2019-12-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Jag har tränat på sats i ett år nu, och om du sysslar med sl eller ol hade jag valt en annan kedja. Själv tränar jag där som komplement till min klubb, så jag kommer från en helt annan träningsmiljö jämfört med de kommersiella gymmen.
Mina intryck av sats är:
Dålig utrustning - har tränat på kanske fem anläggningar, varav en har en "riktig" bänkpress.

Det enda bra utrustade gymmet jag hittat är sats sofo, där är det sjukt mycket folk från öppning till stängning.

Även på de andra gymmen har det varit mycket folk, men där får man plats om man går dit sent (~20) eller på udda tider som typ 2 på dagen.

Generellt egoistiskt, självupptaget och ibland rent otrevligt, både bland klientel och personal. Kommer sällan på fråga att t.ex. bänka eller böja tillsammans med någon okänd. Är det mycket folk kan det med andra ord ta lång tid att genomföra ett pass. I förorten är folk lite mer avslappnade, men mer discoinriktade.

Mögel i duschen på en anläggning, skitig bastu på en annan osv.
Obs: kör i princip bara fria vikter, har ingen bra koll på maskiner om det är vad du är ute efter.
Finns så klart även bra saker med sats, men det är dom rätt duktiga på att prata om själva. Hade rekommenderat att du väljer friskis istället, där är det dock också en hel del folk.

Edit: detta gäller alltså Stockholm

Det där tror jag gäller alla gymkedjor. Sådana gym är inte anpassade för styrkelyftare utan man får gå till Exhale, Iron house osv om man ska bedriva sådan träning.
Ingen på Nordic Wellness blir glad om man vilar 5min mellan setten.
Citera
2019-12-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Ska börja träna på sats. Tränar just nu på fitness 24seven. Är alltid så mycket folk där fraqm tills kl 21 hoppas det ska vara mindre på sats eftersom det är dyrare. Vilken tid brukar det vara minst folk typ 19-20 på kvällen eller typ 13:30. Borde väl vara mest vid 18 tiden när alla slutar jobbet?

Nu har jag förvisso aldrig varit på just SATS, men kan ju praktiskt taget garantera att alla gym har som mest människor någonstans mellan 17-19 då folk har slutat jobbet. Rent generellt så brukar det ju vara som lugnast på morgonen, samt under diverse obekväma tider under dagen (inte många som tränar vid klockan 14 till exempel).
Citera
2019-12-12, 11:59
Medlem
bogarleffes avatar
Beror på vad du är ute efter nu för tiden.
Jag har testat dom flesta kedjorna och det SATS har på dom andra är fräscha omklädningsrum.
Saker dom INTE gör bättre:
Fria vikter,
Personal,
Pass,
osv. osv.
Vill du träna med fria vikter och OK maskiner till ett bra pris så är det nog friskis som gäller nu för tiden.
Vill du träna på ett fräscht gym med snygga tjejer och fungerande utrustning så kan du nog gå till vilken kedja som helst tbh, ganska hög lägstanivå på gymmen i Sverige generellt.
Citera
2019-12-12, 17:52
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det där tror jag gäller alla gymkedjor. Sådana gym är inte anpassade för styrkelyftare utan man får gå till Exhale, Iron house osv om man ska bedriva sådan träning.
Ingen på Nordic Wellness blir glad om man vilar 5min mellan setten.
Många snubbar tränar dessutom som kärringar känns onödigt dom tar upp en bänk och kör axelpressar med typ 6 kgs hantlar sett detta ett par gånger tyvärr. Då kan dom ju lika gärna träna hemma och dessutom stå.
Citera
2019-12-12, 17:59
Medlem
rudi1985s avatar
Men sats är ju relativt dyrt så man kan ju slippa kleti och preti där i alla fall. På fitness 24/7 är det mycket löst folk som tränar för det är billigare.
Citera
2019-12-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Många snubbar tränar dessutom som kärringar känns onödigt dom tar upp en bänk och kör axelpressar med typ 6 kgs hantlar sett detta ett par gånger tyvärr. Då kan dom ju lika gärna träna hemma och dessutom stå.

Nu låter du cynisk tycker jag. Om du nu är så grym på att träna själv så försök vara en god förebild för alla när det blir din tur att köra. Du kanske inte tänker på det men någon kanske kopierar dig i smyg!
Citera
2019-12-13, 19:51
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nu låter du cynisk tycker jag. Om du nu är så grym på att träna själv så försök vara en god förebild för alla när det blir din tur att köra. Du kanske inte tänker på det men någon kanske kopierar dig i smyg!

Sa mest det för att provocera var sarkastik älskar att provocera göra folk arga. Men lyckades inte nu
Citera
2019-12-14, 23:57
Medlem
Så bytte nyligen jobb, och företaget sponsrar större delen av ett SATS-medlemskap utöver friskvårdsbidraget som jag då kan lägga på tex massage och annat nyttigt, dvs SATS priser är för mig helt irrelevant.

