2020-01-03, 07:12
Medlem
bl1nks avatar
Om det blir krig i t.ex Irak. Vilken sida kommer kurderna stå på då? Tänker på USA:s svek. Tur att det är långhelg snart. Så marknaden är stängd.
Citera
2020-01-03, 07:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tänker Iran täppa till Hormuza sundet? OJOJOJ! Oljeraket och pengar...

Personligen tror jag inte det.

Tror (vad nu som sker ?) att det hela blir specifikt riktat mot Amerikanska mål..
Citera
2020-01-03, 07:13
Bannlyst
Jaha. Då står det väl klart för alla att Trump är en psykiskt störd judelakej.
Citera
2020-01-03, 07:14
Medlem
okok1s avatar
Varför har USA genomfört denna attack? Senaste gången (tror jag det var) gick Trump ut i en pressträff och förklarade allt. Nu kan man se en USA:s flagga från han senaste tweet. ?
Senast redigerad av okok1 2020-01-03 kl. 07:17.
Citera
2020-01-03, 07:15
Medlem
motarbetars avatar
Vedergällning ska enligt Iran komma. Vad kan vi förvänta oss? Är det möjligt att detta kan snabba på den kommande lågkonjukturen i och med att oljepriset redan nu ökat dramatiskt? Känns som en väldigt risky grej att göra i tider likt dessa.
Citera
2020-01-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Att Trump lönnmördar en iransk huvudfiende till Israel är fakta. Vem fick då Trump att beordra detta och vem har makten övertala Trump till detta?
Jo samma krafter som ligger bakom Epsteins pedofilring där mäktiga politiker smyfilmats när de haft sex med minderåriga. Sanning alla vet om idag. Epsteins bordellmamma gömmer sig av en "slump" just nu också i Israel enligt Fria Tider.

Islamisthunden var en terrorist vars död var ytterst välkommen av många som inte är islamisthundar eller nazigrisar.
Citera
2020-01-03, 07:19
Medlem
Det är en glädjens dag då en terroristhund har blivit avlivad!!!

Jag ber för USA, dess säkerhet och framgång i att avliva så många iranska islamisthundar som bara möjligt!
Citera
2020-01-03, 07:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Är Du seriös nu?

Det är tyvärr så det brukar funka i USA.

Bush invaderade Irak delvis för att krig brukar garantera att den sittande presidenten blir omvald.
Citera
2020-01-03, 07:23
Medlem
Haha Iran gör en attack på Usa ambassad. Patetisk och misslyckad.

Baaaam Irans nr 2nd sprängd i bitar.

Trump twittrar ut USAs Flagga "Vet er plats hundar" är meddelandet.

Jag måste säga att jag uppskattar det mycket.
Citera
2020-01-03, 07:29
Medlem
Yaskos avatar
Hur går det med demokratin i Irak? Var är alla humanister som påståg att USA skulle göra Irak till mönsterlandet? De är fortrarande ockuperade, de fick inte ens lyfta flyg igårkväll av USA.
Citera
2020-01-03, 07:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför har USA genomfört denna attack? Senaste gången (tror jag det var) gick Trump ut i en pressträff och förklarade allt. Nu kan man se en USA:s flagga från han senaste tweet. ?

Qassem Suleimani är bakom många "hyss" gentemot Jänkare i Irak, och även mot Storbritanniens trupper när de var där.

Trump tyckte att "måttet var rågat" efter attacken mot ambassaden. Den är ju strikt talat, Amerikansk jord..
Citera
2020-01-03, 07:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Haha Iran gör en attack på Usa ambassad. Patetisk och misslyckad.

Baaaam Irans nr 2nd sprängd i bitar.

Trump twittrar ut USAs Flagga "Vet er plats hundar" är meddelandet.

Jag måste säga att jag uppskattar det mycket.

Vilket i sin tur betyder att Iran, Ryssland och Kina kan anse att det är en krigsförklaring och vips så har vi ett tredje världskrig.

Eller har du missat att Ryssland och Iran nyligen hade militära övningar tillsammans?

Nej, det handlar inte om att sätta Iran på plats, Trump behöver ett krig för att flytta fokus från omval och impeachment och då Nordkorea absolut inte är en möjlighet så kör han på det garanterade kortet och börjar slåss med Iran trots att en av hans vallöften var att inte starta några krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in