2019-12-23, 23:29
Medlem
Skarparattarns avatar
McDonalds i Mariestad är en bubblare. Trodde det var omöjligt att servera en ISKALL hamburgare på en kedja som finns över hela världen. Tydligen inte funderar på om dom tog upp den ur frysen och in i mikron i 35 sek sen servera. Mariestad vilken piss stad. Hoppas ni som lever i misären flyr så fort som möjligt.
Citera
2019-12-24, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Gjorde det stora misstaget att nyligen besöka det här vidriga råtthålet i Mall of Scandinavia.
Att restaurangen såg helt öde ut vid en annars så hektisk lunchrusning, borde ha varit en stor varningsklocka. Men jag var hungrig och hade bråttom.

Beställde i alla fall en portion kyckling med cashewnötter. Maten slevades upp på ett plastfat med en konsistens av genomskinlig rå, vit sekretliknande sörja. Blev direkt orolig eftersom maträtten inte efterliknar liknar någon annan ”kyckling med cashewnötter” som jag tidigare ätit.

Tänkte att, här ska man inte döma maten efter utseendet, utan får helt enkelt smaka på den här rätten.

Satte mig ner vid den i övrigt öde restaurangen och prövade denna gourmé till lunch.

Den sekretliknande sörjan var inte bara iskall utan bestod av halvråa kycklingbitar som helt saknade tuggmotstånd. Maten var bland det vidrigaste jag någonsin smakat.

Blev orolig och gick tillbaka med maten. Påpekade för den asiatiska kvinnan i kassan att maten smakar riktigt illa. Hon tillkallade direkt köksmästaren, en kort bastant kinesisk man.
Efter att ha stirrat ut mig och mitt kalla sekretinsmorda slakteriavfall till lunch började han gapa och skrika på kinesiska åt mig och gestikulera med fingret åt utgången innan han gick tillbaka in i köket.

Den tills nu så trevliga kvinnan i kassan, började genast att ifrågasätta mig.
- Du har ju ätit av maten? Då kan man inte förvänta sig att få tillbaka pengarna?

Blev helt stum, lämnade maten framme på kassan och gick.

Tänkte att, här ska jag minsann skriva ett dåligt omdöme på tripadvisor. Går in och får se att restaurangen har 1,7 i omdöme på Google. Har aldrig sett ett så dåligt omdöme om någon restaurang.

Finns det någon Flashbackare som ätit på den här marsvinshålan, som vill dela med sig av sin erfarenhet?

Njut av kommentarerna från gästerna.

Google
https://www.google.se/search?q=amazing+wok+mall+of+scandinavia&ei=4cpRXe PrNKiOrwTTu4_IAg&start=0&sa=N&ved=0ahUKEwij4PPvlP7 jAhUox4sKHdPdAyk4ChDy0wMIcw&biw=1440&bih=734#lrd=0 x465f9dc7c5cae329:0xb9422a26a2a30464,1,,,

Yelp
https://www.yelp.se/biz/amazing-wok-solna

Tripadvisor
https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g670665-d9557600-Reviews-Amazing_Wok-Solna.html
Var det inte den restaurangen som fick stänga tillfälligt på grund av kackelakor?
Citera
2019-12-24, 03:31
Medlem
suun925s avatar
måste nog vara Restaurang Pompei på odenplan. beställde min vanliga pepperoni pizza och de var nog den mest deprimmerade pissan(pun intended) jag ätit det smakade bara deg och var helt likblek förutom där de låg lite utsmetad tomatsås som stack i munnen. Pepperonisarna var skit stora och de låg 3st som i en triangel så att skärra upp pizzan var ju cp svårt då det inte ens hade en pizzaslicer. kardemumman av de hela får nog en svag 2/10 då kanterna gick att äta utan problem och var rätt krämiga och gosiga som sånadär bröd deg man grillar. Kändes som en touristfälla då den dock var fint inredd med målningar i taket osv men inte värt.
Citera
2019-12-24, 03:36
Medlem
suun925s avatar
denhär ripoff kedjan av indian garden så kallad spice of inida är så jävla vidrig.
när man kommer in i resturangen luktar det kurry blandat med urin.
riset är inte sådär klibbigt bara överkokt och stelnat. sen dehär såserna till köttet är ju hemskt jävla blaskiga och smakar inte ett skit
Citera
2019-12-27, 22:19
Medlem
Brashears avatar
Det måste vara ett thaiställa runt andra lång. Fy fan vad vidrigt det var. Bakis var jag och åt med min flickvän. Thaimaten smakade vidrigt och vi gick dessutom snabbt därifrån.

