Citat:
Ursprungligen postat av
probe53
Du har vid upprepade tillfällen bakåt i tråden, givit uttryck för att Finnė gjorde ett uselt jobb, och missade utreda vissa brottsanklagelser. Vid upprepade tillfällen har du då blivit ombedd att visa vilka dessa brottsanklagelser som du säger Finné missat att utreda är.
Det är en högst seriöst menad fråga, men som Du av okänd anledning undviker att besvara.
Så vilka brottsmisstankar är det du menar att Finnė missat att utreda?
Det är är MN som uttalat detta i samband med presskonferens i Assange-ärendet. Det har inte framkommit exakt vad som avses men som jag har förstått det har det handlat dels om våldtäkt mot SW, vilket han aldrig förhördes om i Sverige, dels om vissa rubriceringar mot AA som Finné missat att utreda. Finné lade ner felaktigt och missade bl.a. det som senare har framkommit, på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt mot SW, närmare bestämt att JA trängt in i henne i sovande tillstånd med försvårande omständigheten att han inte haft kondom på sig. Den misstanken har faktiskt inte avfärdats, däremot har man lagt ner förundersökningen som konsekvens av att stödbevisningens värde sjunkit med tiden. Eftersom JA inväntade preskription angående misstänkta brotten han skulle ha begått mot AA så har fokus därefter legat på misstänkta våldtäkten mot SW, något som alltså Finné totalt missade. Den misstanken har bekräftats av tingsrätt, hovrätt, HD, tingsrätten igen. Alltså av samtliga av varandra oberoende rättsliga instanser. Finné gjorde helt enkelt ett uselt jobb.
Just denna fråga har varit uppe flera gånger tidigare och jag har förklarat samma sak så det är fel av dig att hävda att jag inte svarar på frågor. Att du sen har teflonminne eller inte har förstått är inte mitt fel. Däremot avböjer jag att svara på frågor som är inlindade i trollanklagelser om "mata inte trollen" etc. som uppenbart är ett personangrepp i syfte att på något sätt stärka din argumentation. Använder du tillgängliga fakta i din argumentation så behöver du inte hemfalla till den typen av simpla angrepp.