2020-01-05, 09:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
I helvete heller. Som DIF ska den inte stå i närheten av Tele2. Hans rasist-anklagelser mot Janne och köp i Hammarby och allmän dumhet... Dra åt helvete.

Sätt den och Greta på en eldriven flotte till Milano. Skeppa båda.

Jag kan köpa om den står någonstans i Malmö: i Rosengård, någonstans på stan eller på Ribban.
Citera
2020-01-05, 09:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag kan köpa om den står någonstans i Malmö: i Rosengård, någonstans på stan eller på Ribban.

Som jag sagt innan; Zlatan Court i Rosengård. Där kan den månne stå.
Citera
2020-01-05, 09:23
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Rätt talande tystnad bland aktiva fotbollsspelare och tränare på herrsidan. De enda som låtsas vara upprörda över att ett dött objekt får lite stryk är några damspelare (Nilla Fischer?) och journalister. Bland de leden är ju godhetsknarket hårdvaluta.

Aktiva spelare och tränare har noterat hans vidriga beteende sedan 2016 med bland annat galna rasistanklagelser, störande av landslaget under VM 2018, girigt spelbolag som leder folk i fördärvet och nu ett knäppt Bajen-jippo med onödiga dolkstötar mot Malmö.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-05 kl. 09:26.
Citera
2020-01-05, 09:25
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
I helvete heller. Som DIF ska den inte stå i närheten av Tele2. Hans rasist-anklagelser mot Janne och köp i Hammarby och allmän dumhet... Dra åt helvete.

Sätt den och Greta på en eldriven flotte till Milano. Skeppa båda.

Håller fullständig med, kan dom inte fånga Greta så sätt han ute i Hökarängen.

Har hatat denna person sedan han spelade i Malmö så garvade gott när jag såg detta när jag vaknade.
Citera
2020-01-05, 09:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag tycker inte det är löjligt. Han är delägare i en konkurrent som han tänker göra till mäktigast i Skandinavien. Varför ska han då stå staty utanför vår arena?

Nu hoppas jag politikerna fattar att den inte bör stå där.
Zlatan började inte att spela i MFFs akademi för än han var 13-14 år gammal och han känner ingen närhet till klubben, styrelsen i MFF utnyttjade Z i affären mellan Malmö och Ajax och det är ngt som inte Zlatan har glömt dessutom så ska MFF tacka Z för om det inte vore för pengarna som MFF fick för Zlatans övergång till Ajax i 2001 så är det mer troligt att de hade varit på samma nivå som det HBK eller HIF är i dag. Du får det till att låta som att MFF förtjänar att få ngt tillbaka av Z när det egentligen är tvärtom, sedan så har inte Zlatan bett om att få ngn staty utanför MFFs arena. Hursomhelst, det är ganska ironiskt att se MFF:are som trodde att Z hade en stark anknytkning till klubben på samma vis som t.ex Daniel Andersson eller Markus Rosenberg har. Zlatan skiter fullständigt i MFF.
Citera
2020-01-05, 09:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Zlatan började inte att spela i MFFs akademi för än han var 13-14 år gammal och han känner ingen närhet till klubben, styrelsen i MFF utnyttjade Z i affären mellan Malmö och Ajax och det är ngt som inte Zlatan har glömt dessutom så ska MFF tacka Z för om det inte vore för pengarna som MFF fick för Zlatans övergång till Ajax i 2001 så är det mer troligt att de hade varit på samma nivå som det HBK eller HIF är i dag. Du får det till att låta som att MFF förtjänar att få ngt tillbaka av Z när det egentligen är tvärtom, sedan så har inte Zlatan bett om att få ngn staty utanför MFFs arena. Hursomhelst, det är ganska ironiskt att se MFF:are som trodde att Z hade en stark anknytkning till klubben på samma vis som t.ex Daniel Andersson eller Markus Rosenberg har. Zlatan skiter fullständigt i MFF.

Då kan man fråga sig varför han ska stå staty utanför vår arena.
Citera
2020-01-05, 09:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Då kan man fråga sig varför han ska stå staty utanför vår arena.
Det borde du fråga ledningen i MFF om.
Citera
2020-01-05, 09:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det borde du fråga ledningen i MFF om.

Har väl inget med det att göra. Statyn ägs av Malmö stad och den står på kommunens mark.
Citera
2020-01-05, 09:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Har väl inget med det att göra. Statyn ägs av Malmö stad och den står på kommunens mark.
Mhm, men grejen är den att Niclas Carlen önskade att ha statyn just utanför MFFs arena.
Citera
2020-01-05, 09:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Mhm, men grejen är den att Niclas Carlen önskade att ha statyn just utanför MFFs arena.

Har jag inget direkt minne av, men det var innan han blev delägare i Hammarby. Jag tyckte också den stod bra där tills för några veckor sedan. Nu ska den bort. Inget snack om saken. Alla applåder till de som tog hand om det.
Citera
2020-01-05, 09:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Malmö som får bidrag av Stockholm, men iaf.

Av nån anledning så kunde den inte stå utanför Friends i Solna. Så vart då? Göteborg? Öh, va?

Vore f.ö. grymt med en staty av en av G Hyséns glidtacklingar i Gbg.

Så enda rimliga var hans, typ, moderklubb MFF i Malmö.

Nu får den stå på Zlatan Court (Med fortsatt risk och utgifter) eller så smälter man ner den...

... varpå Zlatan kommer säga att Milano är hans hem och Sverige aldrig accepterade honom (och hans flyktingar till föräldrar vi tog emot) och dra det stora rasistkortet ur sin ficka.
Citera
2020-01-05, 09:43
Medlem
Sujoks avatar
Citat:

Det stämmer inte att statyn har hamnat utanför arenan på Niclas Carlnén önskemål. Det är helt Malmö stads idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in