2020-01-01, 14:16
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

En intressant tråd.
Jag känner inte detta befäl och har aldrig träffat honom.
Det förvånar mig inte ett dugg att en man i hans position och ålder som redan har haft många tveksamma affärer i sitt liv., börjar med sådant han är anklagad för.
Att varje dag matas med denna kriminalitet som dom rör sig i bland, leder säkerligen till många tankar som både är positiva och negativa.
Lägger man där till att det är ganska vanligt i denna ålder som både han och hans fru är i, då börjar förhållandena svikta. Efter flera år med en ”frigid” fru (jag vet inte om det är så) och man ständigt träffar yngre tjejer genom sitt jobb, kan bli svårt för vissa personer att stå emot vad som erbjuds.
Alla tänker inte logiskt, att en ung snygg tjej som är hälften så gammal som frun kan vara ett härligt äventyr, men också krascha hela livet för en.
I hans position så kan han säkert fixa fram vad en sådan här tjej vill ha i drog väg, och som tack blir han hennes sugar daddy.
Gör man sen inte vad dessa tjejer vill, ja då hämnas dom på detta vis. (jag vet inte om det är så men låter väldig logiskt.)
Om det är denna tjej som nämnts vid namn tidigare i tråden, Så är hon negress (vilket inte på verkar situationen, utan bara är en tjej från en annan världsdel) Men denna tjej har varit med i Paradise hotel, och i media , även väldigt lätt klädd om man säger så. Hon har dessutom en masa tatueringar av dödskallar och andra tråkigheter på sin kropp.
Dessutom har hon i flera intervjuer och reportage sagt att hon lider av diverse psykiska sjukdomar. Summering av detta blir att det är en väldigt snygg tjej (enligt mig) men oerhört instabil, och troligt vis behöver något preparat som lugnar henne så hon mår bra.
Mitt i denna kritiska situation kommer denna polis in med sina problem och ångest för asllt skit han hittat på.
Han blir både kär och kåt på henne och till samman bygger dom upp en fantasi värld, som bara kan sluta med katastrof.
Om hon blev våldtagen, ja kanske, men droger och alkohol, samt förväntningar bidrog till denna historia.
En seriös polis eller annan man med maktposition, måste tänka mer än vad kuken är lång.
Annars så hamnar man i en så här situation.
Ett snabbt och härligt knull kostar hela livet, ja allt raseras.
Han kan inte skylla på någon annan, utan det är hans beslut.
Och är man anställd av staten att sköta ordningen i detta land, så får man ta mig fan tänka först innan man handlar, ja så är det.

Rullkragen

Intressannt teori här: ponera att Gråzon Jörgen "skaffar" droger och i gengäld så räknar Jörgen som då hamnar i maktposition med porr på hans vilkor. Påminner om advokat Nils Bjurman i mileniumfilmen när Lisbeth Salander utnyttjas sexuellt pga maktmissbruk. Den självgode polisen inbillar sig att det handlar om ömsesidig porr/sex men att
Sydamrekanskan känner obehag,smärta och äcklas av situationen vilket inte polismannen uppfattar.
Han är ju dessutom van med begreppet nödvärn där polisen har makt över den som utsätts för mkt grovt våld och tom. avlidit av polismannens attack. Så räcker det med att hävda att man "uppfattade ett pontentiellt hot" för att utnyttja nödvärnsrätten inom poliskåren. ( i hans värld har nivåmärken suddats ut eftersom han sluppit konsekvenser tidigare)

Så du har helt rätt! "när petter niklas står är halva förståndet borta! är sen den andra halvan borta sen förut blir ju inget kvar"
Senast redigerad av shoot-out 2020-01-01 kl. 14:19. Anledning: textfel
Citera
2020-01-01, 15:24
Medlem
jjagares avatar
Med risk för att jag missat detta, någon som vet vad det är för droger JJ misstänkts ha intagit lr handskats med?
Citera
2020-01-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Är det den tjejen som åsyftas, Paradise hotell tjejen, så framstår hon som väldigt jordnära, ingen partypingla.
Försöker bygga ett normalt liv med en vanlig grabb från orten. Enligt egen utsago så hånglade hon inte ens
i Paradise hotel. Jepp hon är väldigt snygg vilket ses på hennes insta. Dock under hennes barndom skickades hon runt till olika familjer i hemlandet vilket säkert gett henne problem med stabilitet och tillit. Hon har själv gått ut med sina psykiska problem, det är inget hon skäms över,

Att det är denna tjej som är målsägande är väl egentligen inte riktigt klarlagt. Men är det rätt tjej är det uppenbart så att MGM polisen Jansson utnyttjat henne. Hennes psyke har ett drogbehov, inget konstigt med det. Jansson har väl gett henne drog och satt på henne.

