2020-01-03, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag gjorde precis en edit att han inte kan förklara allt som sades, men att det "mesta" var public knowledge, som att två ledare blev dödade etc.
Ok. Lite förvånad dock att militären på allvar tror att Ryssland kommer sluta upp sig bakom Iran i ett krig mot USA.
Citera
2020-01-03, 18:35
Medlem
Snapcounts avatar
Få nu se om detta är bara retorik, eller något mer...

USA kan bli kastet ut av Irak etter at de drepte iransk toppgeneral

Lørdag skal nasjonalforsamlingen i Irak bestemme amerikanernes fremtid i landet. General Qasem Soleimani, som leder Irans spesialstyrker, ble fredag drept i et amerikansk droneangrep.

al-Kaabi sier lørdagens hastemøte vil vurdere «avgjørende tiltak for å gjøre slutt på USAs nærvær i Irak.»

Iraks utgående statsminister Adel Abdel Mahdi har bedt om hastemøtet. Han sier USAs rolle i Irak er begrenset til å trene styrker som kan bekjempe terror.

Statsministeren har beskrevet angrepet på den iranske generalen som et «brudd» på vilkårene for at amerikanske tropper kan være i Irak, ifølge AP.

https://www.aftenposten.no/verden/i/...sk-toppgeneral
Citera
2020-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Iran har inte anfallit någon på över 200 år. Jämför med terrorstaten USA.
Lägg gärna ihop alla de där länderna som av Washington brukar benämnas skurkstater, Iran, Irak, Nordkorea, Kuba, Venezuela o.s.v. Ta även med Ryssland och Kina. Lägg ihop alla dessa och se hur många de har bombat, hur många krig de har startat under säg de senaste årtiondena och jämför det med USAs krigande under samma tid. Kolla även upp hur många av sina grannar som skurkstaten Israel har angripit. USA och Israel är de verkliga skurkstaterna.
Deras härjningar som nu senast i Syrien leder dessutom till invällning till Europa.
Detta samtidigt som bl.a. Syrien, Ryssland, Hizbollah och Iran besegrar de av väst i Syrien inskickade terroristerna i Is som senare också vällde in i Irak. Suleimani var en av de främsta i ledningen för de som besegrade Is. Vi i Europa har honom att tacka för mycket.

Irak under Saddam Husseins sista tid hade inga massförstörelsevapen.

Min teori är att den "fredsälskande" Trumpen som skulle se till att "världspolisen" slutar härja och kriga runt om i världen gjort detta för att bli omvald. Efter påtryckningar av bl.a. CIA, Pentagon, sin näsa till svärson och andra av hans sort. Som många tidigare presidenter i skurkstaten USA, starta ett krig, några militära angrepp, flytta fokus, se hit men inte dit.

Iran har attackerat Saudiarabien. Du är inte så noga med fakta.

Irakierna protesterar mot Irans inflytande i landet. Iranierna själva blir mördade i tusental. Libanon protesterar mot Iran och dess terrorproxys. Yemen är i krig pga Irans inblandning. Iran dödar syrier som vill ha frihet i Syrien.

Soleimani var ledare för en terrororganisation.

Iran är ett jättefint land 🤮

Iran är en spegelbild av IS.
Citera
2020-01-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Trump menar uppenbarligen allvar i sin pågående utrikespolitik när det kommer till att krossa Irans regim och frigöra folket som lider under densamme.

Tvärtemot Obama som försökte stärka regimen och tvinga kvar folket i den islamistika kommunistsmörja dom tvingas leva i.

Irans ekonomi är redan på fallrepet och kommer det en oproportionerlig vedergällning från deras sida lär usa slå ut den redan fallerade iranska oljeindustrin för att snabba på förändringen.

Iran har bara ett val och det är att inleda förhandling med Trump och reformera landet.

Lite om hur Irans ekonomi ser ut i sviterna efter det upprivna kärnvapenavtalet: https://www.bbc.com/news/world-middle-east-48119109

” The United States reinstated economic sanctions on Iran after President Donald Trump abandoned a landmark nuclear deal in May 2018.
Mr Trump says he wants to apply "maximum pressure" on the government in Tehran to compel it to renegotiate the accord. But Iran's leaders have remained defiant.
The substantial impact the sanctions have had on the country is clear, and the economic hardship Iranians are facing helped trigger widespread protests in November 2019 that were brutally quashed by the authorities.”

Vem har gett USA och krigshetsande sionister rätten att vara världspolis och mörda folk utan rättegång?

Med samma retorik kan Ryssland drönar mörda någon amerikansk general som var ansvarig för den olagliga invasionen av Irak som saknade FN stöd. Tusentals barn dog i sviterna av detta.

Var ligger skillnaden? Varför får USA mörda folk utan rättegång men andra länder skall följa internationella konventioner. Helt sinnessjukt.
Citera
2020-01-03, 18:39
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Been a long time coming. Trodde faktiskt att Trump skulle falla för trycket redan vid förra incidenten med tankern. Men då var han smart nog att avstå vidare konflikt. Nu var det ett perfekt tilltag utan onödiga civila döda och det träffade rakt i det iranska hjärtat. Iran kommer inte våga göra ett skit tillbaka. De kanske på sin höjd kommer våga döda någon amerikansk affärsman via inoficiella kanaler om några månader.

