2020-01-03, 17:49
  #6601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Ja det går rätt snabbt ur kroppen, ca 8 timmar gissningsvis. Köp och prova!
Hur känns snoppen när du tar i den, är det som att ta i ett finger, eller känns det skönt?

Nej inte exakt så men libidon e helt död
Den va inte helt 100a innan när östro va hög,men nu e de värre plus tröttheten.
Denna trötthet hade jag inte innan med högt östro.

Gissar att det räckte att jag minska dosen på tostrex , inte lägga till armidex på det också.
Citera
2020-01-03, 19:57
  #6602
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargenaufvarggatan
Dom kommer veta att du har sänkt det medvetet då ditt test på 14nmol är gjort så nyligen och läkarna tror inte att testot kan röra sig så mycket som 5nmol. (Iallafall inte min, han sa att det är omöjligt att gå från 17-12nmol naturligt) speciellt om du ska köra varenda antimetod och kanske kommer in med 4nmol.
Inkompetent läkare, del varierar testosteronet över tid därför sjukvården tar 2 prover innan brist ens kan komma på tal dels är testosteronprover inte 100% exakta sett många källor genom åren som talar om ett felvärde uppåt 20% ibland upp till 30%.

Ditt lokala laboratorium borde ha data om hur noggrant deras testmetod är.

Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Ja det var läkarens ord. Men jag har inte tagit nu på 3 dagar tänker inte ta mer iheller.
Går det snabbt ur systemet eller
Om du syftar på arimidex så kan det ta flera veckor innan kroppen återhämtar sig, bla språkat med en man som krashade östradiol och tog 4 veckor innan han fick tillbaka morgonerektioner.
Citera
2020-01-03, 20:18
  #6603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inkompetent läkare, del varierar testosteronet över tid därför sjukvården tar 2 prover innan brist ens kan komma på tal dels är testosteronprover inte 100% exakta sett många källor genom åren som talar om ett felvärde uppåt 20% ibland upp till 30%.

Ditt lokala laboratorium borde ha data om hur noggrant deras testmetod är.

Om du syftar på arimidex så kan det ta flera veckor innan kroppen återhämtar sig, bla språkat med en man som krashade östradiol och tog 4 veckor innan han fick tillbaka morgonerektioner.

Har bara tagit det i 3 veckor

Okej hcg borde hjälpa till då
250 iu 2 gånger i veckan

Jag kommer även höja mitt testo plus östro med hcg va utöver tostrex effekt ?
__________________
Senast redigerad av Todo666 2020-01-03 kl. 20:34.
Citera
2020-01-04, 09:45
  #6604
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Har bara tagit det i 3 veckor

Okej hcg borde hjälpa till då
250 iu 2 gånger i veckan

Jag kommer även höja mitt testo plus östro med hcg va utöver tostrex effekt ?

Fått kli i tuttarna och en gammal knöl som blossat upp på trt, har nolvadex(tamifoxen) hemma men ska på nya tester om 2v ungefär. Är rädd att jag höjer testosteronet, va gör jag?

Mvh
Citera
2020-01-04, 10:45
  #6605
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Fått kli i tuttarna och en gammal knöl som blossat upp på trt, har nolvadex(tamifoxen) hemma men ska på nya tester om 2v ungefär. Är rädd att jag höjer testosteronet, va gör jag?

Mvh

Vad ligger ditt Östradiol på? (pmol)

Mvh E
Citera
2020-01-04, 12:32
  #6606
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Vad ligger ditt Östradiol på? (pmol)

Mvh E

Det låg bra när jag testades sist, tror mer det kan bero på hormonell berg och dalbana inte för högt östradiol.

Mvh
Citera
2020-01-04, 12:55
  #6607
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Det låg bra när jag testades sist, tror mer det kan bero på hormonell berg och dalbana inte för högt östradiol.

Mvh

Nu känner det som jag missat något av dina inlägg (sorry för det i så fall). Varför skulle du ligga på en hormonell berg-och-dalbana?

Mvh E
Citera
2020-01-04, 13:40
  #6608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inkompetent läkare, del varierar testosteronet över tid därför sjukvården tar 2 prover innan brist ens kan komma på tal dels är testosteronprover inte 100% exakta sett många källor genom åren som talar om ett felvärde uppåt 20% ibland upp till 30%.

Ditt lokala laboratorium borde ha data om hur noggrant deras testmetod är.

