Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
I somras var det verkligen så för mig i alla fall. Sjukt stressande när man inte får någon information. Hade varit lättare att acceptera på något sätt om de skrev vad de sysslar med.
Helikoptern kan dock vara fotbollsmatch också har jag fattat.
Nu snurrar inte Helikoptern primärt över stan för att det är match utan för att jaga babbeluringar.
När det är match så är samma Helikopter uppe också så det stämmer.
Att den också ska behövas plus all kravallpolis och piketer för att två lag sparkar boll är heller inget annat än en katastrof.
Klubbarna ska själva stå för varenda krona som pådraget kostar.
Jag vet vad du menar F30Malmo men jag är så trött på att det ska rulla miljoner till än den ena än den andra dysfunktionella aktiviteten.
Hela Malmö kostar 5 miljarder per år, det är en lekstuga med andras pengar samtidigt som man själv får finna sig i en tuff jobb och/eller bostadssituation, som Svensk man måste man bara jobba på.
För mig finns inga förmildrande omständigheter eller diagnoser.
För mig finns ingen "ombudsmannen" eller nån representant i nån jävla regering som Färska Prinzen uttryckte det.
Nej det är bara att jobba på och sträcka på ryggen.
Sen när man tar tag i saken och flyttar långt bort från skiten så finns det ändå några få idioter som menar att man är "rädd" eller ska stanna och" kämpa".
Att det insinueras att det måste vara mig det är fel på för Malmö är ju så bra.
Varför flytta från Malmö?
Jävla nonsens och så representativt för den där dryga hemmablinda skitattityden som präglar den där staden.
Att dessutom behöva ta in alla ljud och andra sinnesintryck kring denna dyngan knäcker en långsamt.
Det är en ren förolämpning att ens behöva se det.
Det är klart att folk tillslut börjar knarka.
Stannar man där så blir man deprimerad och totalt utbränd det blev jag.
Finns det folk som har det bra i Malmö, tveklöst ja.
Men det gäller inte mig så då får jag tänka nytt och självklart ta mitt ansvar för det för det finns ingen hjälp att få och inga nya spännade svar att finna.
Jag rekommenderar att du funderar på att också lämna stan för hälsans och framtidens skull.
Ta hand om dig F30Malmö!