Om det är den tjejen så som tidigare medverkande i Paradise hotell är hon att betrakta som officiell person men man ska nog tänka längre än så. Hon är ett brottsoffer och har utnyttjats (våldtagits) av en ångvältsliknande snut.
Jag hoppas verkligen att Karma äntligen tar honom, enligt min uppfattning är han ej en bra människa.

Det finns väldigt mycket att diskutera kring polis Jansson och av hänsyn till ett brottsoffer inget att diskutera kring henne. Att hänga ut en ung vacker tjej med skört psyke blir som att våldta henne en gång till.
Det tycker jag vi ska låta bli att göra, vi är väl bättre än så.

upp med namnet, det är väl därför fb finns? Sen kan man se om det är värt för polismannen att få resning.....
Citera
2020-01-01, 22:13
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
upp med namnet, det är väl därför fb finns? Sen kan man se om det är värt för polismannen att få resning.....
Jaira Rickard
Citera
2020-01-01, 22:18
Medlem
Det finns avarter alla kårer. Om det han misstänks för och att han gjort det som stod i na skulle det vara bra med ett liknande program som "I huvudet på en mördare" men istället bör nog titeln vara "I huvudet hos polisen som det gick snett för". Nu är det bara misstankar och mediarykten, inget bekräftat. Jag har träffat honom och även hans poliser i yttre tjänst. JJ uttryckte sig förnedrande till en som var allvarligt knivhuggen. Tiden har idag visat sig att den skadade inte var medskyldig, inget nödvärn. Han som högg har gjort det igen men inte lika allvarligt som den gången jag var vittne, inte nödvärn den gången heller. Jag kan trots domslut inte förstå att en polis inte är medveten om ricochett-risk, ryktas om att det även blev ricochett mot hans kollega på Nygatan. Jag vet att detta inte hör till nuvarande häktning men tidigare historia om denna man väcker frustration till även dessa anklagelser. Jag tror det är osäkert hur utgången blir, döms?? rånaren 20 år i Videobiljard blev dömd då ricochett riskerade att skada, väpnat rån o framkallande av fara då varningsskottet ricocherade. JJ är sedan utsedd till Årets hjälte för flytt av and med ungar, vad ska det signalera? Även långt reportage om hur han förhandlar i sex timmar för att få ut en person oskadd från lägenhet som ska in på förhör. Är detta relevant att uppmärksamma, jag tycker Polis Fredrik Malm bör vara åter i poliskåren. Kram till Fredrik.
Citera
2020-01-02, 02:09
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Intressannt teori här: ponera att Gråzon Jörgen "skaffar" droger och i gengäld så räknar Jörgen som då hamnar i maktposition med porr på hans vilkor. Påminner om advokat Nils Bjurman i mileniumfilmen när Lisbeth Salander utnyttjas sexuellt pga maktmissbruk. Den självgode polisen inbillar sig att det handlar om ömsesidig porr/sex men att
Sydamrekanskan känner obehag,smärta och äcklas av situationen vilket inte polismannen uppfattar.
Han är ju dessutom van med begreppet nödvärn där polisen har makt över den som utsätts för mkt grovt våld och tom. avlidit av polismannens attack. Så räcker det med att hävda att man "uppfattade ett pontentiellt hot" för att utnyttja nödvärnsrätten inom poliskåren. ( i hans värld har nivåmärken suddats ut eftersom han sluppit konsekvenser tidigare)

Så du har helt rätt! "när petter niklas står är halva förståndet borta! är sen den andra halvan borta sen förut blir ju inget kvar"

Så du är inne på linjen att det räcker att han upplevde att han var i en ömsesidig sexuell situation
Ja räcker en sådan "upplevelse" till att fritt skjutaihjäl folk så borde det väl även fungera vid det mindre allvarliga brottet han nu är häktad för..
Citera
2020-01-02, 12:36
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Så du är inne på linjen att det räcker att han upplevde att han var i en ömsesidig sexuell situation
Ja räcker en sådan "upplevelse" till att fritt skjutaihjäl folk så borde det väl även fungera vid det mindre allvarliga brottet han nu är häktad för..

