.

Ingen i Malmö bryr sig om Rosenberg målsnitt i Werder bremen. Att han tog hela klubben till att bli störst i skandinavien är vad de bryr sig om.
Senast redigerad av sebastian_ 2020-01-06 kl. 05:20.
Citera
2020-01-06, 05:16
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Den kommunala skatteutjämningen täcker upp ett budgetunderskott på 5 miljarder kronor i Malmö så hur ska du relativisera bort det faktumet?
Absolut. Men det säger ingenting om underskott eller överskott, eftersom det inte säger något om var varje individ har tjänat sina pengar. Varken personer som skattar sina pengar i kranskkommuner eller i exv. Köpenhamn räknas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in