2020-01-02, 14:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Utan att känna någon a ved inblandade så är jag lite skeptiskt till den teorin. AA verkade känna BO väl och de var vänner. Skulle det inte ta emot väldigt mkt för honom att hota, misshandla och rent av döda Emilia?

När E har en hel släkt på orten och runt om i Skåne som verkar ha ett rykte om sig som folk som både gärna slåss för att sätta sig i respekt och har hållit på med skumma affärer så verkar de ha ett nätverk som är minst lika starkt som en smågangster i 20årsåldern som har några stolpskott till "bröder". Om det pekade mot drogskulder borde inte den som sänt AA som torped varit ihjälslagen vid det här laget?

Jag tror mer på att något gick väldigt fel och gick över styr... Psykos pga droger eller någon personlig konflikt.

Jag tror som du ang. det fetade, men även att någon/några varit behjälpliga med skjuts och skydd för natten.
Citera
2020-01-02, 16:43
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjjamen89
Jag har inte läst något om JL, men för mig är han väldigt intressant. Då han hade förhållande med Emilia förut, och även kompis med AA. Då han har gjort inlägg på hans facebook. Någon som vet ifall han varit inblandad i förhör?
JL har även en bakgrund med droger och kriminalitet.

Du får nog skriva ut mer än bara initialer. Vi andra har inte koll på de här personerna. Jag hittar en JL som är vän med AA på Facebook men det verkar vara en dataspelsnörd & känns spontant inte alls som någon som skulle ha något gemensamt med Emilia.
Citera
2020-01-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Du får nog skriva ut mer än bara initialer. Vi andra har inte koll på de här personerna. Jag hittar en JL som är vän med AA på Facebook men det verkar vara en dataspelsnörd & känns spontant inte alls som någon som skulle ha något gemensamt med Emilia.
Antagligen Jon*th*n L*rsson. Taggad i bild EL lagt upp på Facebook 28/7-18.
Citera
2020-01-02, 18:53
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Antagligen Jon*th*n L*rsson. Taggad i bild EL lagt upp på Facebook 28/7-18.

Garanterat. Konstigt att jag missade den uppenbara. Men jag är trött i huvudet av allting med detta.

JL är en intressant person för fallet som säkert vet jättemycket. Någon GM lär han dock inte vara. Det är ju det här med att AA döms den 20e & mordet sker den 22a som är svårt att förbise. Det vore för mycket slump om det inte på något sätt har med vartannat att göra.

JL är ju en person som haft någon form av kärleksrelation till Emilia. Svårt att koppla det till AAs dom.
Citera
2020-01-02, 19:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare en "broder"?

Citat:
Garanterat. Konstigt att jag missade den uppenbara. Men jag är trött i huvudet av allting med detta.

JL är en intressant person för fallet som säkert vet jättemycket. Någon GM lär han dock inte vara. Det är ju det här med att AA döms den 20e & mordet sker den 22a som är svårt att förbise. Det vore för mycket slump om det inte på något sätt har med vartannat att göra.

JL är ju en person som haft någon form av kärleksrelation till Emilia. Svårt att koppla det till AAs dom.

JL ser också ut att vara en intressant person.

Har inte tidigare sett hans namn. Var han Emilias pojkvän? Tillhörde han också "bröderna"?
Citera
2020-01-02, 19:30
Medlem
Citat:
Jag räknade från där Sigrids väg börjar till där Långtradargatan börjar. Gick alltså enbart på gångbana.
.......

Angående det andra så har jag försökt styra in tråden på det lokala men verka under radarn. När jag läste om försvinnandet så misstänkte jag direkt att det handlade om något lokalt. När jag sen gick in på Flashback & kollade så fanns här inte ett endaste inlägg som pekade åt lokala GM. Därför planterade jag min info i tråden via PM till Skaraborg2. Syftet med detta var att försöka uppnå en snöbollseffekt som skulle underlätta för lokalbor att våga snacka. Det är svårt att vara den förste att peka mot ett lokalt spår. Jobbigt att ensam driva en tråd mot ett lokalt spår. Då riskerar man att få sin identitet röjd vilket kan vara illa i ett sånt här fall.

