Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-06, 13:07
  #37
Avstängd
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Så jag blir 'friendzoned' tillsammans med dig? Skulle vara nice med en kompis som du. Tyvärr, har jag aldrig lyckats med det'.

Är du ful så har du alla chanser.

Råkar du inte bara vara snygg, utan också förstärker och gör dig aktivt snygg, så visar det att du är väldigt ytlig, och har ditt egna utseende som största hobby, det lämnar väldigt lite över åt lättsamma såsom djupa spontana och givande samtal.

Jag vet hur aktivt snygga pratar med varandra, och det är fruktansvärt tråkiga samtal, ungefär:

"JAG var så trött imorse, förvånad över att jag orkade till gymet"

sedan kommer nästa person, kommenterar ingenting om vad den första har nyss berättat, utan pratar Direkt om sig själv, helst i motsatt:

-"JAG var faktiskt pigg imorse, fast jag orkade bara halva gympasset"

Sen kommer en ny mening som börjar på J A G, dom följs av J A G av den andre, helt oreflekterat.

Jag har hellre ett samtal med en totaldement än med en sådan där pissmänniska.
Citera
2019-10-06, 13:18
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe010
Nu går du ju emot dig själv ? Personligheten spelade väl ingen roll om man läser ditt inlägg ? Det var ju bara kroppen som gällde
Han menade att hon inte är total bitch det blir svårt att leva med såna😝

en tjej kan vara hur trevlig som helst men om hon inte har i alla fall fin röv eller bröst ,ansikte ,hår

Det positiva är att de flesta kvinnor har nåt sexigt !!
Citera
2019-10-06, 13:21
  #39
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Ser du inte själv hur luddigt du skriver? Kom med konkreta exempel.

Det är mycket enkelt: en lojal och vis kvinna kan lappa de sår som du fått i livets battalj (anledningen till att jag tar ett ord som generaliserar, är för att vi har alla olika battaljer).

Hon kan få dig att skaka av dig dina demoner och manliga obsessioner för en kort stund, för att sedan återvända till dem med mer energi.

Det kanske finns några förunderligt starka män som lyckats gå utan sådana kvinnor i sina liv, kanske så starka att de ständigt eldar upp sina obsessioner och battaljer utan behov av paus och insikt om vart de är påväg (typ DaVinci, Tesla, etc.) men i regel så är det så att män inte känner till de känslor som driver de upp och ner så bra som deras kvinnor ofta göra. Däremd att medelmannen blir mer deprimerad efter skilsmässa än kvinnan blir.

Underskatta inte en kvinnas emotionella intelligens, dagens kvinnor är dock otroligt emotionellt handikapade, och jag antar att det är bakgrunden till trådens existens (osannolikt att ens en arab skulle skriva en sådan tråd).
Citera
2019-10-06, 13:24
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är mycket enkelt: en lojal och vis kvinna kan lappa de sår som du fått i livets battalj (anledningen till att jag tar ett ord som generaliserar, är för att vi har alla olika battaljer).

Hon kan få dig att skaka av dig dina demoner och manliga obsessioner för en kort stund, för att sedan återvända till dem med mer energi.

Det kanske finns några förunderligt starka män som lyckats gå utan sådana kvinnor i sina liv, kanske så starka att de ständigt eldar upp sina obsessioner och battaljer utan behov av paus och insikt om vart de är påväg (typ DaVinci, Tesla, etc.) men i regel så är det så att män inte känner till de känslor som driver de upp och ner så bra som deras kvinnor ofta göra. Däremd att medelmannen blir mer deprimerad efter skilsmässa än kvinnan blir.

Underskatta inte en kvinnas emotionella intelligens, dagens kvinnor är dock otroligt emotionellt handikapade, och jag antar att det är bakgrunden till trådens existens (osannolikt att ens en arab skulle skriva en sådan tråd).
OK, så det du säger är att kvinnor kan förstå mannens känslor bättre än män?
Citera
2019-10-06, 13:30
  #41
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Fast för kvinnor är den manliga kroppen inte det enda som skiljer. Män är även fysiskt starkare, och kvinnor tenderar att dras till män med högt självförtroende, hög social status och mycket pengar. Dvs, kvinnor ser män som stöd och support. Män ser kvinnor som sexiga kroppar.

