2020-01-03, 23:18
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Så den vanlige iraniern har inge religiösa förtecken, han är bara en vanlig svensk men lite brunare hy..?
Kvinnor behöver inte gå i burka och döttrarna ska inte bli bortgifta före tolv års ålder. Folk som inte tillber Allah ska inte dö? Jamen då är det ju inga problem då...

Iran före Khomeni var ett mycket västorienterat land med en urgammal och högt stående kultur. Läs på lite historia om landet < 1978 så förstår du vad som har hänt sedan Islam blev en politisk makt i landet.
Citera
2020-01-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Risken är stor ja

Och 1979-revolutionen var ett svar på detta:

Ingen köper det där. Ingen. Ge upp! Nu tillhör inte Iran mina favoritländer men det där är bara larvigt.

Så är det.

Revolutionen i Iran 1979 är roten till alla problem vi ser i världen idag. Den som anser någonting annat är bara djupt okunnig.

Du är en patetisk foliehatt med nazistiska konspirationsteorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Så sant. Svenskar har generellt väldigt dålig koll på amerikansk politik. Folk som fortfarande bara får nyheter och propaganda från svensk msm är såklart hjärntvättade, men de minskar stadigt i andel åtminstone.

Ett tips, om du vill läsa fler roliga kommentarer kolla in random Facebook-inlägg om amerikansk politik från Marcus Oscarsson. Läser man det som satir är det rätt roligt. Oscarsson har nästan lika dålig koll som sina följare. Hans inlägg är dessutom censurerade så det är mest vänsterblivna som kommenterar. Lustigt nog har han inte skrivit nåt om Soleimani. Men om han gör det lär de "goda" spåra ur helt.

Haha jo tack det kan jag tänka mig. Men tyvärr har jag inte tid och ork att kolla Facebook. Spyr på skiten verkligen. Använder det bara när jag "måste".
Citera
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Glöm det, med en helikopter typ Hawk hämtar och dödar man folk med, läs på.

Det är kul hur folk loggar in här och börjar fråga runt och spekulera, istället för att läsa tidningarna. Drönarattack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Det går säkert att ”spåra” det här tillbaka till vikingatiden.

Eller ännu tidigare. Stenåldern?

Alltid står det där några lättkränkta idoler och tjatar om hur de förfördelades för hundratals år sedan.

Väx upp, för fan.

Det försvinner över generationer. Det är sånt här människor glömmer.
Citera
2020-01-03, 23:21
Medlem
Det är bra att USA tydliggör att man inte accepterar att Iran skickar in militär personal i smyg i Irak, här ett klart besked att man inte accepterar stats-terrorism i Irak, det är ett välkänt faktum att om andra länder skickar militärer så möts man med kraftfullt försvar, den här gången fick dom en raket i present för att tydliggöra att dom borde stannat hemma istället, inte så mycket att orda om, applåder till Trump för en rak och tydlig politik
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Sveriges propaganda radio via Studio Ett målar upp en dyster bild av situationen. Det finns absolut ingen frågeställning vad Soleimani gjorde i Irak.
Nej, precis vad jag skulle ha skrivit...
De plockar som alltid bara upp det som passar dem, tröttsamt så in i märgen!
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nu har Iranierna tydligen bestämt tid och plats för vedergällningen.

Vars blir det? Vem eller vilka är måltavlan?

”Frasses kiosk i Rågsved”?
Svårt att säga, men jag skulle inte vilja jobba på en oljetanker eller en amerikansk ambassad idagsläget i alla fall.

Att de har bestämt tid och plats indikerar att det lär ske inom en snar framtid i alla fall. Man bokar ju liksom inte in 27:e augusti för att hämnas precis.
Citera
2020-01-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Se där.

Nu blir det världskrig.
Trump är sjuk i huvudet, hela USAs regering är sjuka i huvudet.

Kolla vad de idioterna sysslar med. Libyen, Irak, Afghanistan, Vietnam, Syrien, Kuba, Panama osv osv.
Samtidigt som de finansierar Saudiarabien, Israel m.m

Sen flyr folket och samtidigt klagar folk på invandringen. Ja, invandringen är katastrof och många som är här borde inte vara här, men folk verkar ha svårt att se varför dem kommer.

Iran är ingen änglastat, men det är ett inrikespolitiskt problem. Genom protester (se arabiska våren) kommer dessa regimer att falla på eget bevåg (se Tunisien). Det är en process som måste gås igenom, men utan yttre påverkan!!!!!

USA och västvärlden har NOG med problem på hemmaplan. Sinnessjukt uppenbart.
Uppenbart för en som dig som är hjärntvättad ja. Precis som det var uppenbart att Trump skulle förlora stort 2016 och bli avsatt för några veckor sen.
Citera
2020-01-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Eller så har de inte det, nog inte helt populärt hos USA att de slösar på planets hemligheter så.

https://youtu.be/wVlDLrWVNA8

Kuwaits tidnings som rapporterade det..

Sen har Iran lekt med US Navy i december 2019
https://youtu.be/azQ_wZpk5lo
Citera
2020-01-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Eller hellfire från helikopter. Drönare måste hursomhelst ha cirklat i väntläge eftersom tiden från landning till bilen troligen var kort. Minst lika bra att använda helikopter istället.

-Chefen, chefen i GTA5 har de en orbital cannon!

-Inte en chans att det finns på riktigt.

-Ok boomer
Citera
2020-01-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Se där.

Nu blir det världskrig.
Trump är sjuk i huvudet, hela USAs regering är sjuka i huvudet.

Kolla vad de idioterna sysslar med. Libyen, Irak, Afghanistan, Vietnam, Syrien, Kuba, Panama osv osv.
Samtidigt som de finansierar Saudiarabien, Israel m.m

Sen flyr folket och samtidigt klagar folk på invandringen. Ja, invandringen är katastrof och många som är här borde inte vara här, men folk verkar ha svårt att se varför dem kommer.

Iran är ingen änglastat, men det är ett inrikespolitiskt problem. Genom protester (se arabiska våren) kommer dessa regimer att falla på eget bevåg (se Tunisien). Det är en process som måste gås igenom, men utan yttre påverkan!!!!!

USA och västvärlden har NOG med problem på hemmaplan. Sinnessjukt uppenbart.

Det blir inget världskrig, Iran är en liten hund som tycker om att skälla.

Jag föredrar krig framför ”fred” med islamister som dödar tusentals människor.

Du är kanske en rasist som tycker att det är bra att iranier som vill ha frihet mördas, jag är dock inte okej med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in