Min tanke var att så fort det första inlägget kommer som pekar åt det lokala håll som jag misstänkte så kommer det bekräftas & fler får upp ögonen för spåret. För att förstärka snöbollseffekten ytterligare så lämnade jag infon till två till. Jag har inte försökt manipulera dessa användare utan alla tre har köpt min info som trovärdig & självmant arbetat intensivt åt exakt det håll jag ville, som också så här långt visat sig vara korrekt. Min strategi var alltså att ju fler som skriver om det lokala spåret ju lättare blir det för lokalbor med kännedom att förmedla info utan att sticka ut alltför mycket i mängden.

Med risk för att detta liknar chat. Men jag hör av mig om några dagar när pm är tillgängligt för mig. Jag kan tyvärr inte ge dig mina frågor/påståenden i tråden utan att göra mig skyldig till regelbrott.

EDIT: Dessutom var ditt första inlägg att peka mot vad du kallade för "organiserad brottslighet" vilket knappast någon av dessa lokala tomtar kan anklagas för då de inte ens kan organisera sitt dagliga liv.
Senast redigerad av Tollarp86 2020-01-02 kl. 19:40.
Citera
2020-01-02, 20:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
EDIT: Dessutom var ditt första inlägg att peka mot vad du kallade för "organiserad brottslighet" vilket knappast någon av dessa lokala tomtar kan anklagas för då de inte ens kan organisera sitt dagliga liv.

Ja, om man är involverad i vidareförsäljning av narkotika så är det organiserad brottslighet. Det kvittar om man befinner sig på botten av hierarkin, man är ändå involverad i nätverket.
Citera
2020-01-02, 22:29
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Har fått höra diverse rykten i trakterna nu, både från vänner i Tollarp, såväl som i trakterna. T o M taxichauffören när jag åkte häromdagen, nämnde sånt han hört då han bor precis utanför. Det senaste jag fick höra var att det skulle rört sig om spelskulder, men det avfärdar jag som lokala spekulationer. Personligen tror jag inte på varken spelskulder, drogskulder, psykoser eller så, utan att detta är ett slagsmål som spårat ur och gått scheisse. Om A.A nu går omkring och trycker i sig Xanor (Alprazolam), så styrker det hela teorin, då aggressivitet är en av de vanligaste biverkningarna av just detta preparat. Och nej, det är inte info hämtat från FASS, utan som setts med egna ögon när människor i min omgivning drog i sig skitet på daglig basis, samt den korta stund jag själv medicinerats med just Xanor/Alprazolam och min annars kilometerlånga stubin försvann efter ett par dagar. Ringde min läkare och så som det var och att han aldrig fick skriva ut det skräpet åt mig igen.
Citera
2020-01-03, 01:00
Medlem
En funderare jag har haft ett litet tag nu är att dödsannonsen på Emilia har varit med i tidningen. Då stod de den 22:e som dödsdatum. Är detta något man tagit bara för att hon försvann denna dag eller har familjen fått veta vilken dag troligen Emilia dog? Vet inte hur det fungerar med familj och uppgifter angående fall osv. Får de veta innan rättegång eller vad gäller?
Citera
2020-01-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
JL ser också ut att vara en intressant person.

Har inte tidigare sett hans namn. Var han Emilias pojkvän? Tillhörde han också "bröderna"?

Ja JL hade ihop det med Emilia ett bra tag, dem la ut kärleksbilder på sociala medier varje dag i ca 7 månader. Men hur nära han står A.A vet jag inte. Men iom att han delade foliehatten på hans fb så borde dem känna varandra rätt bra.
Citera
2020-01-03, 07:55
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjjamen89
Ja JL hade ihop det med Emilia ett bra tag, dem la ut kärleksbilder på sociala medier varje dag i ca 7 månader. Men hur nära han står A.A vet jag inte. Men iom att han delade foliehatten på hans fb så borde dem känna varandra rätt bra.
Vad för foliehatt? Finns nästan inga offentliga inlägg på AAs FB, kan du se mer? Skärmdump(ar)?
Citera
2020-01-03, 10:24
Medlem
Ringde Krstd Tingsrätt idag och fick veta att det blev förlängd häktning t o m den 17/1. Han motsatte sig inte detta och han har fortfarande restriktioner men hon kunde inte se exakt vilka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in