Du förbiser ändå den enskilt största faktorn i sammanhanget, som inte är vare sig sexdrift eller pengar och status utan romantisk kärlek. Det är en mycket starkare kraft för de flesta människor. Det betyder inte nödvändigtvis att den är god eller vacker, den är också biologiskt grundad, förrädisk till sin natur, och har en förmåga att sabba folk otroligt mycket mer än de där andra sakerna. Så jag kan förstå varför du vill hålla dig till säkra och lättkalkylerade grejer som snygg röv vs X summa pengar. Men det är nog ändå att du missat hela jävla elefanten i sammanhanget som gör att folk undrar om du är bög eller bara djupt tragisk.

En heterosexuell man vill träffas, umgås, prata, göra saker med och ev bo ihop med en kvinna och skaffa barn med henne för att han är kär i henne. Han är inte kär i sina killkompisar om han är hetero, och därför är suget efter deras sällskap och närhet inte detsamma.

Sen har du väl fel i sak också, studier visar att skilda män klarar sig sämre än skilda kvinnor och att skilda kvinnor i genomsnitt mår bättre än gifta kvinnor, fakta som är svåra att få ihop med att män skulle erbjuda en massa saker men att kvinnor inte erbjuder någonting.
Citera
2019-10-06, 13:31
  #42
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Råkar du inte bara vara snygg, utan också förstärker och gör dig aktivt snygg, så visar det att du är väldigt ytlig, och har ditt egna utseende som största hobby, det lämnar väldigt lite över åt lättsamma såsom djupa spontana och givande samtal.

Jag vet hur aktivt snygga pratar med varandra, och det är fruktansvärt tråkiga samtal, ungefär:

"JAG var så trött imorse, förvånad över att jag orkade till gymet"

sedan kommer nästa person, kommenterar ingenting om vad den första har nyss berättat, utan pratar Direkt om sig själv, helst i motsatt:

-"JAG var faktiskt pigg imorse, fast jag orkade bara halva gympasset"

Sen kommer en ny mening som börjar på J A G, dom följs av J A G av den andre, helt oreflekterat.

Jag har hellre ett samtal med en totaldement än med en sådan där pissmänniska.
Jag antar att du diskuterar de olösliga problemen i kvantmekaniken eller implikationerna av Edmund Husserls femenologi för åtskiljandet av de nomologiska och ideografiska vetenskaperna när du kommer till jobbet på måndag då?

OnT: som man kan jag säga att jag gillar när jag och den jag idkar könsumgänge med har något att prata om och uppskattar kvinnor för deras intelligens (behöver inte vara av den logiskt-deduktiva typen) och deras kvinnliga perspektiv på saker och ting. Sen ska jag inte sticka under stol med att ett vacket ansikte och lika vacker kropp också är viktigt men dessa kvalitéer falnar ju till sist och om man valde sin partner på de meriterna får man det nog tråkigt på ålderdomshemmet.
Citera
2019-10-06, 13:35
  #43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
OK, så det du säger är att kvinnor kan förstå mannens känslor bättre än män?

Ifall kvinnan är vis. Det är min erfarenhet bland många gifta par i alla fall, delvis även med tjejer jag haft även ifall jag inte haft så pass långa relationer för att de ska komma för nära allt som jag "är", så att säga.

Emotionell intelligens har ju kvinnan mer utav, och kvinnan borrar sig in i ditt huvud, försöker få reda på precis allt, hon smälter liksom sedan samman på något märkligt sätt med ditt sätt att tänka, men hon kan komma att se saker som fattas där; små hål överallt i djupgående psykologiska tunnlar som våra uppblåsta manliga egon (ifall vi inte har det får vi troligen problem att ens skaffa en kvinna) heltenkelt vägrar att se.

Så blir det liksom en märklig symbios av faktorer, det enorma egot och självförtroendet som får en kvinna att först orbitera kring mannen kan orsaka att en mindre vis kvinna omvandlar honom till enslags idol som aldrig ifrågasatts, men hos en vis kvinna så är viljan att orbitera allt närmare mannen, tills hon kan se solens fläckar. Då kan hon hjälpa mannen, lappa ihop hans sår...men hon kan också sätta in nålar som går djupt, djupt under ytan...
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-10-06 kl. 13:43.
Citera
2019-10-06, 13:37
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du förbiser ändå den enskilt största faktorn i sammanhanget, som inte är vare sig sexdrift eller pengar och status utan romantisk kärlek. Det är en mycket starkare kraft för de flesta människor. Det betyder inte nödvändigtvis att den är god eller vacker, den är också biologiskt grundad, förrädisk till sin natur, och har en förmåga att sabba folk otroligt mycket mer än de där andra sakerna. Så jag kan förstå varför du vill hålla dig till säkra och lättkalkylerade grejer som snygg röv vs X summa pengar. Men det är nog ändå att du missat hela jävla elefanten i sammanhanget som gör att folk undrar om du är bög eller bara djupt tragisk.

