Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Just nu är jag så urbota less på Wifog. Bland annat för att jag ofta inte får poäng från banners och reklamvideor.
Har även prövat saker som att logga ut och in igen, samt ominstallera appen.
Vet någon orsaken till problemet och någon lösning? Annars ger jag upp Wifog för gott.
Poängivande banners finns inte i dagsläget, (sedan ett bra tag nu).
Om du registrerar vilken typ reklam du inte får poäng för, det nya eller gamla formatet, så skiljer det sig lite hur det funkar med poängen.
Det gamla formatet funkar iofs som det alltid har gjort, när du har nått taket så meddelar appen det, "Du har nu nått taket...", dock ändras taket ibland så man kan få fler filmer under dagen.
Det nya formatet är en annan historia, något (mycket) mer tricky. Om du orkar läsa...?
Under ett bra tag nu så har taket på det nya formatet varit 90 poäng per dygn,
punkt! Man får inget meddelande när taket för det är nått. Antalet registreras i cachen, så när 90p är uppnått får man inga fler. Dock, om man installerar om appen eller rensar data/cachen i appen efter det man har fått några av de nya, men innan man har uppnått 90p, så vill man fortfarande kunna se nya reklamfilmer, men man får då inga poäng för dessa efter det man har uppnått 90p.
Ett annat scenario för samma sak, om man fyller på samma konto med två olika enheter, t.ex en platta och en smartphone, eller två olika smartphones, så synkroniseras inte cachen mellan dessa två, så då kan man också uppleva att få filmer av nya formatet som inte ger poäng, efter uppnått 90p tillsammans på båda. (
OBS! Fyll aldrig på
samma konto med två olika enheter
samtidigt, då risikerar man att få alla sina poäng raderad, eller bli utsparkad från Wifog)!
Då nya och gamla formatet kommer i en salig blandning är det ungefär helt omöjligt att hålla koll på när man har fått 90p av nya. Lite jobbigt det där!
Btw, det nya formatet får man
bara i appen, aldrig på datorn, ej heller i webläsaren på mobila enheter.