2019-09-03, 01:14
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Nej, har inte ens den rutan ikryssad. Även om det vore fallet, så skulle jag ju se om poängen går till Wifog Zero. Det har jag kunnat tidigare, genom att kolla historiken. Nu får jag inga poäng alls, varken till Wifog Zero eller den totala poängpotten. Dessutom skulle man snabbt komma upp i 300 poäng. Skulle ta ett par dagar i vanliga fall. Jag har haft problem med att få poäng regelbundet i flera månader, trots att jag ser klart banners och reklamklippen. Så Zero är knappast problemet.
I så fall vet jag inte. Du får hålla tummarna för att Wifogs support slutar vara så inkompetent helt enkelt.

Gäller problemet även om du kollar reklam på datorn? Eller bara mobilen?
Citera
2019-09-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
I så fall vet jag inte. Du får hålla tummarna för att Wifogs support slutar vara så inkompetent helt enkelt.

Gäller problemet även om du kollar reklam på datorn? Eller bara mobilen?

Varenda gång jag ens försöker se reklam på datorn så får jag bara upp meddelandet att de hittade ingen reklamfilm just nu. Även om jag loggar in flertal gånger om dagen, så är det samma meddelande varenda gång. Jag har aldrig kunnat få poäng den vägen. Enkäter brukar funka på datorn, men det är enda sättet att samla poäng i så fall. Så när det gäller banners och reklamfilmer så är det appen som gäller. Det är där jag har problem.
Citera
2019-09-03, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Just nu är jag så urbota less på Wifog. Bland annat för att jag ofta inte får poäng från banners och reklamvideor.
Har även prövat saker som att logga ut och in igen, samt ominstallera appen.

Vet någon orsaken till problemet och någon lösning? Annars ger jag upp Wifog för gott.

Poängivande banners finns inte i dagsläget, (sedan ett bra tag nu).
Om du registrerar vilken typ reklam du inte får poäng för, det nya eller gamla formatet, så skiljer det sig lite hur det funkar med poängen.

Det gamla formatet funkar iofs som det alltid har gjort, när du har nått taket så meddelar appen det, "Du har nu nått taket...", dock ändras taket ibland så man kan få fler filmer under dagen.

Det nya formatet är en annan historia, något (mycket) mer tricky. Om du orkar läsa...?

Under ett bra tag nu så har taket på det nya formatet varit 90 poäng per dygn, punkt! Man får inget meddelande när taket för det är nått. Antalet registreras i cachen, så när 90p är uppnått får man inga fler. Dock, om man installerar om appen eller rensar data/cachen i appen efter det man har fått några av de nya, men innan man har uppnått 90p, så vill man fortfarande kunna se nya reklamfilmer, men man får då inga poäng för dessa efter det man har uppnått 90p.
Ett annat scenario för samma sak, om man fyller på samma konto med två olika enheter, t.ex en platta och en smartphone, eller två olika smartphones, så synkroniseras inte cachen mellan dessa två, så då kan man också uppleva att få filmer av nya formatet som inte ger poäng, efter uppnått 90p tillsammans på båda. (OBS! Fyll aldrig på samma konto med två olika enheter samtidigt, då risikerar man att få alla sina poäng raderad, eller bli utsparkad från Wifog)!

Då nya och gamla formatet kommer i en salig blandning är det ungefär helt omöjligt att hålla koll på när man har fått 90p av nya. Lite jobbigt det där!
Btw, det nya formatet får man bara i appen, aldrig på datorn, ej heller i webläsaren på mobila enheter.
Senast redigerad av yalledingo 2019-09-03 kl. 06:49.
Citera
2019-09-04, 00:27
Medlem
salxars avatar
Finns i skrivande stund en vettig enkät från Demoskop. 5 min, 288 poäng. Lite frågor om diverse politiker och vad man tycker. Känn igen minst 3 av dem så drar ni in 288 lätta poäng.
Citera
2019-09-04, 07:24
Medlem
Ett gäng "ovettiga" nu i morse. Bara rundgång i systemet med olika kvalificeringsfrågor och enkäter där man kommer en bit och blir utslängd utan en enda poäng...
På den om vaccinationer måste ni klicka i att ni jobbar heltid, annars "terminated"...
Citera
2019-09-04, 08:02
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Finns i skrivande stund en vettig enkät från Demoskop. 5 min, 288 poäng. Lite frågor om diverse politiker och vad man tycker. Känn igen minst 3 av dem så drar ni in 288 lätta poäng.

