Citat:
Ursprungligen postat av
rudi1985
Ska börja träna på sats. Tränar just nu på fitness 24seven. Är alltid så mycket folk där fraqm tills kl 21 hoppas det ska vara mindre på sats eftersom det är dyrare. Vilken tid brukar det vara minst folk typ 19-20 på kvällen eller typ 13:30. Borde väl vara mest vid 18 tiden när alla slutar jobbet?
Jag har tränat på sats i ett år nu, och om du sysslar med sl eller ol hade jag valt en annan kedja. Själv tränar jag där som komplement till min klubb, så jag kommer från en helt annan träningsmiljö jämfört med de kommersiella gymmen.
Mina intryck av sats är:
Dålig utrustning - har tränat på kanske fem anläggningar, varav en har en "riktig" bänkpress.
Det enda bra utrustade gymmet jag hittat är sats sofo, där är det sjukt mycket folk från öppning till stängning.
Även på de andra gymmen har det varit mycket folk, men där får man plats om man går dit sent (~20) eller på udda tider som typ 2 på dagen.
Generellt egoistiskt, självupptaget och ibland rent otrevligt, både bland klientel och personal. Kommer sällan på fråga att t.ex. bänka eller böja tillsammans med någon okänd. Är det mycket folk kan det med andra ord ta lång tid att genomföra ett pass. I förorten är folk lite mer avslappnade, men mer discoinriktade.
Mögel i duschen på en anläggning, skitig bastu på en annan osv.
Obs: kör i princip bara fria vikter, har ingen bra koll på maskiner om det är vad du är ute efter.
Finns så klart även bra saker med sats, men det är dom rätt duktiga på att prata om själva. Hade rekommenderat att du väljer friskis istället, där är det dock också en hel del folk.
Edit: detta gäller alltså Stockholm