2017-04-21, 17:50
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Om du ska kriga mot blattarna så är det nog bra att kunna studera dem.
Har ingen intresse av att kriga med någon, jag brukar ha luvan på & musik i öronen. Problemet med dem brukar ju vara att dem inte vågar gymma själva utan alltid skall vara minst 4 pers. Då kan det bli att dem håller bänkpressen i 1 timme trots att dem lika gärna kunde göra armhävningar när dem ändå maxar typ 50kg. Sen så luktar,skriker dem mycket och vägrar ta undan vikter efter sig. När jag väl är där med tjejen så glor dem som fan vilket inte direkt stör mig men hon blir osäker och känner sig otrygg
Citera
2017-04-21, 18:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Har ingen intresse av att kriga med någon, jag brukar ha luvan på & musik i öronen. Problemet med dem brukar ju vara att dem inte vågar gymma själva utan alltid skall vara minst 4 pers. Då kan det bli att dem håller bänkpressen i 1 timme trots att dem lika gärna kunde göra armhävningar när dem ändå maxar typ 50kg. Sen så luktar,skriker dem mycket och vägrar ta undan vikter efter sig. När jag väl är där med tjejen så glor dem som fan vilket inte direkt stör mig men hon blir osäker och känner sig otrygg

Inte helt obekant beskrivning.

Jag var lite skämtsam i mitt förra inlägg. Icke desto mindre känner jag att det här med att konfrontera verkligheten och dess fientliga/oönskade element tillhör samma hårdhet och själsliga karaktärsdaning som styrketräningen.
Citera
2017-04-21, 19:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Inte helt obekant beskrivning.

Jag var lite skämtsam i mitt förra inlägg. Icke desto mindre känner jag att det här med att konfrontera verkligheten och dess fientliga/oönskade element tillhör samma hårdhet och själsliga karaktärsdaning som styrketräningen.

Var sak har sin plats. På gymmet har jag nog besvär med vikterna utan att behöva kriga med omgivningen också. Detta är en anledning till att jag aldrig skulle träna på ett obemannat gym, jag vill ha personal på plats som kan gripa in mot personer som inte följer reglerna, oavsett om det gäller gapig och otrevlig attityd eller ordningsproblem som svettiga bänkar eller att folk skiter i att lägga tillbaka vikter/stänger efter sig.

Jag drar mig inte ett ögonblick för att påkalla personalens uppmärksamhet och känner mig inte som en tjallare eller skvallerbytta. Det är personalens uppgift att hålla koll, inte mitt. Är de seriösa så kan de ju återkalla medlemskapet för dem som inte sköter sig, och då slipper man problemet. Det gjorde faktiskt platschefen på mitt gym när en förortskung hade mopsat sig en gång för mycket.
Citera
2017-04-21, 21:45
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Var sak har sin plats. På gymmet har jag nog besvär med vikterna utan att behöva kriga med omgivningen också. Detta är en anledning till att jag aldrig skulle träna på ett obemannat gym, jag vill ha personal på plats som kan gripa in mot personer som inte följer reglerna, oavsett om det gäller gapig och otrevlig attityd eller ordningsproblem som svettiga bänkar eller att folk skiter i att lägga tillbaka vikter/stänger efter sig.

Jag drar mig inte ett ögonblick för att påkalla personalens uppmärksamhet och känner mig inte som en tjallare eller skvallerbytta. Det är personalens uppgift att hålla koll, inte mitt. Är de seriösa så kan de ju återkalla medlemskapet för dem som inte sköter sig, och då slipper man problemet. Det gjorde faktiskt platschefen på mitt gym när en förortskung hade mopsat sig en gång för mycket.

