2020-01-03, 21:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
En funderare jag har haft ett litet tag nu är att dödsannonsen på Emilia har varit med i tidningen. Då stod de den 22:e som dödsdatum. Är detta något man tagit bara för att hon försvann denna dag eller har familjen fått veta vilken dag troligen Emilia dog? Vet inte hur det fungerar med familj och uppgifter angående fall osv. Får de veta innan rättegång eller vad gäller?

Jag skulle tro att anhöriga får veta dödsdatum och dödsorsak i vart fall, om det konstaterats. Mer tveksamt är väl skadebilden och tillvägagångssätt som. man kanske vill ha sekretess på under förundersökning.
Citera
2020-01-03, 21:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Säkert rätt datum den 22 november 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
En funderare jag har haft ett litet tag nu är att dödsannonsen på Emilia har varit med i tidningen. Då stod de den 22:e som dödsdatum. Är detta något man tagit bara för att hon försvann denna dag eller har familjen fått veta vilken dag troligen Emilia dog? Vet inte hur det fungerar med familj och uppgifter angående fall osv. Får de veta innan rättegång eller vad gäller?

Detta är säkert rätt datum.

Hennes familj måste ha fått veta när hon avled. Emilia lär ha avlidit mycket kort tid efter kl. 11.16 den 22 november. Därefter svarade hon inte i sin mobil som sedan stängdes av. När det ringdes till hennes telefon kan hon fortfarande ha varit i livet men kunde inte svara. När den stängdes av var hon död. Detta lär GM ha gjort.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-01-03 kl. 21:35.
Citera
2020-01-03, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta är säkert rätt datum.

Hennes familj måste ha fått veta när hon avled. Emilia lär ha avlidit mycket kort tid efter kl. 11.16 den 22 november. Därefter svarade hon inte i sin mobil som sedan stängdes av. När det ringdes till hennes telefon kan hon fortfarande ha varit i livet men kunde inte svara. När den stängdes av var hon död. Detta lär GM ha gjort.

Stängdes den av eller blev den obrukbar? Tänkte E avslöja något/larma och tfn slets ur hennes hand och förstördes? Att tfn skulle hittats är väl bara en trådsanning?
Citera
2020-01-03, 23:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hennes mobil blev avstängd eller förstördes.

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Stängdes den av eller blev den obrukbar? Tänkte E avslöja något/larma och tfn slets ur hennes hand och förstördes? Att tfn skulle hittats är väl bara en trådsanning?

Det är en högst berättigad fråga.

Du har helt rätt i att vi vet inte om den stängdes av eller om mobilen förstördes genom åverkan. Emilia kan kanske ha försökt att larma vilket GM naturligtvis inte ville att hon skulle göra.

Vad vi i a f vet är att det inte gick att komma fram till hennes mobil. Detta kan inte ha varit någon annan än GM som gjorde att den stängdes av eller förstördes. Detta att hennes telefon skulle ha hittats är jag högst osäker på att så skulle ha skett.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-01-03 kl. 23:02.
Citera
2020-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Det är en högst berättigad fråga.

Du har helt rätt i att vi vet inte om den stängdes av eller om mobilen förstördes genom åverkan. Emilia kan kanske ha försökt att larma vilket GM naturligtvis inte ville att hon skulle göra.

Vad vi i a f vet är att det inte gick att komma fram till hennes mobil. Detta kan inte ha varit någon annan än GM som gjorde att den stängdes av eller förstördes. Detta att hennes telefon skulle ha hittats är jag högst osäker på att så skulle ha skett.

Telefonen kan ju faktiskt ha hamnat i vattnet med henne, en del telefoner får kortslutning och dör ganska omgående i vatten.
Här var någon som var med när väskan hittades och hade koll på att där fanns någon typ av drog i väskan, har denne koll på om mobil och plånbok syntes till i väskan??
Citera
2020-01-04, 21:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mobilen hamnade i vattnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Telefonen kan ju faktiskt ha hamnat i vattnet med henne, en del telefoner får kortslutning och dör ganska omgående i vatten.
Här var någon som var med när väskan hittades och hade koll på att där fanns någon typ av drog i väskan, har denne koll på om mobil och plånbok syntes till i väskan??

