Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
MrFold, jag ändrar lite i ditt inlägg så känner du nog igen dig själv snarare.
Det där sista. När folk faktiskt säger ifrån.
Exakt.
Haha blev ju tydligare när du citerade och fetmarkerade. Det var förövrigt roligt att läsa om vänsterns interna stridigheter, personer som man ville skulle ta över avböjde på grund av hur man beter sig inom partiet och det går man ut och säger officiellt som orsak till att man inte vill ta över rodret-.
Vilket jag då antar är orsaken till varför vänsterpartiet har svårt att hitta folk som vill ta på sig "äran" att leda partiet framåt. Nej jag vill inte vara ledare för partiet för jag orkar inte med det internt hårda klimatet. Alltså hon anger detta som skäl till varför hon inte vill vara partiledare. Inte att familj tar tid eller något annat skäl...
Det säger väl allt.
Återigen Vänstern visar vilka man egentligen är... Fulla med vrede hat och man kan inte bete sig någonstanns.
Jag känner vänstermänniskor mycket väl och är uppvuxen på den plats i Sverige där flest röstat Vänster som tradition. jag vet hur äldre vänstermänniskor är och det är fan så mycket bättre än alla under en viss ålder som snarare nog är med som protest mot sina övermedelklassförälldrar och det är därför som man beter sig så jäkla oansvarigt åt och har sånt konstigt sätt att resonera om pengar (Som aldrig vart ett problem i familjen), och konstiga resonemang om annat och till sist varför man skiter fullständigt helt och hållet i arbetare nuförtiden för man har noll koll på vad arbetare behöver för att må bra. Det är den curlade generationen som aldrig har arbetat hårt för något och aldrig egentligen behövt ta ansvar över något. Många sådan som flyttar ut flummar ju och skiter i jobb och röker braj och håller på med punk och skiter i att betala hyran (Föräldrarna dyker ändå upp och räddar situationen med kontanter rakt av). Sen efter 25-30 ja då orkar inte förälldranra längre så då tar man sig i kragen och börjar plugga på universitet i många många år. gärna till 35 så där...
klart som fan att man anser sig tillhöra arbetarklass när man extraknäckt på lokala kunsumbutiken, man lever på nudlar,,, ingen kan leva på nudlar i längden men man är hemma och äter upp sig ett par gånger i månaden. Sen kan man skryta hur lite man lever på i månaden men man har egentligen ingen riktig egen ekonomi.
Har sett detta flera gånger genom åren och generellt så är det faktiskt så här det är.
det är därför vi möts av allt det här konstiga... Vänstermänniskorna (en stior majoritet) är bortskämda jättebäbisar så enkelt är de0t. Väldigt få kommer från äkta arbetarklass med föräldrar i arbetarklass, föräldrarna har akademiska yrken
Det är därför vi får så svårt att tala med varandra och det är därför som arbetarklassväljaren väljer att rösta på ett enda parti som lyssnar på dom och har politik som är bra för arbetare trotts att detta parti i mångt och mycket kör med högerpolitik tragiskt nog.
En bitter sanning för alla dom som säger sig vara i och stå för och kallar sig för ett arbetarparti då och då och vars ursprung är bittra arbetareväljare i hopplösa situationer. Så var det nog en gång i tiden och jag hade förstått v om det var så i dag, i dag fattar jag inte ens vad dom håller på med. Man är fullt upptagna med att Grina över lesbiska rättigheter och nån jävla muslim som anser oss vara lägre stående än djur som man helst ska skära halsen av, och miljön som dödar oss inom fem år.
Är det ingen inom vänsterpartiet som ställer sig frågan när den bittra fienden nummer ett i det här landet är just en arbetare och i majoritet dessutom, och en majoritet av aktiva medlem tillhör samhällsklass som historisk på riktigt är fienden och är den som ska krossas doh facepalm