2020-01-06, 22:57
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Precis men Sulemani var känd för att vara en mäster strateg det är därför USA dödade honom
att de sen hittade på allting att han skulle vara en terrrorist ingår i PNAC planen.

Om du ska invadera ett land vem dödar du först?

Som jag skrev tidigare, det var han som flög till Moskva och lade upp strategin när ryssarna gick in i kampen mot Is. Sades ha blivit personlig vän med Putin också.

Han var också personligen befälhavare när syriska, ryska och Hizbollahstyrkor räddade den nedskjutne ryske piloten.

Sägs ha varit en naturlig militärstrateg.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag hoppas verkligen inte att du förminskar denna attack:

https://en.wikipedia.org/wiki/Douma_chemical_attack

Det har varit så många fruktansvärda bilder från detta, så man nästan kräks. Framför allt var det många små barn i åldern 5-7 år som dödades under fruktansvärda plågor. Du borde skämmas på mänsklighetens altare!

False flag. Skådespel.
Citera
2020-01-06, 22:58
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Precis

Helt klart att alla inte är på samma bana

Låter som att armen i Irak vill lämna

medan Esper och Co säger att man inte ska.
Vi är trollade JA.
Maktkamp mellan armen i Irak och Esper. Trump då?
Citera
2020-01-06, 23:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
False flag. Skådespel.

Väldigt illa att du skrev så faktiskt. Väldigt omänskligt att skriva vare sig man är kristen, buddist eller muslim, sverigedemokrat eller vänsterpartist.

Att se 6-åriga barn ligga utspridda på vägen, kippande efter luft och långsamt dö i gasen, och sen skriva som du gör.... Jag kan bara säga: omänskligt känslokallt. Bisarr människa.
Citera
2020-01-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som jag skrev tidigare, det var han som flög till Moskva och lade upp strategin när ryssarna gick in i kampen mot Is. Sades ha blivit personlig vän med Putin också.

Han var också personligen befälhavare när syriska, ryska och Hizbollahstyrkor räddade den nedskjutne ryske piloten.

Sägs ha varit en naturlig militärstrateg.
False flag. Skådespel.

Javisst, trevligt att se nån som läst på till skillnad många här i tråden som bara gapar och skriker MSM Sulemani var en terrorist och köper USA CIA propaganda skiten rakt av.Sulemains militär startegiska genialitet är känt långt tebax i tiden.
Citera
2020-01-06, 23:02
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Fast man måste säga att brevet (om det inte avsåg att lämna Irak) är mer än lovligt "badly phrased":

https://twitter.com/Mustafa_salimb/s...72542506209280

I första stycket refererar man till att man vill uppfylla beslutet i parlamentet och premiärministerns önskan, precis det som kom ut igår. Detta måste rimligtvis vara en referens till att lämna.

I andra stycket beskriver man "...the movement out of Iraq...". Hur kan detta misstolkas?

Och sista meningen "We respect your sovereign decision to order our departure". Detta är helt solklart.

Så någonting dramatiskt måste försigå i Washington. Brevets lydelse är ju helt solklart.

Det skulle kunna vara så att de kommer flytta soldaterna till ett område i Irak som USA menar inte är irakiskt. Kanske en amerikanskt finansierad och amerikanskt ägd flygbas eller liknande.

För jag håller med dig om att det är otydligt och motsägelsefullt, men det kanske är meningen.
Citera
2020-01-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Mycket snack hos den kissnödiga borgerligt anstuckna tyckareliten, om vilken stor terrorist den framlidne generalen var.

Finns det någon sammanställning någonstans över shiaterrorism utförd de senaste tio åren?

Du kan ju roa dig med att göra denna sökning som visas i denna tweet. Sökdatumen är från Twitters start, till ngn dag innan attacken, hur många ggr har användaren nämnt Suleimani?
Ta bort klamrarna och skriv in username. Alla talking heads I USA hade noll omnämnanden av denne världens värste terrorist innan han dog.

https://twitter.com/TomCokeIsABlunt/...663344134?s=20
Citera
2020-01-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vi är trollade JA.
Maktkamp mellan armen i Irak och Esper. Trump då?

Njaa

Låter mer som att de inte har en aning om vad de gör.

Tar man Trumps ord igår så kan jag tänka mig att han blev sur över att Irak röstade och det sägs att Trumps folk föröskt övertala Irak att inte rösta.

Så Trump måste aha sagt åt sin general där nere att ta ut trupperna i frustration

Men att Esper och pentagon inte vill det.

Vilket går i hand med förra situation när Trump ville ta ut trupperna från syrien men pentagon inte ville.
Citera
2020-01-06, 23:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Väldigt illa att du skrev så faktiskt. Väldigt omänskligt att skriva vare sig man är kristen, buddist eller muslim, sverigedemokrat eller vänsterpartist.

Att se 6-åriga barn ligga utspridda på vägen, kippande efter luft och långsamt dö i gasen, och sen skriva som du gör.... Jag kan bara säga: omänskligt känslokallt. Bisarr människa.

Varför bryr du dig när människorna där nere inte gör det?
Citera
2020-01-06, 23:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerman
Trumpeten fick i varjefall ihjäl en riktig general i tjänst.
De tidigare presidenterna tog en som gömde sig i en grop och den andre som troligen var iklädd pyamas.
Jag tycker att Donald borde klä sej lite mer respektingivande och militärt i tider som nu.

Trump dyker nog snart upp klädd i Top Gun-skinnpaj och truckerkeps och skakar hand med några soldater framför en helikopter som alla presidenter gör i orostider.
Citera
2020-01-06, 23:05
Medlem
Det går helt enkelt inte att ha en sådan impulsiv person som president.

Till och med ni som gillar Trump det går inte då han tar beslut efter sina känslor och ego.
Citera
2020-01-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Trump dyker nog snart upp klädd i Top Gun-skinnpaj och truckerkeps och skakar hand med några soldater framför en helikopter som alla presidenter gör i orostider.

Typ så här?
https://media4.s-nbcnews.com/j/newsc...1.fit-760w.jpg

Ser mer ut som nån snubbe på väg att spela en runda golf! Ser dessutom som att de limmat fast dekalerna på nån billig dollar store rock! hehe!
Citera
2020-01-06, 23:15
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Njaa

Låter mer som att de inte har en aning om vad de gör.
Tar man Trumps ord igår så kan jag tänka mig att han blev sur över att Irak röstade och det sägs att Trumps folk föröskt övertala Irak att inte rösta.

Så Trump måste aha sagt åt sin general där nere att ta ut trupperna i frustration
Men att Esper och pentagon inte vill det.
Vilket går i hand med förra situation när Trump ville ta ut trupperna från syrien men pentagon inte ville.
Ang exitbrevet:
Brevet ska ha varit äkta, men skickats av misstag, säger en högt uppsatt USA-general till AFP.

Kanske en general i IRAK skrev brevet på Trumps order. Väntade sen på klarsignal från Pentagon. Men en ambitiös sekreterare tog undertiden brevet och skickade iväg det.

Stämmer med Trump. Han blev sur när dom hade röstat ut USA och reagerade med att då fan skiter vi er. Då ni får klara er själva.

Alltså inget smart strategiskt tänkande utan den vanliga primärprocessen, driftstyrd.

Så KAN det gått tlll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in