2020-01-03, 15:47
Medlem
MrFolds avatar
Det ligger något tragikomiskt över alla flashbackare som först far ut i vilda eder, hån, smädelser och förolämpningar mot allt och alla som inte delar deras egna åsikter om samhället och politisk ideologi. För att i nästa andetag gråta över och förbanna att de inte själva får sina åsikter respekterade.
Citera
2020-01-03, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det ligger något tragikomiskt över alla flashbackare som först far ut i vilda eder, hån, smädelser och förolämpningar mot allt och alla som inte delar deras egna åsikter om samhället och politisk ideologi. För att i nästa andetag gråta över och förbanna att de inte själva får sina åsikter respekterade.

En sak om "våra åsikter". Om du inte inser att "våra åsikter" är de självklart enda giltiga undrar jag vilket ditt omdöme är. Vad säger du själv om det?

För fattar du vad du själv står för? Massinvandringen, med våldtäkterna, bilbränderna, terrorismen, morden, kollapsen. Det är helt enormt vilket dåligt samvete du borde ha.
Citera
2020-01-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
95 procent av alla mina vänner är så politiskt korrekta att det står mig upp i halsen, och jag vill bara kräkas på mitt facebookflöde.

Yppar man ett endaste kritiskt ord mot vår ansvarslösa invandringspolitik eller ifrågasätter feminismens rabiata naiva verklighetsfrånvända sk.kamp så utmynnar det i ett kommentarsfält med 300 inlägg där alla på ett aggressivt sätt vill tvinga mig att tycka som de gör. OCH DÅ ÄR JAG OERHÖRT snäll och försiktig i min argumentation.

Vi har oerhört många roliga minnen från förr, resor, utekvällar osv, innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt. Och det faktum att vi fortfarande har kul när vi ses gör det svårt att ens tänka detta, men borde jag sluta umgås med dessa?

Alla har rätt till sin åsikt, så att säga upp bekantskapen är oerhört fyllt med dubbelmoral, och det vore som att ge dem öppet mål... men jag mår psykiskt dåligt över detta. Det är som att se sina vänner bli glupskt uppätna av monstret PK.

What to do?

PK fjantar vill man inte vara vän med punkt
Citera
2020-01-04, 04:07
Bannlyst
Det här året kommer att bli som 2016, ganska olidligt fram tills att USAs presidentval är över. Fast inte ens då kommer massmedia att sluta upp med hetsen mot Trump, om Trump vinner igen. Just nu ser det ut att gå vägen för Donald Trump.

Jag har märkt av det redan, på jobbet bara 3 dagar in på det nya året.

Vi kan absolut ponera Trump-seger igen och ytterligare 4 år av massmedia-kampanjer mot densamme. Man lär sig under denna tid vilka man kan stå ut med och vilka man inte kan stå ut med.
Citera
2020-02-24, 03:03
Bannlyst
Har börjat bita ifrån och det är en härlig känsla att göra det. Det är frihet! Det är värdighet.

Umgänget med pk-folk skulle jag säga gick an fram till att SD kom in i riksdagen. Därefter har det blivit nästintill olidligt.
Citera
2020-02-25, 09:48
Medlem
Kommer ni ihåg för några år sedan då folk postade "sympatiserar du med Sd vill jag inte vara din vän" på Facebook? I den vevan gjorde jag som de önskade, oavsett släktskap eller 30 års vänskap. Är du inte minst 7 av 10snygg kvinna som har sex med mig accepterar jag inte någon slags emotionell utpressning från dig.
Citera
2020-02-25, 10:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
PK-iterna har redan förlorat det intellektuella slaget. Man behöver inte ta debatten längre. Att triumferande kunna konstatera för sin PK-vän att fr o m nu är det du som kommer krypa närmare mig åsiktsmässigt är en seger i sig.
Citera
2020-02-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Är inte mycket du kan göra än att inte diskutera dessa ämnen med dina vänner. Jag uttalar mig aldrig bland vänner eller på arbetsplatser.
Jag gör det hela tiden, men det är klart de flesta jag umgås med tycker som jag.
Citera
2020-02-25, 10:14
Medlem
Citat:

Det är ju det som PK eliten gör...

Man ger folk sparken från jobb, kastar ut från fackförbunden. Förr så var A-kassan och facket samma sak. Du ska veta att en sosskärring läst karl marx i sin utbildning. Värsta sortens förtryckare. Klart som fan att många känner sig förryckta,,,och du deltager ju själv i denna vuxenmobbing bara genom att vara här och föröka förlöjliga.

Alla tider har sin rasism och det gäller att se upp... Innan det så förföljde man Kommunister för det var det farligaste som fanns i samhället.

Systematiskt från statens sida.

