2020-01-05, 03:05
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Iran har något enstaka fartyg som äns kan segla på öppet hav och 3 ubåtar nu får du ge dig tror du på fullaste allvar att iran skulle skicka dom mot usas flotta? Dom skulle vara sänkta innan dom lämnade persiska viken. Det finns en anledning att iran i prinsip inte har någon flotta man behöver ingen man har satsat på små båtar man kan använda i persiska viken i stället.
Nu är du där igen med skitsnack, 3 ubåtar? När jag räknade antalet på sidan som jag länkade till dig så var det minst 38, men den sidan kollade du väl inte ens!

Misstänker att du har dålig koll klipp från Irans flotta https://www.youtube.com/watch?v=QfGnZ654vuE
Senast redigerad av Tryckallan74 2020-01-05 kl. 03:09.
Citera
2020-01-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jo förvisso, men har du titta på hur landet Iran ser ut? Princip omöjligt att göra markinvasion vilket inte är särskilt troligt heller, blir flyg anfall, då återstår att se hur deras S300 samt egna nybyggda AA försvaret funkar!

Edit: och jo jag har koll på hur USA´s militär ser ut, däremot att du drar in ekonomi blir lite komiskt! Med tanke på USbebtclock https://www.usdebtclock.org/

Iran må ha ett påkostat luftvärn men dom skulle aldrig kunna hindra att majoriteten av amerikanska missiler träffar sina mål.
Det enda försvaret Iran har är deras egna missiler som dom massproducerar som en coca cola fabrik.
Sen finns det inte en chans att Iran skulle använda deras egna militär för att eskalera situationen då man istället riskerar att få världen emot sig.
Hämnden kommer nog ske igenom sabotage, cyberattacker eller falseflag operationer utomlands.

Om det ens händer någonting överhuvudtaget.
Många i den iranska regimen är nog tacksamma i det tysta över Trumps galenskaper.
I flera månader så har det varit våldsamma protester i hela Iran men nu har man fått nånting som verkar ena landet istället.
Och ett av Soleimanis önskningar var att få bort USA från Irak, vilket väldigt många i den irakiska regimen verkar vilja rösta för nu efter attacken.
Time will tell!
Citera
2020-01-05, 03:07
Medlem
Citat:
Om iran tex skulle självmordsbomba i usa så lovar jag dig att 99.9% skulle vara för ett krig med iran. Skulle man lyckas ställa till något stort sänka tex ett hangarfartyg så skulle svaret bli kärnvapen och man skulle ha opinionen med sig
Jo. Då återstår den lilla detaljen med de allierade . . .
Citera
2020-01-05, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det är en enorm skillnad mellan boots on the ground och att skicka iväg ett gäng åldrande kryssningsmissiler.
Boots on the ground är sannolikt helt otänkbart. Enbart drönare och kryssningsmissiler skulle dock rent teoretiskt kunna förpassa Iran tillbaka till stenåldern inom några timmar.
Nu tror jag inget kommer hända annat än massa brösttoner från bägge sidor, då bägge parter högst sannolikt anser kostnaden för att syna motståndarens hand betraktas vara alldeles för hög.
Ja, det tror jag också.
Citera
2020-01-05, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo. Då återstår den lilla detaljen med de allierade . . .

Ja ryssland och kina skulle aldrig gå in i ett krig mot usa för iran. Det är rätt självklart för alla om man funderar lite dom skulle för det första förlora deras ända chans att vinna skulle vara med kärnvapen och då skulle man utplåna större delen av världen. Skulle man göra det för irans skull? Kbappast
Citera
2020-01-05, 03:11
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Iran har något enstaka fartyg som äns kan segla på öppet hav och 3 ubåtar nu får du ge dig tror du på fullaste allvar att iran skulle skicka dom mot usas flotta? Dom skulle vara sänkta innan dom lämnade persiska viken. Det finns en anledning att iran i prinsip inte har någon flotta man behöver ingen man har satsat på små båtar man kan använda i persiska viken i stället.

Sluta spotta ur dig massa dumheter och påhopp hela tiden. Vi gjorde en jämförelse med Irak som knappt har en kust och Iran som har en lång kust och kan bjuda på ett försvar till sjöss. Då hoppar du fram och skriver roddbåtar. Lägg bara ner. Iran kan bjuda större motstånd än Irak. Men det betyder inte att de skulle ha en seriös chans eller vinna. Vi diskuterar bara att det här blir inte lika enkelt som Afghanistan eller Irak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Finns inte en president som inte blivit omvald då de legat i krig.