Där skulle hennes mobil också ha kunnat hamna och sedan kortslutning.

Vi vet inte om mobilen ev. hamnade i vattnet, så därför kan vi enbart spekulera om detta. Hur som helst så hoppas jag att hennes mobil har återfunnits var än detta kan ha skett.
Citera
2020-01-05, 09:27
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
J*nathan Larss*n är en av a.a bästa polare och J har varit tillsammans med Emilia. Men tveksamt om J har något med detta att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Inte säkert att JL är från Tollarp dock. Han bor i Kristianstad & min känsla är att han skulle ha nämnts tidigare i tråden om han hade bakgrund i Tollarp.

Hans namn kom upp morgonen efter att AAs identitet nådde tråden ca 21.30-21.45 föregående kväll som den polisen plockat in, och då som i översta citatet. Sammanhanget var "kan AA fått hjälp lura med sig E av någon, vem är AAs närmaste" där han avfärdades som någon som skulle gått med på att skada E pga en tidigare relation.

Som du säger skulle hans namn postats när övrigt byabus hängdes ut för att de har kriminell historik som i slutändan helt verkar sakna koppling till mordet, om någon hade misstänkt JL det allra minsta.
Citera
2020-01-05, 21:35
Medlem
Får inga bra vibbar av JL. Mitt första intryck (endast baserat på hans utseende) är att han ser lite kylig ut i blicken, liknande AAs blick. Något lurt är det med honom och får en känsla av att han vet mer om Emilias försvinnande än vad han säger. Men vi får väl bara luta oss tillbaka och se vad som händer. Otroligt tragisk händelse som jag tänker på var-varannan dag.
Citera
2020-01-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjjamen89
Ja JL hade ihop det med Emilia ett bra tag, dem la ut kärleksbilder på sociala medier varje dag i ca 7 månader. Men hur nära han står A.A vet jag inte. Men iom att han delade foliehatten på hans fb så borde dem känna varandra rätt bra.

Finns en annan bild på AA med foliehatten på JL:s instagram
Citera
2020-01-06, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton.

Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
Får inga bra vibbar av JL. Mitt första intryck (endast baserat på hans utseende) är att han ser lite kylig ut i blicken, liknande AAs blick. Något lurt är det med honom och får en känsla av att han vet mer om Emilias försvinnande än vad han säger. Men vi får väl bara luta oss tillbaka och se vad som händer. Otroligt tragisk händelse som jag tänker på var-varannan dag.

Har inte sett något foto på denne J.L. men har han samma blick liknande A.A., så förstår jag att det inte blev några bra vibbar.

Fick dåliga vibbar så fort jag fick se foton på A.A. Det gör jag också.
Citera
2020-01-06, 20:41
Medlem
Citat:
Har inte sett något foto på denne J.L. men har han samma blick liknande A.A., så förstår jag att det inte blev några bra vibbar.

Går att hitta honom genom E's fb. Kika gärna och återkom om du får samma vibbar. Något obehagligt med hans blick.
Citera
2020-01-06, 21:23
Medlem
taamids avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
Går att hitta honom genom E's fb. Kika gärna och återkom om du får samma vibbar. Något obehagligt med hans blick.

Gräsligt så ni överanalyserar att en ung kille uppvuxen med mobilkamera konsekvent poserar på bild genom att ta en pose som så många modeller gör för att se snygg ut, då inte minst med betoning på konsevekent pose. De flesta agerar inlärt när någon ropar "gruppbild" genom att knyckla ansiktet till något de själva känner sig vana och snygga i. Något de fått en komplimang för 2004, något de mer känner igen sig själva i då du bara ser dig själv kontrollerad och spegelvänd. På hans Insta finns varianter av hård/mjuk/blasé/närvarande i blicken men som 97% andra människor hinner han vrida skallen så som han lärt sig själv att göra, om fotot postas. Vad sägs om något så simpelt som att han tycker han har fula tänder och inte vill skratta (se tex Emilia som inte heller skrattar med öppen mun sen 2010 på bild). Jösses.

AA ser ut som en helt vanlig kille i sin ålder på bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in