Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Det är som med de flesta spel; om man lärt sig rätt strategi är det inte så besvärligt. Man måste alltså prioritera byggandet av satelliter och uplinks redan från början så man har dem redo när ett land får panik. Och skicka aldrig upp dem förrän ett land får panik; det är enda sättet att sänka paniken; har du redan en satellit uppe över landet är det kört.
När du får ditt första uppdrag där du får välja belöning tar du alltid engineers. Du bygger din första workshop så snart du kan. När det gäller meld är det bäst att välja antingen genemods eller MECs, inte båda. Jag anser att genemod är mycket bättre eftersom en fullt uppgraderad MEC kostar tre gånger så mycket som en genemoddas soldat med mimic skin och neuraldamping. En sådan soldat är alltså OSYNLIG så länge man börjar rörelsen i fullt skydd och avslutar i fullt skydd. Du kan flytta in ditt team mitt under näsan på fienden och skjuta skiten ur dem innan de ens fattar vad som hänt.
Du väljer alltså också neural damping, villket gör dina soldater helt imuna mot mind control hur låg will de än har. Exalt gör t o m spelet enklare än det var tidigare; genom att göra de uppdragen sänker du graden av panik i ett land, t o m om det är full panik. När du väl listar ut var deras HQ är och slår ut det sänker du paniken globalt i ALLA länder.
Jag brukar vinna spelet med alla länder helt blå, så det är inte svårt att klara sig. Du måste också ha flyg på alla kontinenter, annars kan du inte hindra deras terror och abductions och du kommer garanterat förlora till slut. Du måste också bygga firestorms och uppgradera dess vapen, annars kan du inte vinna mot deras större skepp och då förlorar du också. Du ska heller inte ha för brått med huvudmålen, t ex plocka fram skeleton key och slå till mot deras bas, det är bättre att vänta tills ens soldater är bättre. Efter du tagit deras bas kommer de slå till mot din, och då är man körd om man inte har vettiga soldater på lager. Försök också prioritera utvecklingen laservapen till soldaterna, plasma är nice, men har du bara laser klarar du dig långt.
Ok, först o främst, jag styrde upp din WOT!! Du brukar skriva väldigt snyggt och sakligt, kort och koncist, så jag är lätt chockerad över denna brutala våldtäkt i vårt ariska språkbruk - Hoppas du inte tar illa upp. Sedan, tack för svar, och för att du har uthållighet med min newb-nivå här. (Spelar på ipad, dvs ios, om nu det gör någon skillnad?)
Ok, är lite småblarig nu - på gött och ont, men jag har läst din post ett par gånger och ska försöka svara så gott jag kan;
Jupp - check, jag har läst otaliga strategy guides på nätet och alla säger att engineers är the shit. Så mycket har jag förstått själv! Fy helvete, jag har förstått det 😭
Ok, denna runda kör jag genmod - återkommer med resultat! Men vad det jag vill minnas av det jag såg förra omgången när jag rattade runt lite i genlaboratoriet så var mimic skin sjukt dyrt att ta fram?
Det här med ”psy-control” har jag inte ens påträffat än. Det kanske inte börjar hända förren efter man tagit deras bas? Men jag har läst andra guider på nätet som säger ungefär som du att det är något som man måste styra upp.
Laservapen har jag sett i forskningslistan, men har aldrig kommit så långt att jag lyckats forska fram dom. Har kämpat med mina jävla engineers och satelliter!!
Återkommer.