2020-01-05, 21:24
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Amerikanska baser m.m. blir tydligen bombade hej vilt hela tiden i Irak nu, tror ni att USA kommer att verkställa sitt hot?
Nu senast träffade 2 missiler USAs ambassad i Bagdad, Trump sa om något sådant händer kommer USA attackera Iran.

Nej de kommer enbart bomba Iran något stort händer. Om Muhammed står och sprejar med en AK47a eller skjuter en RPG på måfå räknas inte. Det måste vara något organiserat som kan kopplas till Iran. Inte några av Ryssland eller Israel betalda milismän som skjuter på chans och sen springer.
Citera
2020-01-05, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jooje4000
Han är jude, han sprider lögner medvetet. Lätta att identifiera. Han diskuterar inte med dig, han jobbar för Israel.
Ja verkligen. Jag och andra som stödjer USA/Israel i det här är naturligtvis avlönade av Mossad i min och andras mammors källare...
Citera
2020-01-05, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Och hur jävla snorkig tror du att du kan vara här. Håll en god ton!

F.ö. hoppas jag att ledarna i USA IRAK och USA håller tand för tunga just nu. Och håller god ton för att lösa en konflikt som kan skada dem alla.
Inte att rycks med av vulgära hot och hämndkänslor.
Visar lite bildning m.a.o.
Och det tror jag faktiskt dom kommer att göra. Risken är för stor för något annat.

Hahaha Det hjälper om du läser det jag svarat på innan du anklagar mig för att vara snorkig.

Det här handlar inte om bildning. Ledarskapen för de här länderna, inklusive Israel, är mer bildade än du kan föreställa dig. (Trump är kanske inte särskilt bildad men det militära ledarskapet i USA är det definitivt.)
Citera
2020-01-05, 21:26
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fan tredje världskriget, som skulle bli det mest episka någonsin, verkar ha dött ut. Faktiskt lite besviken. Alla vänsterblivna lovade ju att det skulle bli mycket fyrverkerier.
Skulle säga att risken är större idag än den var igår!
Citera
2020-01-05, 21:27
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Tycker du krig är kul? Kan väl förstå det om man sitter som en feg råtta på åskådarläktaren.

Men antar att du bara är ironisk över de som verkligen trodde det skulle bli krig?

Exaaakt! Det var ganska många alarmister som gick i taket. Nu har skiten runnit ut i sanden och inget kommer att hända. Iran planerar givetvis en form av hämd, troligtvis via proxy mot någon amerikansk inrättning i öknen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, definitivt i den bredare bemärkelsen. Inte araber med ring på huvudet som i Tintin, men de är utan tvekan araber, och av den smutsigare sorten. Iran är ju ett kaosland, fattigt med hög inflation. Extremt smutsigt och vanstyrt. Jämför detta med Sunni-områden som Saudi Arabien och Dubai så blir skillnaden rätt uppenbar.

Shiamuslimerna är den mer extrema formen av islam, med mullor, inavel och en dragning till getternas bakre regioner. Det är då inte konstigt att det största Shiamuslimska landet, Iran, är det kaos som det är.

Vilken smörja du sprider. Perser som huvudgruppen heter i Iran är inte Araber. De räknas som Indo-europeiskt folkslag. Araber utgör endast 2% av irans befolkning.
Iran är betydligt mer framåt när det gäller industri och forskning än de sunnimuslimska länderna runt persiska viken. Faktum är att i Saudiarabien till exempel görs nästan allt kroppsarbete av gästarbetare. Dessa araber mer eller mindre vägrar att arbeta. I Iran är det det egna folket som arbetar.
Att Iran är relativt fattigt och de andra länderna som du nämner är rika beror framför allt på oljan och att de sunnimuslimska länderna har fått full uppbackning av USA samtidigt som Iran är under sanktioner.
Att påstå att shiaislam skulle vara mer extremt än sunni är också helt taget ur luften. Saudiarabien är sunnimuslimskt och definitivt ett av de allra mest extremt religiösa länderna med ett väl utvecklat klansystem. IS och al Qaida som är så extrema som man kan bli är också baserade på sunniislam, inte shia.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Vet inte om någon hunnit posta detta, men två nya raketer har slagit ner nära USA's ambassad:

https://live.aftonbladet.se/supernyt...141700116b8b0b
Citera
2020-01-05, 21:28
Medlem
Citat:
Judarna äger alla riksbanker och alla stora industrier, så vapenindustrin och olja spelar ingen roll för dem/er ekonomiskt. Det är judar som vill skydda Israel i detta fall och det är bara judar som stödjer krig på nätet och i media och det är bara judar som drar lögner om att det handlar om vapenindustri eller annat.
USA's riksbank Federal Reserve är privatägd och styr i stort sett politiken i landet. Men nu drar du iväg i din konspirationsretorik då du tillskriver att folkspillran judarna på 14 miljoner styr över oss andra 7,7 miljarder!
Gå till ekonomitrådarna eller håll dig till topic på denna tråd.

Min farhåga gäller om Soleimanis död kan ena sunna och shia i en gemensam ekonomisk kamp eller union, ett EU, eller IU🙄mot amerikansk hegemoni i regionen.
Saudierna är en föraktad vahabitisk gren inom islam som dessutom leker under täcket med ärkefienden. Dessutom lyckas de inte ens besegra barfotasoldaterna i Jemen.
Skulle muslimer kunna vara så politiskt smarta och långsiktiga i sin vilja att köra ut jänkarna?
Mannerheims folk kanske kunde,😎 men Solieimanis?
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/...19480574812160
Citat:
Donald J. Trump

These Media Posts will serve as notification to the United States Congress that should Iran strike any U.S. person or target, the United States will quickly & fully strike back, & perhaps in a disproportionate manner. Such legal notice is not required, but is given nevertheless!

Trump har vaknar, men snackar off-topic än så länge!

Vad händer med Irak, Mr. Trump?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Skulle säga att risken är större idag än den var igår!

Den var nog högre för tre dagar sedan än idag.
Citera
2020-01-05, 21:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Han är jude, han sprider lögner medvetet. Lätta att identifiera. Han diskuterar inte med dig, han jobbar för Israel.

Haha, det vore något Lite extra stålar från Israel rakt ner i fickan lixom. Tyvärr är det inte så. Sen får jag nog ta och konvertera till Judendom, tror att jag har blivit kallad jude 10 gånger bara idag. trots att hela min släkt är mellansvensk kristen sedan medeltiden.
Citera
2020-01-05, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Helt enig, men i detta specifika fallet så eftersom Iran tänker återuppta sitt kärnvapenprogram så är risken för storkrig extremt stor, tror inte Israel själva rår på Iran, förutom möjligen med kärnvapen då!

Men som poängterats tidigare i tråden så har Trump inte Tweetat något ännu idag, vilket är oroväckande!

Misstänker att en invasion av Iran kan komma när som helst. Förmodligen till det bästa isf, med tanke på Irans kärnvapenambitioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in