Tyvärr så kan det vara inuti hans huvud !
Hade det varit i tjänsten hade sydamerikanskan varit chanslös!
Åklgaren Anders Jakobsson (SU) hade garanterat gått på den linjen att kvinnan utgjort ett pontentiellt hot med handväskan och Pa Jörgen Jansson tyckt sig se pepparspray-attack och hivat fram gräddpistolen och skjutit verkanseld.
Citera
2020-01-02, 21:28
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Det finns avarter alla kårer. Om det han misstänks för och att han gjort det som stod i na skulle det vara bra med ett liknande program som "I huvudet på en mördare" men istället bör nog titeln vara "I huvudet hos polisen som det gick snett för". Nu är det bara misstankar och mediarykten, inget bekräftat. Jag har träffat honom och även hans poliser i yttre tjänst. JJ uttryckte sig förnedrande till en som var allvarligt knivhuggen. Tiden har idag visat sig att den skadade inte var medskyldig, inget nödvärn. Han som högg har gjort det igen men inte lika allvarligt som den gången jag var vittne, inte nödvärn den gången heller. Jag kan trots domslut inte förstå att en polis inte är medveten om ricochett-risk, ryktas om att det även blev ricochett mot hans kollega på Nygatan. Jag vet att detta inte hör till nuvarande häktning men tidigare historia om denna man väcker frustration till även dessa anklagelser. Jag tror det är osäkert hur utgången blir, döms?? rånaren 20 år i Videobiljard blev dömd då ricochett riskerade att skada, väpnat rån o framkallande av fara då varningsskottet ricocherade. JJ är sedan utsedd till Årets hjälte för flytt av and med ungar, vad ska det signalera? Även långt reportage om hur han förhandlar i sex timmar för att få ut en person oskadd från lägenhet som ska in på förhör. Är detta relevant att uppmärksamma, jag tycker Polis Fredrik Malm bör vara åter i poliskåren. Kram till Fredrik.

Ehh! Fredrik Malm! varför har han stängts av? har inte hört om honom tidigare.
Årets hjälte pga andflytten och den överdrivna förhandlingen i 6 timmar. Han försökte snygga till sitt opinionsläge då
men sen sket han i det blå skåpet.
Citera
2020-01-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ehh! Fredrik Malm! varför har han stängts av? har inte hört om honom tidigare.
Årets hjälte pga andflytten och den överdrivna förhandlingen i 6 timmar. Han försökte snygga till sitt opinionsläge då
men sen sket han i det blå skåpet.
Fredrik Malm var en polis med bra kommunikation, omtyckt, visade respekt och fick respekt. Han är inte avstängd, han sökte annan tjänst, vad vet jag inte. Självklart att media försökte ge en positiv bild av JJ. Årets hjälte för att han flyttar and med ungar med hjälp av två andra poliser haha. Anden hade dessutom ruvat för andra året i denna kruka. Hans kommentar var "hon kanske kommer tillbaka nästa år", kanske bättre att förebygga detta genom att göra krukan oattraktiv eller flytta den. Jag har inte ändrat uppfattning av denna makt-jörgen. Tvärtom, vem kontaktade media om and och förhandling, skitsaker prenumererar jag inte på. Na uppsagd.
Citera
2020-01-03, 01:52
Medlem
Farmbos avatar
Citat:

Intressant teori: J har en KK relation med kvinnan. J vill avsluta varvid denna mentalt instabila kvinna känner sig ratad och ljuger ihop en historia om våldtäkt och ev. annat.

När muttan blir våt försvinner förstånet. Och sedan tidigare vet vi ju att BO var allt annat än stabii. Drogerna fanns kanske hos BO från början.
Citera
2020-01-03, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo
Intressant teori: J har en KK relation med kvinnan. J vill avsluta varvid denna mentalt instabila kvinna känner sig ratad och ljuger ihop en historia om våldtäkt och ev. annat.

När muttan blir våt försvinner förstånet. Och sedan tidigare vet vi ju att BO var allt annat än stabii. Drogerna fanns kanske hos BO från början.
Är du även gränslös? Du har i en annan tråd visat att du är ologisk. Låt BO vara. Du har tidigare skrivit hur självsvådlig MGM är, ja ibland är det bara för yttre poliser att göra så gott de kan när de har ett befäl som inte lyssnar på ledningscentralen. Ta drogprov även på polisen i flygande kontroller precis som postanställda. Flygande kontroller på alla som hanterar narkotika i tjänsten kanske skuĺe göra klienter tryggare. Hur mycket märkas när "svenne" tar droger? Så illa som polisen sköt Eric måste väl ändå droger misstänkas?
Citera
2020-01-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo

Se där ja....

Du kom in i tråden för ett par veckor sedan (helt färskt konto) och ville då ge sken av att du bara är en helt vanlig medborgare, som vill ge en lite mer positiv syn på mördarjörgen, eftersom du fått hjälp av honom i hans roll som polis.

Nu kunde du inte hålla dig längre, utan visar här vad du går för.

Du tillskriver BO mental sjukdom och missbruk utan att känna henne eller tagit del av någon personutredning som skulle kunna ge stöd för ditt bullshit. (den enda personutredningen som kommer att göras här, den är på mördarjörgen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in