2020-01-05, 18:48
Medlem
Peyzs avatar
Jävligt pinsamt hur Malmöborna beter sig.
Barnsligt, löjligt, töntigt... You name it.
Ryggradslöst beteende.
Citera
2020-01-05, 18:51
Bannlyst
Vad består konflikten i? Varför hatar babbarna Zlatan helt plötsligt?
Citera
2020-01-05, 18:52
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Kan man inte sätta upp en staty av Robert Prytz i stället? Den skulle väl aldrig bli nersågad? Eller varför inte en staty av Bo William Takter? Han har gjort mer för Malmös anseende än Zlatan tycker jag.

Japp, och glöm inte Bosse Larsson. En av MFF:s största spelare genom tiderna.
Citera
2020-01-05, 18:53
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Vad består konflikten i? Varför hatar babbarna Zlatan helt plötsligt?

För dom är efterblivna babianer?
Citera
2020-01-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Förstår inte varför det restes en staty av Zlatan över huvud taget. Finns väl många idrottsprofiler i Sverige som har varit mer förtjänta i så fall.
Felbeslut från början!

För att han är Sveriges främsta idrottare genom tiderna?
Fotboll är världens största sport och han har tillhört världens främsta där under 20 år. Han vann bland annat skytteligan fem gånger under tiden i Italien och Frankrike. Meritlistan är lång och tung. I Italien är han älskad trots att han gått mellan Juventus, Inter och Milan. Om han skulle knacka på hos valfri italienare och be att få ligga med med hans fru och mamma skulle han bjudas in med ödmjuka gester. I Sverige välter folk hans staty för att han satsar pengar i en fotbollsklubb. Viss skillnad.
Citera
2020-01-05, 18:55
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
För att han är Sveriges främsta idrottare genom tiderna?
Fotboll är världens största sport och han har tillhört världens främsta där under 20 år. Han vann bland annat skytteligan fem gånger under tiden i Italien och Frankrike. Meritlistan är lång och tung. I Italien är han älskad trots att han gått mellan Juventus, Inter och Milan. Om han skulle knacka på hos valfri italienare och be att få ligga med med hans fru och mamma skulle han bjudas in med ödmjuka gester. I Sverige välter folk hans staty för att han satsar pengar i en fotbollsklubb. Viss skillnad.

Ja, sätt upp statyn i Stockholm. Dom förtjänar den
Citera
2020-01-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Allt är konst, förstår inte de som inte ser att detta är ett levande konstverk som berör!

Tragiskt att den trångsynta skulptören inte vill acceptera att konstverket är större än honom.....

Längtar redan efter att den ska tillbaka för att se vad som kommer hända nästa gång!

Jag är av samma åsikt. Och jag menar allvar. Ett konstverk ska påverka människor! Här har vi ett konstverk som många människor har åsikter om! Varför ska inte vanligt folk få uttrycka vad de känner i det offentliga rummet? Det är synd att de sågade ner den...
Citera
2020-01-05, 18:57
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Folket har talat. En förrädare är alltid en förrädare och kommer behandlas därefter.

Inte ett enda SM-guld hade MFF vunnit utan de pengar som Zlatans försäljningar inbringat till föreningen. Han har personligen dragit in i storleksordningen ca 200 milj kronor till MFF, till detta skall läggas synergieffekten att tex ha råd att ta sig till Champions League och där dra in ännu mer pengar. Allt hänger ihop.

Personligen spyr jag på MFF och har alltid gjort det, men jag ser solklart sammanhangen och Zlatans extremt viktiga roll i föreningen. Att vandalisera en staty över den ensklida person som betytt mest för laget i ens hjärta måste anses som märkligt oavsett om han köpt aktier i en annan förening. Otacksamma idioter helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske för att ungdomar i Malmö har haft Zlatan som förebild och att han har ingett hopp om en framtid. När Zlatan köpte Hammarby var det som att pissa på alla Malmös fotbollsungdomar. Zlatan valde att satsa på en Stockholms klubb, det sände dåliga signaler till Malmö fotbollen och till Malmö som stad, Zlatan vill ju inte ens bo eller verka där. Han är inte skyldig Malmö ett skit, men han sabbar sin självbild i Malmö och det vore ungefär som Foppa skulle köpa Djurgården, Övik hade hade det.

Jag håller helt med om den analysen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Respektlös?? Ge dig han är inte skyldig Malmö någonting

Malmö stads invånare har faktiskt betalat hela hans skolgång mm så jo jag tycker han borde ha viss respekt för Malmö.
Citera
2020-01-05, 18:58
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Malmö stads invånare har faktiskt betalat hela hans skolgång mm så jo jag tycker han borde ha viss respekt för Malmö.

Zlatan betalar skatt som alla andra. Han är inte skyldig dom ett piss. Han lever sitt egna liv och Malmö beter sig respektlöst och skamligt.
Citera
2020-01-05, 19:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta

Fast han om nån har väl betalat tillbaka i skatter osv, byggde han inte en fotbollsplan till barnen i Rosengård oxå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in