2020-01-03, 02:56
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja inte är det Världskrig på gång ivart fall.
Ok och det kan du säga baserat på vad?? En av Irans mäktigaste män blev just dödad av USA!
Citera
2020-01-03, 02:56
Medlem
Samuel332s avatar
Ett antal scenarier som kan spelas ut :

Fartyg attackeras av Iran
Hormuzsundet blockeras av Iran
Amerikanska soldater blir mördade i Irak
Libanons Hizbollah attackerar Israel med missilier
Citera
2020-01-03, 02:57
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
aftonbladet har vaknat.
Bara en liten notis högst upp. Istället domineras sidan av klimatsekterism, i vanlig ordning. "Glaciärerna riskerar att smälta snabbare – på grund av röken"

Jag orkar inte ens klicka på länken men jag antar att nån dåre har klurat på att röken från de australiensiska skogsbränderna på något sätt kommer att åka över till Sydpolen och smälta isen.

På tal om konspirationsteorier sprungna ur skallen på stollar, alltså...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Ok och det kan du säga baserat på vad?? En av Irans mäktigaste män blev just dödad av USA!
Ja verkar som en del inte förstår magnituden av detta.
Citera
Medlem
Tryckallan74s avatar
Jag tror att Hormuzsundet kommer att bli blockerat av Iran! https://sv.wikipedia.org/wiki/Hormuzsundet

Detta kommer att leda till att oljepriset stiger, vad kommer USA att svara med?
Citera
2020-01-03, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Bara en liten notis högst upp. Istället domineras sidan av klimatsekterism, i vanlig ordning. "Glaciärerna riskerar att smälta snabbare – på grund av röken"

Jag orkar inte ens klicka på länken men jag antar att nån dåre har klurat på att röken från de australiensiska skogsbränderna på något sätt kommer att åka över till Sydpolen och smälta isen.

Även att Estelle brutit benet haha.
Citera
2020-01-03, 02:59
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
JO jag vet vad en EMP är https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclea...magnetic_pulse

Men försök vara viktig du, det är sådana som du som kommer vara förvirrade ute på stan efter en sådan event!! Men nu är detta så jävla OT som det nästa går!

I kärnvapenkrig slösar man inte fullgoda kärnstridsspetsar på att maximera EMP (vilket görs genom att detonera högt upp i atmosfären). Man siktar så klart på maximal förstörelse av städer och militära mål. Du oroar dig alltså över helt fel saker.

Nu kommer INGEN att hjälpa Iran mot USA. Inte ens om USA gör parkeringsplats av hela Teheran.
Citera
2020-01-03, 03:00
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Kul med sådana som dig som käkat blåpiller via Aftonbladet och andra NPC media, du har fan ingen ANING om vad som har hänt i kväll, nästan lite naivt gulligt på något bizzart vis
Citera
2020-01-03, 03:04
Avstängd
Ryssland
Kina
Iran
Nordkorea
Syrien

Borde kunna vinna över USA eller?
Citera
2020-01-03, 03:05
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
I kärnvapenkrig slösar man inte fullgoda kärnstridsspetsar på att maximera EMP (vilket görs genom att detonera högt upp i atmosfären). Man siktar så klart på maximal förstörelse av städer och militära mål. Du oroar dig alltså över helt fel saker.

Nu kommer INGEN att hjälpa Iran mot USA. Inte ens om USA gör parkeringsplats av hela Teheran.
Ah men lägg av nu, jag vet hur EMP funkar men du tror inte att en sådan sprängd ovanför Oslo skulle kunna påverka Göteborg te.x??

Hur vet du hur detta kommer att utveckla sig? Spelar ingen roll om det är enstaka muslimer som gör knivattacker på varuhus (kanske mot dig, vem fan vet) Detta är ett mindre 9/11 i Mellanöstern skulle jag tro!
Citera
2020-01-03, 03:06
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ryssland
Kina
Iran
Nordkorea
Syrien

Spekulerar du eller önsketänker du?
Citera
2020-01-03, 03:07
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ryssland
Kina
Iran
Nordkorea
Syrien

Absolut, finns ingen arme på jordklotet lika mans stark som den Kinesiska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in