Antagligen den som varit synlig för mig senaste dygnet. Får upp en enkät på 5 min och 288 poäng, men försöker jag svara på den enkäten så får jag bara meddelandet att det inte går att svara på den just nu, men att jag kan försöka senare. Har försökt flera gånger under det senaste dygnet, men kan inte svara. Så ger upp.
Citera
2019-09-08, 11:29
Medlem
Jaha....... Nu gick det inte att logga in. Fler som upplever det?
Citera
2019-09-08, 12:05
Medlem
Typisk serverfel hos Wifog i dag. Gissar att det blir en poängvilodag, det är ju Söndag, (eller söndag om man vill). 180 förlorade poäng på månadskvoten, inte värd att förbruka för mycket energi på att irritera sig. "So what?" eller "WTF!!" ? Fritt val...!?

Update: "Back in business again"!
Senast redigerad av yalledingo 2019-09-08 kl. 12:58.
Citera
2019-09-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Gissar att det blir en poängvilodag, det är ju Söndag, (eller söndag om man vill). 180 förlorade poäng på månadskvoten, inte värd att förbruka för mycket energi på att irritera sig. "So what?" eller "WTF!!" ? Fritt val...!?

Nä det är ju inget svårt att skita poäng när man har röven full.
Vad snäll att man får välja fritt mellan irriterande och icke-irriterande förresten. Vi lite mer normalt funtade människor som INTE tycker att det är en kul och spännande utmaning när tekniken strular väljer nog att tycka att det är en smula irriterande när man inte kan logga in...
Citera
2019-09-08, 18:11
Medlem
salxars avatar
Själv håller man på att få analklåda av något helt annat än de ni övriga bråkar om i tråden. Trycker jag "Se reklam" kommer en reklam upp, sen står det att det inte finns fler reklamer. Trycker jag sen "Se reklam" igen dyker en reklam till upp.

Helt idiotiskt system och jag hoppas de ändrar på det. Känns för övrigt som att det är sossefasoner att ha bannerreklamer man inte får poäng för att kolla på.
Citera
2019-09-08, 18:19
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Själv håller man på att få analklåda av något helt annat än de ni övriga bråkar om i tråden. Trycker jag "Se reklam" kommer en reklam upp, sen står det att det inte finns fler reklamer. Trycker jag sen "Se reklam" igen dyker en reklam till upp.

Helt idiotiskt system och jag hoppas de ändrar på det. Känns för övrigt som att det är sossefasoner att ha bannerreklamer man inte får poäng för att kolla på.

För det mesta så krävs det en del klickande innan man kan se en ny reklam. Sedan måste man klicka mer innan man kan se en ny reklamfilm. Och så fortsätter det. Det är riktigt irriterande. Låter som om det brukar räcka att du bara klickar en gång? Men jag hoppas också att de ändrar det.

När det gäller banners så har jag inte fått poäng från dem på flera månader nu. Särskilt irriterande blir det de dagar då jag får upp banners i stort sett hela tiden. Efter varenda reklamfilm som jag ser, och ibland mer än så.
Citera
2019-09-08, 18:44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
För det mesta så krävs det en del klickande innan man kan se en ny reklam. Sedan måste man klicka mer innan man kan se en ny reklamfilm. Och så fortsätter det. Det är riktigt irriterande. Låter som om det brukar räcka att du bara klickar en gång? Men jag hoppas också att de ändrar det.
Om du väntar cirka 2 sekunder innan du trycker så verkar det gå på första. Om du trycker direkt måste du trycka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in