Zlatan är en grym spelare, men en pajas. Så det här är lite småroligt.
Att någon tar sig tid att dra ner statyn, bara för att man är grinig över att han gick till Bajen känns lite... feminint och barnsligt.
Men vad kan man förvänta sig av skåningar, som dessutom är fotbollstokiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nexus-6
Jag är inte förvånad alls. Det blir bara väldigt tydligt hur dumma i huvudet fans är. Läste om han Hammarbykillen som fick cancer. Hans beskrivning om när han är på match är ju som om det brinner till i huvudet på honom. Ändrar personlighet totalt. Vad han hade gjort för att kunna se matcher går bortom all logik... men för dem är det inte logik, utan bara känslor. Vilket är skrämmande att se.
Det intressant är att majoriteten av alla pojkar är fanatiska när det kommer till fotboll. Man följer sina lag och spelare slaviskt och missar inte en match. Många växer ur det där, men oroväckande många män stannar kvar i den åldern.
När jag var 8 år hade jag fotbollsspelares tröjor på mig och följde matcher, statistik och resultat slaviskt. Vi satt och ritade fotbollsemblem på lektionerna och allt vi pratade om var relaterat till fotboll eller hockey. Det konstiga är att rätt många av de killarna som också gjorde det, är precis likadana idag.
De tatuerar lagemblem, har på sig sin favoritspelares tröja, på deras Facebook är det fyllt med "känslosamma" uppdateringar när deras lag vunnit eller förlorat. Hela helger ägnas åt att dricka bärs, spela fotboll på Playstation och titta på fotboll på TVn. Deras ungar har givetvis också favoritlagets kläder.
Men i slutet av dagen handlar det väl mer om identitet och att ha en gemenskap och mening med livet, än om fotboll. Vilket i så fall gör det ännu sorgligare..
Nog för att man ska behålla "barnet inom sig" och allt det där. Men det är svårt att inte se ner på de här människorna.