2020-01-03, 04:43
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Villka av dessa glidare är det som sitter för mordet DK är det han som alltid har en cigg i munnen?
Svar ja. Makkan
Citera
2020-01-03, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det är en 9mm pistol, långt ifrån ett kraftfullt vapen.

Men vifta pistoler gör ju alla, vissa visar upp lite akms.

Jag skulle vilja se lite automateld i nån video. Det är ju bara och maskera sig och sen peppra på.
Fel vapen. Om du tittar igen - det jag skrev, "sitter med ett ett kraftfullt vapen som han sedan riktar mot kameran och säger "Jag är untouchable, untouchable" - är det ett stort brun-svart vapen, ingen pistol. Vad är det för vapen?

Oavsett om Yasin är en av den som kommer häktas idag, och oklart än så länge alltså vem som höll i vapnet vid mordet i tråden - det vapnet var väl troligen inte det stora brunsvarta Yasin viftar med i rapvideon jag länkade. Kommer visa sig genom förundersökningen vilket vapen Vincent sköts med...
Citera
2020-01-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxtral
Fel vapen. Om du tittar igen - det jag skrev, "sitter med ett ett kraftfullt vapen som han sedan riktar mot kameran och säger "Jag är untouchable, untouchable" - är det ett stort brun-svart vapen, ingen pistol. Vad är det för vapen?

Oavsett om Yasin är en av den som kommer häktas idag, och oklart än så länge alltså vem som höll i vapnet vid mordet i tråden - det vapnet var väl troligen inte det stora brunsvarta Yasin viftar med i rapvideon jag länkade. Kommer visa sig genom förundersökningen vilket vapen Vincent sköts med...
Vapnen i musikvideon är replikor, ni kan seriöst inte tro att han skulle använda sig av riktiga vapen i en video? Det är ren fängelsestraff. Och tror ni verkligen att han ska ha en M16 med red-dot sikte också, finns inte någon kriminell i sverige som har det
Citera
2020-01-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Vapnen i musikvideon är replikor, ni kan seriöst inte tro att han skulle använda sig av riktiga vapen i en video? Det är ren fängelsestraff. Och tror ni verkligen att han ska ha en M16 med red-dot sikte också, finns inte någon kriminell i sverige som har det
Riktiga vapen förekommer vid inspelningar. En kvinna på Ingarö har hål i armen efter en videoinspelning exempelvis. Det finns flera videos som visar hur en maskerad tuffing mantlar och avfyrar vapen. Dessa herrar brukar vara måna om sin image, och då ingår att visa att man är "real".
Jag saknar tiden då rap var kopplat till hiphop. Dessa Adidasriddare är mången sak, men hiphopare är de definitivt inte.
Citera
2020-01-03, 07:37
Medlem
Citat:
Vad menar du? Om han hade noll chans att vakna enligt läkare och en sömdertrasad hjärna blir det inte intressant.

Mord och livstid.

Att stänga av respiratorerr inte ovanligt vid huvudskador

Jodu, det kan bli intressant hur de väljer att bedöma läget i rätten.. Med en skicklig advokat så behöver det inte alls bli livstid och mord...
Citera
2020-01-03, 07:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja , och det var ju precis det jag skrev från början. H*n menade på att BO fått en kula i skallen och försökt att gasa därifrån

Han kan ha blivit rädd och instinktivt gasat när han såg vapnet, en möjlighet. Kulan kan han redan fått i skallen och nerverna ville ta en sista åktur. Vi får aldrig veta.
Citera
2020-01-03, 08:10
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melk0r
Familjeförhållandena har helt klart en betydande roll i någons utveckling, men det kan inte vara den enda förklaringen. Alla med liknande (eller "värre") uppväxter följer inte samma utveckling som BO. Sen kan man argumentera att ingen utsätts för exakt samma miljö. Men någonstans finns det människor som trots speciellt utsatta omständigheter inte hamnar i grov kriminalitet.

Bra skrivet, denna linje har jag sagt hela tiden!
De gör ett val i slutändan, och de vet om att det är fel, för de klarar inte ett av att vara normala medborgare i ett normalt samhälle, men ändå gör de fel val.

Och sålänge de vet att det är ett fel val, kan de inte skylla på någon annan än sig själva när man väljer fel och knarkar å blir mördad.

Inge synd om dem över huvudtaget, synd bara att vi som betalar skatt måste dras med dessa
kriminella avarter och ta hand om skiten!
Citera
2020-01-03, 08:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5

Jo det finns det garanterat, jag har sett ak5or, ak4or Och ar-15 derivat med aimpoints.

Bara det att en ar-15 är betydligt dyrare.
Citera
2020-01-03, 08:38
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Riktiga vapen förekommer vid inspelningar. En kvinna på Ingarö har hål i armen efter en videoinspelning exempelvis. Det finns flera videos som visar hur en maskerad tuffing mantlar och avfyrar vapen. Dessa herrar brukar vara måna om sin image, och då ingår att visa att man är "real".
Jag saknar tiden då rap var kopplat till hiphop. Dessa Adidasriddare är mången sak, men hiphopare är de definitivt inte.

I 24k videon Västerort skjuter dom i nått skogsområde 2-3 skott

Edit; kom på att jag såg ett karteller klipp för lääänge sen där dom sköt med ett automatvapen ut från fönstret på en bil i rörelse snett upp i luften liksom men har aldrig hittat det igen. Kommer inte ihåg om det va en musikvideo eller bara nå skryt
Senast redigerad av shponglad 2020-01-03 kl. 08:52.
Citera
2020-01-03, 08:43
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jodu, det kan bli intressant hur de väljer att bedöma läget i rätten.. Med en skicklig advokat så behöver det inte alls bli livstid och mord...

Om dom hade maskering och snuten avlyssnar dom så bevisas lätt att det va planerat då blir det garanterat livstid för hela högen som är över 21.. Samförstånd.

Dom som tände bränder inför vår krog och bar mil från själva baren fick 10-14år...för att tända eld på några soptunnor... Bara dom kan bevisa att dom visste vad som skulle hända är det kört.
Citera
2020-01-03, 08:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxtral
Yasin (Rinkebyrapparen) säger folk i tråden ska vara en av de anhållna...

Om det stämmer, var det han som höll i vapnet, han som sköt brottsoffret Vincent?

Yasin (Yasin Byn, Yasin The Don) pratar om vapen i denna rapvideo, och sitter med ett ett kraftfullt vapen som han sedan riktar mot kameran och säger "Jag är untouchable, untouchable".

Videon är från 2019 (2.5 miljoner visningar), han rappar fr o m 1.08:https://www.youtube.com/watch?v=oK-mHa73wI8

Kollat på videon nu, det där till 100% en softairgun
Citera
2020-01-03, 08:53
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Kollat på videon nu, det där till 100% en softairgun
Är bara nyfiken, och försöker inte ramma din teori men hur kan du se det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in