2020-01-03, 22:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Bra fråga. Samma ring är det ju i alla fall inte.

Han kanske har en uppsättning ringar, örhängen och smink hemma? Det finns ju bilder på när han blir pussad bakom örat av ayatolla Khamenei. Ungefär vad man kan förvänta sig när en pederast närmar sig en tonårspojke. Det finns förmodligen ett mått av undertryckt homosexualitet i all denna ilska
Det verkar som om du kan har rätt i ditt antagande.
Efter lite granskande av bilder verkar han ha ägt ett antal ringar med röd sten.
Jag får nog vackert dementera mina konspirationsteorier.
Senast redigerad av Mr.Woods 2020-01-03 kl. 22:49.
Citera
2020-01-03, 22:49
Bannlyst
Nu har Iranierna tydligen bestämt tid och plats för vedergällningen.

Vars blir det? Vem eller vilka är måltavlan?

”Frasses kiosk i Rågsved”?
Citera
2020-01-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Gott, det är hög tid att trycka tillbaka den iranska teokratins ökande inflytande i Irak.
Det är bara synd att flera europeiska länder verkar ha sympatier med en terrorsponsrande islamistisk regim som avrättar homosexuella genom att hänga dem offentligt i lyftkranar.

Men hey, USA och Iran är lika goda kålsupare va? Eller vad säger ni sossar?

Ja frågan är ju vad USA har i Irak att göra. Det är ett helt främmande land långt borta med en helt annan kultur. Det senaste kriget mot Irak kostade hundratusentals människoliv till ingen nytta. Men ändå är de kvar där och lägger näsan i blöt vilket skapar oro i hela regionen. Vad ger USA rätt att spränga bomber på en Irakisk flygplats. Det bästa Trump kunde göra om han verkligen ville ha fred och inte utsätta sina soldater för fara vore att beordra hemresa.
Citera
2020-01-03, 22:51
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
4 AGM-114 Hellfire var det väl som sköts mot två bilar av en AH64. Annars var det väl en vanlig MQ 9 som var vapenbärare.

Exakt vilken typ är väl inte känt men efter en snabb googling skulle jag gissa på en AGM-114M eller möjligen AGM-114K ville man hotta upp stämningen och ge ett varmt avsked är väl en AMG-114N troligen men känns ändå som den med högst odds.

Jag gissar på två MQ9 med varsin AMK-114N, dubbel säkerhet från två olika avfyrare.
Citera
2020-01-03, 22:55
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det bästa Trump kunde göra om han verkligen ville ha fred och inte utsätta sina soldater för fara vore att beordra hemresa.

Nej. Han behöver sätta hårt mot hårt mot hoten mot en liberal världsordning. Få den nuvarande mördande och hatade regimen att falla. Med vapenmakt om så krävs.

Eller du kanske gillar mullorna?
Citera
2020-01-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nu har Iranierna tydligen bestämt tid och plats för vedergällningen.

Vars blir det? Vem eller vilka är måltavlan?

”Frasses kiosk i Rågsved”?

Jag gissar Israel. Men då får mullorna på käften så att alla tänder flyger ut! Får vi hoppas på det?
Citera
2020-01-03, 22:57
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nej. Han behöver sätta hårt mot hårt mot hoten mot en liberal världsordning. Få den nuvarande mördande och hatade regimen att falla. Med vapenmakt om så krävs.

Eller du kanske gillar mullorna?
Detta är intressant, kommer inte Iran nu satsa allt på att få fram egna kärnvapen? Och när de har dem så är nog fönstret stängt.. Jävligt svår situation!

Men samtidigt en invasion av Iran, nä skulle inte tro det..
Citera
2020-01-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Detta är intressant, kommer inte Iran nu satsa allt på att få fram egna kärnvapen? Och när de har dem så är nog fönstret stängt.. Jävligt svår situation!

Men samtidigt en invasion av Iran, nä skulle inte tro det..

Finns nog redan sådana vapen. Invasion av Iran? Nej där kommer Usa göra processen kort med attackbombningar som skickar ner mullorna i sanden.
Citera
2020-01-03, 23:01
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74

Om jag vore Trump så hade jag sett till att ta dem nu, innan det är försent. Dessutom hade det varit en fjäder i hatten för valet i år. Regimen i Iran är så pass hatad av den egna befolkningen att det är fullt möjligt om man sköter det snyggt och undviker allt för många civila offer.
Citera
2020-01-03, 23:03
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Finns nog redan sådana vapen. Invasion av Iran? Nej där kommer Usa göra processen kort med attackbombningar som skickar ner mullorna i sanden.
Ja det är nog enda alternativet USA har om de vill stoppa Iran från att få fram kärnvapen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Jag gissar Israel. Men då får mullorna på käften så att alla tänder flyger ut! Får vi hoppas på det?

Ja, det ska bli oerhört spännande att se.

Enligt den iranska regimen så var ju Trump knappt värdig att vara på samma nivå som Soleimani så det är svårt att sia om vem som nu står i blickfånget.

Påven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag gissar på två MQ9 med varsin AMK-114N, dubbel säkerhet från två olika avfyrare.
https://www.thedrive.com/the-war-zon...nian-commander

verkar vara oklart om det var en Rote AH64 eller drönare. Sägs även varit 2 robotar gånger 2. Det talar för en Ah64 som drar iväg 4 robotar samt att det var i Bagdad skulle göra en helikopteraffär lika enkel som en MQ.

Robottyp är mer intressant egentligen, vet inte hur mycket termobariskt man brukar nyttja men kör man en pansarbrytande och följer upp med en N version så är man säker på att snubben dör även om han åker presidentens egna bil .

lär blivit sur stämning i fikarummet när den Sortie delades ut, många hade nog velat flyga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in