2020-01-06, 11:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag har inga synpunkter på vad han gör med sina pengar. Jag försöker förklara varför placeringen av statyn är åt helvete.

Ok då är jag med, nä jag hoppas man slänger statyn åt helvete för den skapar bara osämja. Zlatan skiter nog i hela statyn oxå.
Citera
2020-01-06, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Jaså, har du något bevis för det? Jag bor inte i Sverige och där jag bor pratar alla varmt om Zlatan. Enbart som en stor fotbollsspelare. Inget snack om hans personlighet eller tjafset om Hammarby. I Sverige är det Jantelagen som styr och där pratas det utifrån den.
Värst av alla är alla sura Malmöbor som är fast i en av världens just nu mest ökända städer och blir avundsjuka för att en kille från Rosengård är en av världens bästa fotbollsspelare.

Du som skrev om ägarintresse (orkar inte citera 2 ggr)
Det är du som fått nåt om bakfoten. Poängen är att han älskar fotboll och inte Malmö.
Han kan köpa in sig i vilken klubb som helst och främja fotboll, det är bara det det handlar om.
MFF går inte att göra så med men det hör inte ens hit, han har tagit sig ut i VÄRLDEN inte blivit en bitter knarkare i Malmö som aldrig gjorde nåt av sitt liv.

Du kan inte bo utomlands, för utomlands där är Zlatans uttalanden, Zlatans kaxighet, Zlatans person större känt än hans fotbollsprestationer.

Han har aldrig varit i närheten av att vara lika stor utomlands som han är i Sverige.

Du har så fel !!!
Citera
2020-01-06, 11:32
Medlem
Kissdroppes avatar
Zlatan är en grym spelare, men en pajas. Så det här är lite småroligt.

Att någon tar sig tid att dra ner statyn, bara för att man är grinig över att han gick till Bajen känns lite... feminint och barnsligt.

Men vad kan man förvänta sig av skåningar, som dessutom är fotbollstokiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Jag är inte förvånad alls. Det blir bara väldigt tydligt hur dumma i huvudet fans är. Läste om han Hammarbykillen som fick cancer. Hans beskrivning om när han är på match är ju som om det brinner till i huvudet på honom. Ändrar personlighet totalt. Vad han hade gjort för att kunna se matcher går bortom all logik... men för dem är det inte logik, utan bara känslor. Vilket är skrämmande att se.
Det intressant är att majoriteten av alla pojkar är fanatiska när det kommer till fotboll. Man följer sina lag och spelare slaviskt och missar inte en match. Många växer ur det där, men oroväckande många män stannar kvar i den åldern.

När jag var 8 år hade jag fotbollsspelares tröjor på mig och följde matcher, statistik och resultat slaviskt. Vi satt och ritade fotbollsemblem på lektionerna och allt vi pratade om var relaterat till fotboll eller hockey. Det konstiga är att rätt många av de killarna som också gjorde det, är precis likadana idag.

De tatuerar lagemblem, har på sig sin favoritspelares tröja, på deras Facebook är det fyllt med "känslosamma" uppdateringar när deras lag vunnit eller förlorat. Hela helger ägnas åt att dricka bärs, spela fotboll på Playstation och titta på fotboll på TVn. Deras ungar har givetvis också favoritlagets kläder.

Men i slutet av dagen handlar det väl mer om identitet och att ha en gemenskap och mening med livet, än om fotboll. Vilket i så fall gör det ännu sorgligare..

Nog för att man ska behålla "barnet inom sig" och allt det där. Men det är svårt att inte se ner på de här människorna.
Senast redigerad av Kissdroppe 2020-01-06 kl. 11:35.
Citera
2020-01-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Det värsta är nog känslan av att Zlatan triggas av detta, han kommer leverera den här våren och tyvärr kommer han med i Em truppen och sabbar hela jävla sammanhållningen grabbarna har byggt upp.
Lägg statyn i Rosengård.

Många som konstaterar detta, men min uppfattning är att Zlatan verkligen bränt sig i det patriotiska Malmö, och samtliga av mina vänner - invandrare som svenskar - som passionerat avgudat honom har nu tagit avstånd från honom. Nu känner jag inte så mycket invandrare från just Rosengård, men i alla fall i kringliggande förorter, och jag tror inte ett dugg blivit bättre av att flytta statyn inom stan baserat på tugget.

Zlatan låg med fel brud, och vissa saker förlåts inte så lätt!
Citera
2020-01-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hade han frågat hade han säkert fått en position inom MFF.
Men det vill han inte - han saknat engagemanget, han har pengar och vill verka genom dessa. Man kan dock sponsra eller donera till klubbar som inte är aktiebolag. Men inte heller detta gjorde han.
Om nu detta inte är något att engagera sig i - varför skriver du då så flitigt i tråden, faller det inte på sin orimlighet?