Några saker jag kommit fram till är viktiga för mig;
- Att man slipper så och trängas för utrustning på gymmet även runt 17~tiden vardagar.
- Att man slipper trängas i omklädningsrummet
- Hantlar upp till cirka 50 kg
- Minst 2 squat racks & ställen man kan droppa stången vid tex frivändningar (alternativt kombinationer av dessa som half-rack inbyggt bland dämparmattor etc).
- Att det finns bumper vikter.
- Att det finns minst 2 ställen för bänkpress.
- Att man kan köra med magnesiumkarbonat på händerna.

Är det någon som har erfarenhet av sats i Kista och/eller Sundbyberg?

Har kollat på Nordic och 24/7 i området men båda är trånga med kasst klientel.
24/7 hade dessutom dålig utrustning, och Nordic har ett löjligt litet omklädningsrum, man kan knappt vända sig utan att slå kuken i väggen.
Har vart en vända förbi actic och friskis med, actic var nice men det ligger lite ifrån min jobb-hem bana.
Friskis... jag vet inte inte, det kändes väldigt..."friskvård"...

Brudar brukar inte titta så mycket på mig tror jag, så just den punkten är nog mindre viktig.
Vill dock väldigt gärna slippa det manliga multikulturella segmentet i 16-25-års åldern.

Är sats för mig enligt er som provat?
Citera
2019-12-15, 16:32
Medlem
mishimas avatar
De har rätt dåliga öppettider för att vara så dyra. De närmaste jag har öppnar inte förrän nio på helger. Då har jag normalt redan hunnit både tränat och ätit frukost. Tidiga helgmorgnar är den bästa tiden att träna på.
Citera
2020-01-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Så bytte nyligen jobb, och företaget sponsrar större delen av ett SATS-medlemskap utöver friskvårdsbidraget som jag då kan lägga på tex massage och annat nyttigt, dvs SATS priser är för mig helt irrelevant.

Några saker jag kommit fram till är viktiga för mig;
- Att man slipper så och trängas för utrustning på gymmet även runt 17~tiden vardagar.
- Att man slipper trängas i omklädningsrummet
- Hantlar upp till cirka 50 kg
- Minst 2 squat racks & ställen man kan droppa stången vid tex frivändningar (alternativt kombinationer av dessa som half-rack inbyggt bland dämparmattor etc).
- Att det finns bumper vikter.
- Att det finns minst 2 ställen för bänkpress.
- Att man kan köra med magnesiumkarbonat på händerna.

Är det någon som har erfarenhet av sats i Kista och/eller Sundbyberg?

Har kollat på Nordic och 24/7 i området men båda är trånga med kasst klientel.
24/7 hade dessutom dålig utrustning, och Nordic har ett löjligt litet omklädningsrum, man kan knappt vända sig utan att slå kuken i väggen.
Har vart en vända förbi actic och friskis med, actic var nice men det ligger lite ifrån min jobb-hem bana.
Friskis... jag vet inte inte, det kändes väldigt..."friskvård"...

Brudar brukar inte titta så mycket på mig tror jag, så just den punkten är nog mindre viktig.
Vill dock väldigt gärna slippa det manliga multikulturella segmentet i 16-25-års åldern.

Är sats för mig enligt er som provat?
Glöm helt SATS kista om du vill slippa det multikulurella segmentet, innerstan är tämligen förskonat från detta elände, finns dock en del på Odenplan (byggargym med en del spännisar från förorten), SATS Gärdet, Danderyd, Vasastan och Scheelegatan är fyra SATS-gym där man för det mesta slipper oönskade element....
Senast redigerad av AnthonyJohnson 2020-01-03 kl. 22:05.
Citera
2020-01-07, 18:34
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Glöm helt SATS kista om du vill slippa det multikulurella segmentet, innerstan är tämligen förskonat från detta elände, finns dock en del på Odenplan (byggargym med en del spännisar från förorten), SATS Gärdet, Danderyd, Vasastan och Scheelegatan är fyra SATS-gym där man för det mesta slipper oönskade element....

Jaså har löven och company börjat dela ut gratis sats kort till dom ensamkommande ekonomiska migranterna nu.....Men inte gratis vi skatte betalare betalar allt för dom ensamkomande hazar ekonomiska migranterna.
Citera
2020-01-10, 17:06
Medlem
rudi1985s avatar
Var så kul på ett center jag besökte. Var en pt som såg ut som en sparris och han gick fram till alla nybörjare typ dom som gett nyårslöfte börja träna. Men han gick inte fram till biffarna i lokalen insåg han månne det var lönblöst försöka lura på dom hans skit träning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in