Det du säger låter inte idiotiskt, trots att det skiljer sig från det jag säger.
Citera
2017-04-24, 11:55
Bannlyst
Friskis erbjuder samma kvalité (bättre stänger+ vikter) förutom maskiner som då är bättre på SATS:
Citera
2017-04-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankmemesbro
Friskis erbjuder samma kvalité (bättre stänger+ vikter) förutom maskiner som då är bättre på SATS:
På vilket sätt är maskinerna bättre?
Citera
2017-05-04, 21:26
Medlem
smoerreboms avatar
Efttersom jag bara ser gym som ett komplement till riktig träning i vildmarken eller i dojon så tycker jag SATS är för dyrt. Precis som många säger, det är bra att de har så pass mkt maskiner o vikter att man kan variera passen, det är rent o fräscht, vältränade brudar o pga priset inte en massa WT-drägg o blattar som muckar eller tjattrar. Det är det man vill ha ut av ett gym men SATS är i dyraste laget så man bör försöka hitta en kompromiss som ligger snäppet över 24 fitness o F&S etc.
Jag kan kompromissa lite när det gäller fräschören men jag vill inte ha en massa drägg där och det måste gå att variera passen. Har man väldigt mkt pengar och ser gymträning som sin primära träning är det nog värt det.
Senast redigerad av smoerrebom 2017-05-04 kl. 21:53.
Citera
2017-07-03, 16:30
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankmemesbro

OT för den här tråden men... Signa INTE på för Friskis & Svettis. I min stad hade de frikostigt gett gratis medlemsskap till vissa flyktingar. Ja, fortsättningen förstår ni nog själva.
Citera
2018-07-11, 20:59
Medlem
The SATS is very expensive and unfriendly and bad service gym. Thez are completely crazy and money hungry. They could not charge member fee from my bank account and now I got bank giro over 1400 SEK without any warning after 1 month. Same on you SATS!
Citera
2019-12-10, 17:05
Medlem
rudi1985s avatar
Ska börja träna på sats. Tränar just nu på fitness 24seven. Är alltid så mycket folk där fraqm tills kl 21 hoppas det ska vara mindre på sats eftersom det är dyrare. Vilken tid brukar det vara minst folk typ 19-20 på kvällen eller typ 13:30. Borde väl vara mest vid 18 tiden när alla slutar jobbet?
Citera
2019-12-10, 18:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Ska börja träna på sats. Tränar just nu på fitness 24seven. Är alltid så mycket folk där fraqm tills kl 21 hoppas det ska vara mindre på sats eftersom det är dyrare. Vilken tid brukar det vara minst folk typ 19-20 på kvällen eller typ 13:30. Borde väl vara mest vid 18 tiden när alla slutar jobbet?
Det där beror nog mycket på vart det ligger och stad. Slutade träna efter jobbet för länge sedan, dels för att det är mycket folk, kö till maskiner/utrustning och för jag prioriterar fritiden efter jobbet. Vid 06.30 när jag tränar är det inte många på gymmet, kan räkna på handen, och passet blir mer effektivt.
Citera
2019-12-10, 18:44
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jag har tränat på sats i ett år nu, och om du sysslar med sl eller ol hade jag valt en annan kedja. Själv tränar jag där som komplement till min klubb, så jag kommer från en helt annan träningsmiljö jämfört med de kommersiella gymmen.
Mina intryck av sats är:
Dålig utrustning - har tränat på kanske fem anläggningar, varav en har en "riktig" bänkpress.

Det enda bra utrustade gymmet jag hittat är sats sofo, där är det sjukt mycket folk från öppning till stängning.

Även på de andra gymmen har det varit mycket folk, men där får man plats om man går dit sent (~20) eller på udda tider som typ 2 på dagen.

Generellt egoistiskt, självupptaget och ibland rent otrevligt, både bland klientel och personal. Kommer sällan på fråga att t.ex. bänka eller böja tillsammans med någon okänd. Är det mycket folk kan det med andra ord ta lång tid att genomföra ett pass. I förorten är folk lite mer avslappnade, men mer discoinriktade.

Mögel i duschen på en anläggning, skitig bastu på en annan osv.
Obs: kör i princip bara fria vikter, har ingen bra koll på maskiner om det är vad du är ute efter.
Finns så klart även bra saker med sats, men det är dom rätt duktiga på att prata om själva. Hade rekommenderat att du väljer friskis istället, där är det dock också en hel del folk.

Edit: detta gäller alltså Stockholm
Senast redigerad av Yarasama 2019-12-10 kl. 18:46. Anledning: Tilläg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in