Ibland är det intressant att orientera sig lite i samhället. Nu tar jag tag i fotbollfans som har lite svårt att prioritera rätt i livet. Såg ett bra klipp när firman wisemen skickade sina bästa och starkaste gubbar att möta Lech Poznans bästa i Ultimate fighting. Svensk fotboll är pinsam på många nivåer, denna tråden visar förstärker bara detta. Det är väl min poäng i det hela
Citera
2020-01-06, 11:47
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag försöker få fram varför detta är så fel att han köpt aktier i Bajen, vad är det som gör att det är oacceptabelt för Zlatan att äga en del i Hammarby? Är han skyldig MFF pengar eller vart klämmer skon?
Problemet i sig var väl att han 6 veckor innan förkunnandet av hans "köp" av aktier (han fick de som deal med AEG) stod han på avtäckningen av statyn och bedyrade hur mycket Malmö osv betydde. Lägg till att han alltid sagt att Malmö har en speciell plats i sitt hjärta.

Går man sedan och säger att man har ambitionen att göra en konkurrent till ett ledande lag i Norden, ja, då har man satt sin sista potatis. Hur folk kan vara oförstående är jag oförstående till.
Kollar du ens fotboll? Håller du på något annat lag än liverpool du ser varannan vecka och kan tre pers ur startelvan?

Att Malmös fans skändat statyn beror på känslor. Vad som är rätt och fel, och var man ska börja nysta i det snöret överlåter jag till någon annan.
Citera
2020-01-06, 11:50
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Bolljagaren liknar ismannen Ötzi.
https://i.redd.it/osakxkbpcx841.jpg
Ja det ser inte bättre ut,det var iaf
inte näsan som förosakade fallet.
Hört ryktats att en tiggare hittat den
och använder den som uppsamlingskopp för pengar
när hon fyllt den är hon rikare än många
hederliga arbetare😁
Citera
2020-01-06, 12:05
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Problemet i sig var väl att han 6 veckor innan förkunnandet av hans "köp" av aktier (han fick de som deal med AEG) stod han på avtäckningen av statyn och bedyrade hur mycket Malmö osv betydde. Lägg till att han alltid sagt att Malmö har en speciell plats i sitt hjärta.

Går man sedan och säger att man har ambitionen att göra en konkurrent till ett ledande lag i Norden, ja, då har man satt sin sista potatis. Hur folk kan vara oförstående är jag oförstående till.
Kollar du ens fotboll? Håller du på något annat lag än liverpool du ser varannan vecka och kan tre pers ur startelvan?

Att Malmös fans skändat statyn beror på känslor. Vad som är rätt och fel, och var man ska börja nysta i det snöret överlåter jag till någon annan.

Malmö betyder säkert jävligt mycket för honom då han är uppväxt där och har sin familj där. Men han måste väl få investera i något han kan göra pengar på fast att det inte är Malmö? Malmö kanske ska bli AB så han kan köpa hela skiten å få det framgångsrikt, han om nån har ju möjlighet till det.

Sen förstår jag inte ditt jidder om Liverpool då jag inte är särskilt intresserad men lojalitet vet jag vad det är och jag ser inte hur Zlatan fimpat den emot Malmö genom sina aktieköp, det är ju inte MFF som gjort Zlatan.
Citera
2020-01-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Liknelsen är rätt dum.

Och vad ska MFF supportrar göra med dom tycker du? Misshandla dom? Det är rätt stor skillnad att ge sig på människor och en staty.

De har ju dessutom fått sina straff dubbelt upp. Av samhället och av fotbollsvärlden. Ingen vill längre ta i dom med tång. Managers försöker få in dom i diverse asiatiska och mellanösternklubbar men ingen vill ha dom.

Självfallet ska de göra det om de ändå vandaliserar saker. Brott som brott. Statyn hade man kunnat ta bort på annat sätt.

Faktum kvarstår att MFF supportrar satt satt i förhållande till detta med statyn tysta som möss när nu hade snabbknullare i klubben men är så jävla upprörda över en staty som inte ens är er.

Alla supportrar är ju inte huliganer och en del har säkert blivit för känslomässiga i detta med statyn, men faktum kvarstår som jag sagt ovan.
Citera
2020-01-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
det är ju inte MFF som gjort Zlatan.
Det är ju det visst? Han höll nästan på att lägga av för att börja jobba i hamnen i Malmö, men han fick fortsatt förtroende i MFF. Han fick speltid som 18-åring när vi höll på att åka ur, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Han tilläts få en nyckelroll i superettan som 19-åring, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Zlatan hade inte varit någonting utan MFF.
Citera
2020-01-06, 12:13
Medlem
Visst är det lite löjligt att upprätta en staty över Zlatan. Han är inte lojal någon annan än sina pengar, vilket är helt ok egentligen. Dock blir det en principfråga med skadegörelsen. Det är aldrig ok. Har de något emot statyn får de organisera sig demokratiskt eller acceptera att den står där. Skadegörelse är sånt trash sysslar med.
Citera
2020-01-06, 12:15
Medlem
junks avatar
Kan man ersätta den där fula statyn med en rondellhund från Lars Vilks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in