2020-01-03, 07:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Nej det jag menar är att han vill bli ihågkommen som en fredsmäklare som till skillnad från alla andra krigshökar inte kommer dra in USA i onödiga krig. Och nu eskalerar han situationen med Iran genom att, utan kongressens godkännande, döda en så högt uppsatt och populär iransk militärfigur. På Twitter så sitter nu alla krigshökar som Cruz, Rubio, Shapiro m.fl. och hyllar attacken

Han vet att han inte kan vinna valet nästa år utan ett nytt krig.

Tyvärr så är han nog för dum för att inse vilket problem Iran är genom vilka som är militärt allierade med dem.
Citera
2020-01-03, 07:33
Medlem
Samarras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vilka terrorister i Irak? ISIS har ju redan bekämpats, om det var dem du syftade på.
Nej, det är bara en falsk förevändning för att bygga upp en iransk militär närvaro i Irak för att sedermera helt kunna ta makten i landet.
Du tror inte att demonstrationerna i vintras i Irak var planerade? Självklart har de bidragit till att destabilisera situationen i Irak, vilket gör det lättare för Iran att subversera och infiltrera samhällsskiktet.
Detta är klassisk CIA-taktik a la Chile 1973.
The fact still remains that Soleymani was invited by Iraq.
Citera
2020-01-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Hur går det med demokratin i Irak? Var är alla humanister som påståg att USA skulle göra Irak till mönsterlandet? De är fortrarande ockuperade, de fick inte ens lyfta flyg igårkväll av USA.

Demokratin i Irak fungerar inte pga de iranska terroristerna.

USA gör ett bra jobb med att städa upp Irak.

Jag efterlyser fler avlivningar av islamistiska terrorhundar!

De ska inte våga lämna Iran.

Lämna Iran = Död

Fast du tycker väl att Irak är en framgångsrik demokrati när irakiska demonstranter mördas av influgna iranier och andra terrorister!
Senast redigerad av LavezziLrey 2020-01-03 kl. 07:39.
Citera
2020-01-03, 07:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5.0
vad har han gjort för mumma ?

Jag skall på jobb nu, men försök att finna en BBC-doku om Qassem Suleimani. Det finns.
Citera
2020-01-03, 07:47
Medlem
Bravo, inför valet kommer trump skjuta lite raketer för att få röster.

Om kina blandar sig i så kommer deras ekonomiska framgång vara över. Krig kan vara västs enda chans att stoppa kinas ekonomi.

Iran och ryssland är redan fattiga länder.

Utmärkt mål, en iransk dåre, hur kan iranierna vilja ha ett sådant religöst styre?
Citera
Medlem
Skulle svaret från Iran kunna bli att lönnmördare slår till mot någon höjdaramerikan i annat land?

Att svara med samma mynt utan att erkänna skuld alltså.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Suleiman var en smutsig folkmördare och islamisthund, precis som alla andra högt uppsatta iranier.

Hans död är en anledning till att fira!

Men du är ju uppenbarligen en smutsig nazigris och islamisthund.

Fred kommer när ni nazister och islamister är döda!

Så du hyllar att någon som aktivt deltog för att slåss mot daesh är död?

Ska du inte hylla den olagliga invasionen av Irak också som såg till att problemet som vi har det idag existerar?
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Rätt så stor skillnad, du är duktig på att spela efterbliven. Din mamma måste vara så stolt över dig.

Temper, temper little boy.

Berätta nu om utrensningen, ni har uppenbarligen av artikeln att döma ganska bra erfarenhet när det gäller att döda demonstranter. Så jag respekterar en expert när det kommer till massakrer av civila...
Citera
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ttack-i-bagdad

Vad blir konsekvensen av detta tro?

Förhoppningsvis blåser Iran jänkarna av kartan.
Citera
2020-01-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag skall på jobb nu, men försök att finna en BBC-doku om Qassem Suleimani. Det finns.
BBC slickar på USA så varför skulle någon vilja se på den dokusåpan? Finn en anledning, tack!
Citera
2020-01-03, 07:50
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Suleiman var en smutsig folkmördare och islamisthund, precis som alla andra högt uppsatta iranier.

Hans död är en anledning till att fira!

Men du är ju uppenbarligen en smutsig nazigris och islamisthund.

Fred kommer när ni nazister och islamister är döda!

Kommer du vara lika glad när Iran eller något annat land gör exakt samma sak mot israeliska och amerikanska krigsförbrytare när de är ute och reser i annat land?
Citera
2020-01-03, 07:51
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Det här bådar inte gott inför framtiden.
Precis så reagerade jag också. Jag fick en klump både i halsen och i magen av vad jag fick se och höra i Svt:s morgonnyheter. Nu får man hoppas att inte Iran vågar sig på något extra i vedergällning som isåfall sannolikt kommer att innebära en eskalering av tidigare ej skådat slag länderna emellan. Min största farhåga är att Iran skulle vara kapabla att ge sig på att i USA spränga en atomladdning av mindre format, tillverkad eller insmugglad i USA, men ändå av så stort format så USA ger igen med samma myntslag och naturligtvis av större valör. Är min djupa oro att något sånt kan ske obefogad eller...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in