Under Vietnamkriget var det väl tre stycken olika presidenter i USA?
Under den tid som USA officiellt hade stridande trupper på marken i Vietnam satt väl i tur och ordning:
Lyndon B. Johnson, Richard Nixon och Gerald Ford vid rodret i Vita Huset?
Citera
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Jo men som jag skrev in tråd längre ner! Trump vill knappast ha ett storkrig i valrörelsen, Iran vet mycket säkert om detta, jag har skrivit tidigare att Iran sitter i en rävsax, men det kan ju lika gärna vara Trump som gör det!? Om nu Iran gör något som driver USA in i ett storkrig så kan det knappast gynna Trump?
Kolla, Iran planerar inte så. De vill ha hämnd och i deras värld är Soleymani värd mer än alla USAs baser i området. Igår har den högste ledaren vid ett möte fått förslag om att anfalla alla USAs baser (inofficiella källor) i området men Khamenei har sagt att han vill se mer än så. De har förmodligen kärnvapen som satsar på något så stort. Trump pissar på sig och twittrade nu för nån timme sedan och hotade att snabbt svara mot 52 punkter i Iran. Jag ska säga en sak, den här mannen vet ingenting om hur iranier är. Det är därför Trump verkar vara en dobblare som satsat fel. Han bluffar man märker också att han är rädd.
Citera
2020-01-05, 03:12
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Jo men som jag skrev in tråd längre ner! Trump vill knappast ha ett storkrig i valrörelsen, Iran vet mycket säkert om detta, jag har skrivit tidigare att Iran sitter i en rävsax, men det kan ju lika gärna vara Trump som gör det!? Om nu Iran gör något som driver USA in i ett storkrig så kan det knappast gynna Trump?

Edit: Menar att som det är nu kan ju Iran tappa ansiktet inför befolkningen, men samtidigt kan ju Trump göra det om han inte svarar stenhårt som han nu tweetat om!

Vi som följer noga vet att Trump är emot krig men samtidigt så skriker hans motståndare och mainstream media att han är en galen krigshetsare som kan när som helst börja skicka missiler över hela jorden lol... Att media ljuger så grovt om honom är just i detta fall hans fördel. Iran vet inte var de har honom.
Citera
Medlem
Citat:
Usa har kärnvapen så mycket vet vi och då spelar det ingen roll om iran har eller inte dom kan inte använda dom ändå.
Kärnvapen har inget operativt värde. De är bara värdefulla för att upprätthålla terrorbalansen.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-01-05 kl. 03:17.
Citera
Medlem
Citat:
Nu är du där igen med skitsnack, 3 ubåtar? När jag räknade antalet på sidan som jag länkade till dig så var det minst 38, men den sidan kollade du väl inte ens!

Misstänker att du har dålig koll klipp från Irans flotta https://www.youtube.com/watch?v=QfGnZ654vuE

Vad har du tänk dom andra miniubåtarna ska göra? Kriga mot hangarfartyg på öppet hav?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Iran må ha ett påkostat luftvärn men dom skulle aldrig kunna hindra att majoriteten av amerikanska missiler träffar sina mål.
Det enda försvaret Iran har är deras egna missiler som dom massproducerar som en coca cola fabrik.
Sen finns det inte en chans att Iran skulle använda deras egna militär för att eskalera situationen då man istället riskerar att få världen emot sig.
Hämnden kommer nog ske igenom sabotage, cyberattacker eller falseflag operationer utomlands.

Om det ens händer någonting överhuvudtaget.
Många i den iranska regimen är nog tacksamma i det tysta över Trumps galenskaper.
I flera månader så har det varit våldsamma protester i hela Iran men nu har man fått nånting som verkar ena landet istället.
Och ett av Soleimanis önskningar var att få bort USA från Irak, vilket väldigt många i den irakiska regimen verkar vilja rösta för nu efter attacken.
Time will tell!
Varför skulle Iran få hela världen emot sig om de försvarar sig mot usa? Propaganda media styr inte världen idag du. Snälla förklara ditt påstående
Senast redigerad av Bombaclap 2020-01-05 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in