Folk som skriker om WW3 är ute och cyklar:

https://www.youtube.com/watch?v=ZeYkzZwD4tQ

Du har helt rätt. WW3 kommer det inte bli över detta! USA och Co kommer tas hand om av Kina, Ryssland, Iran mm ekonomiskt... När dollarn rasar och tappar värde, ekonomin går inte hålla upp genom att trycka biljoner dollar så får vi hålla tummarna för ett fint inbördeskrig i USA. Som tur är majoriteten beväpnade till tänderna!
Citera
2020-01-03, 18:40
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Ok. Lite förvånad dock att militären på allvar tror att Ryssland kommer sluta upp sig bakom Iran i ett krig mot USA.

Jag fick precis en till uppdatering från min vän

US(We) have now deployed more battalions to middle east, 5 of my friends was deployed and I am waiting to see what happens to me, right now things are going on in specially Airforce + Navy.

En till uppdatering

Iran president and commanders we're reportedly crying on TV this morning weepoing the death of their commanders and calling for JIHAD on America.

We are Escalating this to a very high level due to Obama and Clinton giving them nukes and playing with them for far too long - And not only that, Obama sent them a shitton of money to fund their nuclear program.

Texterna ovan är från min vän i amerikanska militären, mer info finns om ni kollar in senare inlägg från mig, vet inte om någon kan klistra in dessa i början av tråden eller om det är relevant, men jag kommer fortsätta uppdatera er med vad min VÄN i Amerikanska militären säger (Han här just nu standby som sagt)
Citera
2020-01-03, 18:41
Medlem
Citat:
Jag fick precis en till uppdatering från min vän

US(We) have now deployed more battalions to middle east, 5 of my friends was deployed and I am waiting to see what happens to me, right now things are going on in specially Airforce + Navy.

En till uppdatering

Iran president and commanders we're reportedly crying on TV this morning weepoing the death of their commanders and calling for JIHAD on America.

We are Escalating this to a very high level due to Obama and Clinton giving them nukes and playing with them for far too long - And not only that, Obama sent them a shitton of money to fund their nuclear program.

Texterna ovan är från min vän i amerikanska militären, mer info finns om ni kollar in senare inlägg från mig, vet inte om någon kan klistra in dessa i början av tråden eller om det är relevant, men jag kommer fortsätta uppdatera er med vad min VÄN i Amerikanska militären säger (Han här just nu standby som sagt)

alla nyheter rapporterar om mer trupper :

https://edition.cnn.com/2020/01/03/p...ani/index.html

"Washington (CNN)The US will deploy thousands of additional troops to the Middle East as tensions with Iran mount following the airstrike that killed Qasem Soleimani, a US defense official tells CNN.

The additional troops will come from the Immediate Response Force of the 82nd Airborne Division. CNN has previously reported that these forces had been placed on prepare-to deploy orders and would be sent to the region if the situation merited it.

Following the disturbance at the US Embassy in Baghdad, the US deployed 750 troops from the same unit and said that additional deployments were possible.

The new deployment will encompass the rest of the brigade, typically about 3,000 soldiers."
Citera
2020-01-03, 18:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag gjorde precis en edit att han inte kan förklara allt som sades, men att det "mesta" var public knowledge, som att två ledare blev dödade etc.

Att man tror att Ryssland kommer att joina Iran i en krigsförklaring emot USA över en dödad Iransk nyckelperson, är dock så Bad Intelligence att jag tvivlar på vilken typ av hatt det är din vän egentligen bär.

Inte en chans att Ryssland skulle gå i krig mot USA för en sådan grej. Att ens förvänta sig det är imbecillt.
Citera
2020-01-03, 18:44
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
alla nyheter rapporterar om mer trupper :

https://edition.cnn.com/2020/01/03/p...ani/index.html

"Washington (CNN)The US will deploy thousands of additional troops to the Middle East as tensions with Iran mount following the airstrike that killed Qasem Soleimani, a US defense official tells CNN.

The additional troops will come from the Immediate Response Force of the 82nd Airborne Division. CNN has previously reported that these forces had been placed on prepare-to deploy orders and would be sent to the region if the situation merited it.

Following the disturbance at the US Embassy in Baghdad, the US deployed 750 troops from the same unit and said that additional deployments were possible.

The new deployment will encompass the rest of the brigade, typically about 3,000 soldiers."

Absolut jag uppdaterar bara med vad min vän säger, han är inne i skiten så han kanske kommer med något som inte nyheterna har någon aning om och mycket snabbare än nyheterna =D

Kan sluta uppdatera om det är så hehe
Citera
2020-01-03, 18:44
Moderator
vfs avatar
Massor av OT raderat, läs det klistrade moderatormeddelandet INNAN ni postar/Mod
Citera
2020-01-03, 18:45
Medlem
Citat:
Absolut jag uppdaterar bara med vad min vän säger, han är inne i skiten så han kanske kommer med något som inte nyheterna har någon aning om och mycket snabbare än nyheterna =D

Kan sluta uppdatera om det är så hehe

Inte så jag menade, ville bara fylla på med mer information
Citera
2020-01-03, 18:45
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Att man tror att Ryssland kommer att joina Iran i en krigsförklaring emot USA över en dödad Iransk nyckelperson, är dock så Bad Intelligence att jag tvivlar på vilken typ av hatt det är din vän egentligen bär.

Inte en chans att Ryssland skulle gå i krig mot USA för en sådan grej. Att ens förvänta sig det är imbecillt.

Men jesus, han satt ju i briefing room då han aktivt arbetar i militären. Tror inte mig vän ljuger mig rakt upp i ansiktet.

Tro mig, Amerikanska militären vet garanterat mer än lilla svenska du. Vad fan vet du om vad Ryssland har sagt bakom stängda dörrar, eller vad för deals ryssland har med Iran... jävla tomte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in