Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Ja, alla känner till detta uttryck. Har du just googlat upp det eller? Det har väl ingenting med denna konflikt att göra, man kan likagärna vända på steken och säga att Iran till varje pris skulle vilja utplåna Israels möjlighet att uttrycka sig.
Men du gjorde ett litet misstag när du försökte argumentera för Irans sak genom att ta upp ett av de mest kända uttrycken för det fria ordet och det öppna samhället. Knappast någon skulle väl påstå att Iran är öppnare och friare än USA och Israel.
Här är det berömda och erkända Demokratiindexet:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...Index_2018.png
Du ser Israel som en liten grön ö mitt i eländet.
USA: Plats 25
Israel: Plats 30
:
Iran: Plats 150
Visst, varken USA eller Israel har några av de absoluta topp-platserna. Men de är gröna. I USA's fall beror fallet på Trumpetens framfart, och i Israel så går det helt enkelt inte att komma upp högre, med tanke på grannländerna.
Antingen missar du min poäng med flit eller så kan du faktiskt inte tänka djupare än så.
Kan ge dig en liten ledtråd:
Går ej att gå runt och hata folk i världen för de har olika kulturer än en själv, går definitivt inte att bomba dem tills de börjar tänka som du. Det är ingen demokrati, ett land och folk måste själva bestämma hur de vill ha det, vare sig du delar deras åsikter eller inte. Det är därför de kallas suveräna och internationellt erkända stater.
Begrips?
Och nej, du kommer absolut inte övertyga mig om något annat eftersom det jag säger är det som är normalt, du vill tvinga på folk saker. Kommer aldrig gå, så ge dig bara och inse att det är en oändlig konflikt så länge sånna som du inte lär er tolerans och respekt för andras liv.