Så då behöver det inte nödvändigtvis höjas några ögonbryn ifall mitt värde sjunkt från 14 till 8-9? Kommer vara runt 10v mellan testtillfällena. Läst att frukost enbart kan sänka med uppemot 30%. Och nu kommer jag göra provet några timmar senare på dagen. Plus kanske ta en 2-3 bira kvällen före (de kollar ju dock leverprov så där är jag lite kluven ifall jag vågar dricka öl så nära inpå).
Citera
2020-01-04, 13:55
  #6609
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Nu känner det som jag missat något av dina inlägg (sorry för det i så fall). Varför skulle du ligga på en hormonell berg-och-dalbana?

Mvh E

Fått tostrex utskrivet, snabb estrer som ger ganska svaj på testot. Samma med nebido, högt ut början och mindre mot slutet.

Mvh
Citera
2020-01-04, 14:15
  #6610
Medlem
Tjena

Första gången man skriver här..

har läst igenom hela denna tråden och följer den titt som tätt då man själv går på TRT sen nåt år tillbaka. Är 38 år idag.

för drygt 2 halvt år sen så utnyttja jag företagsvården och fick komma in snabbt och träffa då en läkare som det kändes som lyssnade på vad man sa.
(Till skillnad mot VC som man besökt till o från under några år som bara tryckte på en olika antidepp).


Fick lämna ganska omfattande blodprover. Jag visade även mina egna prover jag tagit vid ett par tillfällen under par år via werlabs innan jag kom in till honom. Vi fick svaren på par dagar och visa sig att jag låg i gråzonen för testosteronet för min ålder (tror runt 10-12)

Så fick då utskrivet lite medicin för högt blodtryck och högt kolesterol även Tostrex utskrivet då han trodde att då jag hade så mkt olika diffusa problem kunde ha med mina låga testosteron nivåer för min ålder (Då 35 är nu 38)

Hade Tostrex ca 4-5 månader men tyckte det var ganska jobbigt att kladda med och sen att man har 2 små barn hemma och sambo varav sambon ej ville sova i samma säng med mig för hon ej ville smittas av den :P Kändes som man fick tillbaka energi och mådde mkt bättre ganska så snabbt men avtog lite med tiden. Till slut så fick jag gå över till Nebido och har nu gått på det sedan dess vilket överlag känts bra.

Då jag ej har kvar min mjälte så har jag som grund ganska höga blodvärden.
Så läkaren har haft mkt täta provtagningar i början för hålla koll så det ej sticker iväg för mkt och även hålla koll på nivåerna.

Har hela tiden haft ganska låga intervaller började med 2 injektioner med 6v intervall gick upp till 8v men fick sen gå ner hyffsat snabbt till 7 och efter provtagningar och hur man mått så fick jag gå ner till 5v intervaller som jag nu haft sedan 1 år tillbaka.
(Dock pga jobbet så har det vart allt mellan 5-7V intervaller då man haft svårt komma ifrån)

Min läkare har sagt att han ser till helheten utöver blodvärden mm så ser han inte bara testovärdet i sig utan helheten med shbg o hur jag mår o så, Målet är att ligga vid i eller runt övre ref. värde som fallvärde vid ny dos. Vilket känst överlag bra hela tiden haft lite känningar i brösten nån gång

Fick lite arimidex och tamoxifen av en vän som sa jag kunde ta endera av dom om det blir mkt så man ej får bröst eller så. Detta då han o jag pratat om det och berättat att jag ej fick fram det riktigt till min läkare. Så har fått självmedicinera ett par gånger för slippa få bröst :P
dock togs det prover till slut och jag hade lite högt Östradiol och detta skulle vi fundera på och se vad vi kan göra för efter semestrar och så.

Nu vart det tyvärr så att min läkare slutade (Pension eller nåt) och ska få en ny läkare.
var inne för receptförnyelse då jag fick veta detta och visst han är trevlig och endokrinolog men när jag berättade vilka intervaller jag har haft och han kollade i journalerna höll han på trilla av stolen och sa direkt att det är på tok för låg intervall man ska ha 10-14v intervaller dock efter diskussion skrev han ut 5 uttag till men sa jag måste lämna prov innan nästa spruta och skrev remiss.

Detta gjorde mig lite orolig, lite som börja från ruta 1.
Visst bra man har koll och är det ett måste glesar jag gärna ut men rädd han ska glesa ut till 10-14V direkt då det var rätt intervall som han si direkt. O vill ej må dåligt igen och i minnet på hur man krascha och mådde dåligt på 8/7V intervallerna..