Du är också en sån som gör det uppenbarligen din lilla rasist.
Citera
2020-02-25, 10:51
Bannlyst
MrFold, jag ändrar lite i ditt inlägg så känner du nog igen dig själv snarare.

Citat:
Det ligger något tragikomiskt över allt pk-pack som först far ut i vilda eder, hån, smädelser och förolämpningar mot allt och alla som inte delar deras egna åsikter om samhället och politisk ideologi. För att i nästa andetag gråta över och förbanna att de inte själva får sina åsikter respekterade.

Det där sista. När folk faktiskt säger ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är ju det som PK eliten gör...

Exakt.
Citera
2020-02-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
MrFold, jag ändrar lite i ditt inlägg så känner du nog igen dig själv snarare.

Det där sista. När folk faktiskt säger ifrån.

Exakt.

Haha blev ju tydligare när du citerade och fetmarkerade. Det var förövrigt roligt att läsa om vänsterns interna stridigheter, personer som man ville skulle ta över avböjde på grund av hur man beter sig inom partiet och det går man ut och säger officiellt som orsak till att man inte vill ta över rodret-.

Vilket jag då antar är orsaken till varför vänsterpartiet har svårt att hitta folk som vill ta på sig "äran" att leda partiet framåt. Nej jag vill inte vara ledare för partiet för jag orkar inte med det internt hårda klimatet. Alltså hon anger detta som skäl till varför hon inte vill vara partiledare. Inte att familj tar tid eller något annat skäl...

Det säger väl allt.

Återigen Vänstern visar vilka man egentligen är... Fulla med vrede hat och man kan inte bete sig någonstanns.

Jag känner vänstermänniskor mycket väl och är uppvuxen på den plats i Sverige där flest röstat Vänster som tradition. jag vet hur äldre vänstermänniskor är och det är fan så mycket bättre än alla under en viss ålder som snarare nog är med som protest mot sina övermedelklassförälldrar och det är därför som man beter sig så jäkla oansvarigt åt och har sånt konstigt sätt att resonera om pengar (Som aldrig vart ett problem i familjen), och konstiga resonemang om annat och till sist varför man skiter fullständigt helt och hållet i arbetare nuförtiden för man har noll koll på vad arbetare behöver för att må bra. Det är den curlade generationen som aldrig har arbetat hårt för något och aldrig egentligen behövt ta ansvar över något. Många sådan som flyttar ut flummar ju och skiter i jobb och röker braj och håller på med punk och skiter i att betala hyran (Föräldrarna dyker ändå upp och räddar situationen med kontanter rakt av). Sen efter 25-30 ja då orkar inte förälldranra längre så då tar man sig i kragen och börjar plugga på universitet i många många år. gärna till 35 så där...

klart som fan att man anser sig tillhöra arbetarklass när man extraknäckt på lokala kunsumbutiken, man lever på nudlar,,, ingen kan leva på nudlar i längden men man är hemma och äter upp sig ett par gånger i månaden. Sen kan man skryta hur lite man lever på i månaden men man har egentligen ingen riktig egen ekonomi.

Har sett detta flera gånger genom åren och generellt så är det faktiskt så här det är.

det är därför vi möts av allt det här konstiga... Vänstermänniskorna (en stior majoritet) är bortskämda jättebäbisar så enkelt är de0t. Väldigt få kommer från äkta arbetarklass med föräldrar i arbetarklass, föräldrarna har akademiska yrken

Det är därför vi får så svårt att tala med varandra och det är därför som arbetarklassväljaren väljer att rösta på ett enda parti som lyssnar på dom och har politik som är bra för arbetare trotts att detta parti i mångt och mycket kör med högerpolitik tragiskt nog.

En bitter sanning för alla dom som säger sig vara i och stå för och kallar sig för ett arbetarparti då och då och vars ursprung är bittra arbetareväljare i hopplösa situationer. Så var det nog en gång i tiden och jag hade förstått v om det var så i dag, i dag fattar jag inte ens vad dom håller på med. Man är fullt upptagna med att Grina över lesbiska rättigheter och nån jävla muslim som anser oss vara lägre stående än djur som man helst ska skära halsen av, och miljön som dödar oss inom fem år.

Är det ingen inom vänsterpartiet som ställer sig frågan när den bittra fienden nummer ett i det här landet är just en arbetare och i majoritet dessutom, och en majoritet av aktiva medlem tillhör samhällsklass som historisk på riktigt är fienden och är den som ska krossas doh facepalm
Senast redigerad av Brodrude 2020-02-26 kl. 10:04.
Citera
2020-02-26, 11:31
Medlem
Varför ha pk-vänner när rassepolare är betydligt mer roliga och coola att vara med? Jag har sållat bort varenda pk-hjon jag kan ur mitt liv då jag inte står ut med dessa.

Hejdå förljugenhet, hejdå konformism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in