2019-05-18, 13:12
Medlem
Ziayas avatar
Dina vänner på facebook. Ja du. De är antagligen dina vänner by name only, om de inte tål att du har andra åsikter. Och du är inte deras vän som inte tål att de inte tycker som du.

Blocka och skaffa riktiga vänner. Förslagsvis de som tycker som du.
Citera
2019-05-18, 15:10
Medlem
Om man inte är pk själv, hur kan man stå ut med att ha såna vänner?
Skulle aldrig stå ut med det att inte få säga vad man tycker och tänker utan att nån stackare tar illa upp för minsta lilla. Sånt där folk kan jag bara inte med.
Citera
2019-05-18, 15:47
Medlem
MAX-HIMs avatar
Det är bara att dumpa PKisterna bakom dig TS, de kommer tids nog att ångra sin feghet många många gånger om.

Svenskar tycker om att ha samma åsikt, att tänka ungefär lika, så en del förenklat skulle man kunna säga att vi bor i landet där det bara finns plats för en åsikt åt gången (i samhället), men tyvärr har gangster-globalisterna som styr Sverige med sitt EU och sina korrupta politiker och journalister också insett detta, så de har skapat en åsiktskorridor via deras fake-massmedia och ägda politiker. En politisk korrekthet har skapats som inte fanns hos oss svenskar förut. Allting är inlärt på ett subtilt sätt via åratal av TV-tittande och läsande av deras tidningar, samt även reklam.

Man kan nog säga att många svenskar är insjuknade nu, som en gigantisk sekt, insjuknade i politisk korrekthet som leder till Sveriges sammanbrott och undergång.

Därför, det är bäst att bara dumpa dessa PKister, för de förstår precis ingenting vad de sysslar med, eller, de väljer fegt att inte vilja förstå något, de väljer att stoppa huvudet i sanden och låtsats som ingenting. Barnsligt? Javisst.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-05-18 kl. 15:55.
Citera
2019-05-18, 17:14
Bannlyst
Aaah, mainstreamtöntar aka den grå massan.

Äe, jag hade inte pllat. Sämstern kan man bara inte umgås med, jag har försökt och det slutade illa. Du har brutit dig ur din instängda låda och börjat öppna ögonen, du är ljusår framför dem, säg farväl till de gamla och hej till de nya.

Det går verkligen inte.
Citera
2019-05-18, 17:43
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Om man inte är pk själv, hur kan man stå ut med att ha såna vänner?

Efter att man fyllt 25 bast, så är det inte lika viktigt att vara med i det sk "gänget" längre. Som tillhörande det manliga könet, blir man faktiskt lugnare av att gå sin egen väg. Att vara vännerna till lags är VÄLDIGT stressande.
Citera
2020-01-03, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Efter att man fyllt 25 bast, så är det inte lika viktigt att vara med i det sk "gänget" längre. Som tillhörande det manliga könet, blir man faktiskt lugnare av att gå sin egen väg. Att vara vännerna till lags är VÄLDIGT stressande.

Ja. Det finns inte en chans att jag gör det.

I min bekantskapskrets finns en "liberal". Det är illa nog men längre ut på vänster kanten finns inga, inga jag umgås med i alla fall. Det finns någon flickvän till en polare och hennes åsikter kan jag bara beklaga men som sagt, träffar henne ytterst sällan, kanske två, möjligen tre gånger per år.

Jag märker av dem på jobbet men hoppas min tystnad är talande. Det är många hjärntvättade som öppnar truten. Nu med nytt valår i USA kommer det bli mer olidligt än det var 2019.
Citera
2020-01-03, 14:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ha dom som genuina vänner går ju inte men nu pratar jag inte bara om snöflingor utan även rasister och människor överlag som tar politik på för stort allvar, för mig handlar det om att växa upp och sluta falla för maktens bröd och skådespel så tror du fortfarande på hela höger/vänster paradigmen så är du för korkad för att bli min genuina vän, vi är inte på samma våglängd.

När jag yngre kunde jag må dåligt över att "göra slut" med vänner men nu för tiden vet jag direkt vilka som är energitjuvar och inte och ha vänner för sakens skull ger mig inte något alls så hellre 1 riktig genuin vän än 20 ytliga vänner liksom. Är inte samtalsämnena intressanta är ju hellre inte där. alls
Citera
2020-01-03, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ha dom som genuina vänner går ju inte men nu pratar jag inte bara om snöflingor utan även rasister

Hur märker jag av rasister? Hur är dessa?
Citera
2020-01-03, 14:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur märker jag av rasister? Hur är dessa?

Som får är mest, dom har tröttnat på samhället och politiker men är fortfarande så pass korkade att dom tror att rösta och systemet är räddningen. I den här kontexten är det dom flesta SDtrollen och alla dessa människor som uttrycker sig i stil med "svensken måste vakna och rösta rätt". Om du inte förstod vad jag menade med maktens bröd och skådespel så tror jag dock inte resten sjunker in heller.
Citera
2020-01-03, 14:35
Medlem
Distanserar mig hellre, skulle aldrig palla leva så förljuget eller med vetskapen att mina s.k. vänner är medlöpare till det nationella självmordet. Jag hyser stor respekt för de som håller käften istället för att slentrianmässigt uttala sig PK för att verka god vare sig det handlar om klimatet, invandringen eller feminism.

Åhå, tråd från 2014, men lika adekvat för det.
Senast redigerad av ingount 2020-01-03 kl. 14:40.
Citera
2020-01-03, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Som får är mest, dom har tröttnat på samhället och politiker men är fortfarande så pass korkade att dom tror att rösta och systemet är räddningen. I den här kontexten är det dom flesta SDtrollen och alla dessa människor som uttrycker sig i stil med "svensken måste vakna och rösta rätt". Om du inte förstod vad jag menade med maktens bröd och skådespel så tror jag dock inte resten sjunker in heller.

Skrev du "bröd och skådesspel" i ett annat inlägg? Jag läser inte allting.

Det var mig en unik definition på rasist. "Tror att en röst på SD är lösningen". Det tror inte jag på men uppfattas att vara rasist ändå.
Citera
2020-01-03, 15:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Skrev du "bröd och skådesspel" i ett annat inlägg? Jag läser inte allting.

Det var mig en unik definition på rasist. "Tror att en röst på SD är lösningen". Det tror inte jag på men uppfattas att vara rasist ändå.

I det första inlägget du citerade i samma stycke.

Haha sant, vi kan i denna kontexten kalla det för politisk rasism men min poäng var mer att jag tycker det är samma typ av människa, man hatar systemet men tror ändå att demokratin är lösningen. Känner rätt många som har noll förtroende för systemet, aldrig skulle rösta men verkligen inte gillar tex judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in