Dit kommer jag inte gå igen. Inte ens förbi!
Citera
2020-01-04, 23:20
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Restaurang Kinamuren
Odengatan 70, 113 22 Stockholm
Www.kinamuren.nu

Utan överdrift måste jag säga att det här stället är den absolut sämsta buffén i innerstan. Lägg det på minnet; Kinamuren. Fy fan.
Här hittar du den mest otrevliga personal som går att finna, dom rycker på axlarna, svarar otrevligt och man känner sig totalt ovälkommen. Sushin går inte ner, den är helt sträv och torr, det är inte ens värt att försöka.
Mycket fattigt utbud på "lyxbuffén" och jag kan inte ens föreställa mig hur deras lunchbuffé kan tänkas se ut.
Vidrigt.
Ja dom är avskum också, hatar Kinamuren också! Men ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna tar fan priset i total vidrighet, allt ifrån hygien till deras fantasikött, är det katt man äter på riktigt alltså! Deras otroligt oförskämda illegala personal tar ju fan också priset!
Citera
2020-01-05, 00:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Ja dom är avskum också, hatar Kinamuren också! Men ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna tar fan priset i total vidrighet, allt ifrån hygien till deras fantasikött, är det katt man äter på riktigt alltså! Deras otroligt oförskämda illegala personal tar ju fan också priset!

Alltid undrat vad det är för förlorade själar som äter på kinan där vid centrum.

Nej ta dig till R-Asia istället på andra sidan brevid offside. Fräscht och bra mat.
Citera
2020-01-05, 22:42
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Alltid undrat vad det är för förlorade själar som äter på kinan där vid centrum.

Nej ta dig till R-Asia istället på andra sidan brevid offside. Fräscht och bra mat.
Ja men R-Asia är grymt bra jämfört med den där toaletten till restaurant - ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna, bara jag tänker på den där äckliga gamla kina häxan och hennes dvärg kines man så får jag kväljningar, fy fan vilka jävla typer, dom borde ju ej få driva fanskapet. Kräks på dom och ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna.
Citera
2020-01-05, 22:46
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Ja men R-Asia är grymt bra jämfört med den där toaletten till restaurant - ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna, bara jag tänker på den där äckliga gamla kina häxan och hennes dvärg kines man så får jag kväljningar, fy fan vilka jävla typer, dom borde ju ej få driva fanskapet. Kräks på dom och ASIAN BBQ RESTAURANT, Centralvägen 6 i Solna.

Anmäl dom till din lokala Hälsovårdsnämd
Citera
2020-01-05, 23:01
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Anmäl dom till din lokala Hälsovårdsnämd
Ja jag ska göra det eller att man tar någon av deras illegala arbetare åt sidan och har en dold kamera och ger han en hundralapp så kan han berätta vart dom köper in deras katt/ hund kött ifrån.
Citera
2020-01-07, 22:25
Medlem
Wok n roll i Skellefteå.
Var i Skellefteå med en kollega för några år sen och vi blev tipsade om det stället.

En total katastrof till restaurang. Maten smakar ingenting, ingen smak och ingen hetta.
Kycklingspetten värmde de i micron, i påse köpta på nån affär. Samma sak med jordnötssåsen.
Säkra källor har berättat att det fortfarande är likadant.

Skellefteå saknar tolalt matkultur och en stor pommestallrik räknas som fine dining.
Citera
2020-01-08, 19:39
Medlem
Sämsta ställena jag ätit på är nog:

Öland: Ölands djurpark. Usch och fy. De klarar inte ens det enkla att göra god mat där. Det tar en evighet innan man får maten man beställt och inte är den det minsta god. Har ätit bland annat snitzel, kebab, pytt i panna med ägg och hamburgare.

Blev rejält risig i magen av kebaben annars har maten varit ok på så sätt men inte god alls. Jag tröttnade på maten efter några år och numera har jag egengjord sallad med mig då jag besöker parken.

Karlskrona: Vet ej namnet på restaurangen. Den aktuella serveringen finns ej mer.
Skulle äta pizza med några kompisar. Vi valde ett ställe som är nära fisktorget. Det var i stort sett tomt när vi kom. De spelade hög musik i lokalen men både jag ock kompisarna var rätt på lyset så vi brydde oss inte. Jag beställde en tropicana vet jag.

Den som lagade maten höll på att bråka med någon anställd i köket och vid ett tillfälle kastade någon en tallrik på golvet. Jag och kompisarna skrattade åt det hela. Det dröjde säkert över en halvtimme innan vi fick maten. Mannen som serverade hade hela tiden en fimp i munnen när han tog betalt och även senare när han serverade oss.

Min pizza såg okej ut men den absolut dröp av fett. Jag märkte det när jag skurit av en bit för att hålla den i handen. Fettet bra droppade ner på tallriken och det såg inte aptitligt ut. Den smakade sådär. Jag hämtade en servett att ta bort det mesta av fettet med. Jag använde typ fem stycken men det var fortfarande en del kvar. Jag åt upp pizzan i alla fall.

Några timmar senare blev det magkramp och en jävla diarre. De andra i gänget mådde också dåligt. När jag dagen efter ringde till stället tyckte de att vi var ju berusade så det måste berott på det. dont think so

Jag åt aldrig där mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in