Pga detta ville jag kolla själv hur jag ligger så man ej lämnar för höga värden eller nåt så dom drar in eller glesar ut på direkten så beställde jag provtagningar via Werlabs

Lämnade dessa prover 2 dagar innan det var 5v intervall och egentligen dags för ny dos.
Dock väntade jag för få svaren. Men då jag fått Olika svar från läkarna på Werlabs på dom 2 olika remisserna

Har nån av er som vet lust att kommentera dessa? Vågar jag åka in nästa vecka och lämna prov eller bör jag vänta 1 vecka till eller nåt sånt?


B-Leukocyter
Resultat : 9.0 - 10(9)/L
Referens : 3,5-8,8 - 10(9)/L

B-Erytrocyter
Resultat : 5.6 - 10(12)/L
4,2-5,7 10(12)/L

B-Hb
Resultat : 177 g/L
Referens : 134-170 g/L

B-EVF
Resultat : 0.53
Referens : 0,39-0,50

Erc(B)-MCH
Resultat : 32 pg
Referens : 27-33 pg

Erc(B)-MCV
Resultat : 94 fL
Referens : 82-98 fL

Erc(B)-MCHC
Resultat : 336g/L
Referens : 317-357 g/L

B-Trombocyter
Resultat : 492 -10(9)/L
Referens : 145-348 -10(9)/L

S-Testosteron
Resultat : 38 nmol/L
Referens : 5,7-26 nmol/L

S-Lutropin (LH)
Resultat : <0.1 IE/L
Referens : 1,5-9,3 IE/L

S-SHBG
Resultat : 33 nmol/L
Referens : 15-95 nmol/L

Läst att kolesterol mm kan ha med Testot att göra också så tog dessa från XL paket nedan

P-Kolesterol
Resultat : 5.0 mmol/L
Referens : 3,3-6,9 mmol/L

P-HDL-kolesterol
Resultat : 1.08 mmol/L
Referens : 0,80-2,1 mmol/L

P-LDL-kol, direkt
Resultat : 3.76 mmol/L
Referens : 1,4-4,7 mmol/L

fP-Triglycerider
Resultat : 1.9 mmol/L
Referens : 0,45-2,6 mmol/L

P-Apo A1
Resultat : 1.34 g/L
Referens : 0,79-1,69 g/L

P-Apo B
Resultat : 1.01 g/L
Referens : 0,46-1,74 g/L

S-Apo B/Apo A1
Resultat : 0.75
Referens : <0,90

P-Tyreotropin (TSH)
Resultat : 1.4 mIE/L
Referens : 0,4-4,0 mIE/L

P-Tyroxin, fri(fT4)
Resultat : 17 pmol/L
Referens : 10-22 pmol/L


köpte Testo + xlpaketet. så finns fler värden från XL paketet men kanske blir too much så att säga här med all text redan.. Eller är det något mer värde man bör ha koll på som finns där i utöver detta ovan?

Nåt som var lite konstigt var att vissa värden tex testo var högre värde i XL paketet (44 nmol/L)
detta ska jag fråga werlabs hur vissa värden kan skilja då vissa värden blir dubbletter när man tar båda paketen och lämna båda proverna samma tidpunkt..


Oj mkt text är det nån som orkat läsa har kunskap och kanske har tips eller råd ?
Citera
2020-01-04, 14:58
  #6611
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Fått tostrex utskrivet, snabb estrer som ger ganska svaj på testot. Samma med nebido, högt ut början och mindre mot slutet.

Mvh

Förstår ändå inte riktigt. Nebido är ju en helt annan sak. Tostrex höjer ju ditt testosterone till mycket jämnare nivåer än nebido. Man smörjer morgon för att replikera normala testosteron-svängningar över dygnet.
Känns inte som att du haft en berg-och-dalbana i testovärdena.
Jag tycker du väntar på nästa provsvar. Antar att det är en läkarkonsultation i samband med detta?

Mvh E
Citera
2020-01-04, 18:46
  #6612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mygel82
S-Testosteron
Resultat : 38 nmol/L
Referens : 5,7-26 nmol/L

Långt ifrån den mest erfarne här på forumen, men det där ser lite extremt ut för att vara TRT? T.om. för dem som gör sin ”egna” trt. Det där är ju 12 nmol över gränsvärdet enligt det där testet.

Från det jag läst här så ser jag det som väldigt osannolikt att du får behålla dina intervall med ett sådant högt dalvärde. Har du någonsin tagit prover och kollat din peak?

Låter någon mer erfaren besvara dina frågor men från mitt perspektiv så tycker jag att det där är lite mer än en vanlig trt. Om du nu inte skulle tappa över 12 nmol på en vecka (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in