Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Nä, det gör de inte. Läs mitt exempel igen. Jag hade alltså ca 274 p sista / första dagen i månaden. Dvs 26 p kvar till en Zeropåfyllning. Det fylldes INTE på några 26 p som fattades...
Läs också texten i länken igen noggrant: "Om du har mindre än 40 poäng kvar tills du når upp i Zero målet så tilldelas poängen som saknas." Med det menas alltså att om det fattas några p till 300 NÄR SISTA "VECKOBONUSEN" DELAS UT så får du BARA de p som fattas upp till 300. Dvs 26 i mitt fall nu.
Det var också exakt det som hände när jag nu kan ge en empirisk uppdatering av hur det gick till.
Det var alltså dags för 40 p "veckobonus" igen. Då lades de ihop med förra månadens p och det kom fram en ruta om man ville fylla på för den här månaden eller spara till nästa månad. Om man fyllde på för den här månaden (Januari) så aktiverades Zero fr o m nu. Och eftersom det bara gått en och en halv dag på månaden så fyllde jag naturligtvis på. Bara som exempel så hade det kanske varit smartare att spara poängen till nästa månad om man inte kommit ikapp förrän framåt den 24:de - 28:de i månaden eftersom man då bara får nytta av Zero i en vecka / ett par dagar den månaden. De kör alltså rena kalendermånader.
Nu hände exakt det jag pratade om här ovanför. 274 p = fattas 26 p till 300. 40 "veckobonuspoäng" gav det fenomenet att 14 p "brinner inne". Dvs räkneverket för Zero står på noll fr o m nu och insamlingen för Februari startar (om man nu bockar i rutan för det). Du får INTE 14 p tillgodo på nästa månads "räkning".
M a o så vad jag förstår kan du fortsätta på dina 140 p tills du kommer upp i 300 och fylla på Zero då. Det blir mest en fråga om hur mycket det är kvar av Januari innan du hinner upp i 300.
Ok, bra, det verkar ändå inte finnas någon reklam, men går väl in varje dag och försöker lite, men är väl bäst att återgå till att göra som förut (fylla på så gott det går upp till 300) eller möjligen ge upp innan dess, men logga in varje dag så kanske veckobonusen fyller upp det till 300.
provade se reklam 20 gånger men kammade noll... så även igår...
Men jag är väl ganska nära gränsen att jag klarar mig helt utan surf, är nästan alltid hemma och då har jag fri surf via wifi, så det är väl bara när jag vill kolla på nätet när jag är i nån affär efter nån grej... gör kanske av med 100meg i månaden högst via wifog
Jag skulle ju kunna köpa surf, men lite för lätt hänt att jag råkar göra av med allt på en gång, råkade göra det ett par gånger när jag hade 20 gig i månaden på mitt mobila bredband (ökade först till 200 gig och har numera utan gräns, (kostade bara 100kr mer än 200gig))