Citat:
Ursprungligen postat av
Vargenaufvarggatan
Lakrits kan du skippa, det är bara en skröna. (Om du inte får tag i ren lakritsrot). En ipren kan sänka testot uppemot 40%.
Dom kommer veta att du har sänkt det medvetet då ditt test på 14nmol är gjort så nyligen och läkarna tror inte att testot kan röra sig så mycket som 5nmol. (Iallafall inte min, han sa att det är omöjligt att gå från 17-12nmol naturligt) speciellt om du ska köra varenda antimetod och kanske kommer in med 4nmol.
Däremot så är det ju som du säger, dom vill tjäna pengar och en ung man som ska få testobehandling resten av livet tjänar dom massa pengar på så berätta för dom hur du mår så finns chansen att dom verkligen lyssnar på dina symptom istället för o stirra sig blinda på nivåerna.
12 000kr första året
8000kr andra året
Därefter hamnar man väl i snitt på 2500kr om året med högkostnadsskyddet.
Ok tack för tipsen. 14 nmol var däremot som sagt under optimala förhållanden, optimal föda, optimal träning, optimal sömn. Ja, det är många symptom som stämmer in. Allt utom minskad styrka i princip, men det är ju för att jag sliter mig till gymmet i hopp om att bli piggare.
Minskad sexlust, check
Svårare att få erektion (morgonerektioner upphör), check.
Minskad skäggväxt, check.
Plötsliga svettningar och blodvallningar, check
Minskad energi och motivation, check
Koncentrationssvårigheter, check
Depressiva känslor och/eller irritation, irritation check
Trötthet, check
Sömnstörningar, check
Har du en känsla av allmänt minskat välbefinnande? Ja.
Har du upplevt en känsla av minskad energi?
Ja.
Har din fysiska styrka eller uthållighet avtagit?
Nja.
Har din sexuella förmåga/frekvens minskat?
Ja
Har du svagare eller utebliven morgonerektion?
Ja
Har du upplevt bristande lust/könsdrift/njutning?
Ja
Blir du lätt upprörd för småsaker eller har en känsla av irritation/aggressivitet?
Ja
Har du en ökad känsla av nervositet, oro, rastlöshet eller ängslan?
Ja
Har du ökat sömnbehov – känner du dig ofta trött t.ex. somnar efter middagen?
Ja
Har du fått ökad bukfetma?
Ja
Får du svåra/oväntade tillfällen av svettningar som inte är relaterade till ansträngning?
Ja
Har du muskelvärk/smärtor i leder?
Ja