En heterosexuell man vill träffas, umgås, prata, göra saker med och ev bo ihop med en kvinna och skaffa barn med henne för att han är kär i henne. Han är inte kär i sina killkompisar om han är hetero, och därför är suget efter deras sällskap och närhet inte detsamma.

Sen har du väl fel i sak också, studier visar att skilda män klarar sig sämre än skilda kvinnor och att skilda kvinnor i genomsnitt mår bättre än gifta kvinnor, fakta som är svåra att få ihop med att män skulle erbjuda en massa saker men att kvinnor inte erbjuder någonting.
Jo, men vad är det som gör män kära i kvinnor? Det är deras kroppar. Hade det INTE varit kropparna hade män kunnat bli kära i män. Det har alltså ingenting med intellekt eller någon luddig definition av "romantisk kärlek" att göra. Det är kroppen man attraheras av, den är endast den som skiljer kvinnan från mannen och gör män kära.
Citera
2019-10-06, 13:40
  #45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jo, men vad är det som gör män kära i kvinnor? Det är deras kroppar. Hade det INTE varit kropparna hade män kunnat bli kära i män. Det har alltså ingenting med intellekt eller någon luddig definition av "romantisk kärlek" att göra. Det är kroppen man attraheras av, den är endast den som skiljer kvinnan från mannen och gör män kära.

Det är inte bara kroppen och du framstår som att du har aspergers eller någon annan kognitiv nedsättning om du tror det. Det är snarare någon undermedveten process där hjärnan gör en bedömning av om det här är en bra partner att bilda familj med. Det ska förstås vara en person av rätt kön då och utseende är en faktor som spelar in, men det är inte den enda faktorn som gör någon till den lämpligaste att binda sig vid och bilda familj med, och så har det varit sen vi var några jävla råttdjur som gömde oss från dinosaurier, så det är en del av evolutionen. Efter att den romantiska kärleken uppstått brukar sedan kroppen vara en rätt underordnad detalj.
Citera
2019-10-06, 13:46
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är inte bara kroppen och du framstår som att du har aspergers eller någon annan kognitiv nedsättning om du tror det. Det är snarare någon undermedveten process där hjärnan gör en bedömning av om det här är en bra partner att bilda familj med. Det ska förstås vara en person av rätt kön då och utseende är en faktor som spelar in, men det är inte den enda faktorn som gör någon till den lämpligaste att binda sig vid och bilda familj med, och så har det varit sen vi var några jävla råttdjur som gömde oss från dinosaurier, så det är en del av evolutionen. Efter att den romantiska kärleken uppstått brukar sedan kroppen vara en rätt underordnad detalj.
Nej, som jag tidigare skrivit måste kvinnan ha rätt personlighet också, MEN det är alltid utseendet som är den första gallringen. Sedan om utseendet stämmer (då är alla män borta ut leken) DÅ spelar personlighet in.
Citera
2019-10-06, 13:47
  #47
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Nej, som jag tidigare skrivit måste kvinnan ha rätt personlighet också, MEN det är alltid utseendet som är den första gallringen. Sedan om utseendet stämmer (då är alla män borta ut leken) DÅ spelar personlighet in.

Men detta argument är omöjligt att få ihop med din rubrik och trådstart. Om kvinnans personlighet spelar roll så har hon ju något mer att erbjuda än sin kropp...
Citera
2019-10-06, 13:52
  #48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men detta argument är omöjligt att få ihop med din rubrik och trådstart. Om kvinnans personlighet spelar roll så har hon ju något mer att erbjuda än sin kropp...
Nej, eftersom EFTER kroppen har granskats av mannen så faller alla män bort. DÅ först krävs det att kvinnan har bra personlighet.

Men det är aldrig tvärtom, att män först går på personligheten utan att ta hänsyn till utseendet, för i så fall hade män kunnat bli kära i män. Att attrahera någon är inte samma sak som att se hela kedjan ända fram till att bilda familj som du verkar göra.

Det finns ingen anledning för män att attraheras av kvinnor som inte har snygga kroppar. Det är inte samma sak som att personligheten är obetydlig efter att den fysiska attraktionen ägt rum. Fysisk attraktion avgörs på cirka en sekund, och det är evolutionärt. Vi ser direkt om en kvinna är fysiskt attraktiv eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback