Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-19, 18:25
  #289
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Minns en direkt farlig grej jag ofta gjorde, o som tur var lyckades det alltid o small aldrig i handen. Var för att jag skulle imponera på tjejer o sånt...

Tog magnesium o kaliumpermanganat o höll i en knuten hand. Satte en tändsticka mellan fingrarna, tände den, o sen kastade ut blandningen så att det blev som om man kastade en blixt...
LOLOLS Hahahahaa!
Samma som en sån Diablo "Wizard level 28"

Nej jag skulle inte vågat göra så utan handskar och visir

Det.. ja,, mest twisted jag gjort var att lägga en nitroglicerina/dynamex mellan cylindern och tanken på - - vad jag trodde - - var en abandoned/övergiven "vanlig 30kmh moped"
Sån spray vispgrädde flaska gräddade jag ner hela sadeln med,, tömde den och la den också på cylindern

Ja du,, det small.. som musik för själen,, I rejoiced
Citera
2016-12-19, 18:27
  #290
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
LOLOLS Hahahahaa!
Samma som en sån Diablo "Wizard level 28"

Nej jag skulle inte vågat göra så utan handskar och visir

Det.. ja,, mest twisted jag gjort var att lägga en nitroglicerina/dynamex mellan cylindern och tanken på - - vad jag trodde - - var en abandoned/övergiven "vanlig 30kmh moped"
Sån spray vispgrädde flaska gräddade jag ner hela sadeln med,, tömde den och la den också på cylindern

Ja du,, det small.. som musik för själen,, I rejoiced
Min pappa o min morbror hällde i lite nitrometan i min gammelmorfars (ca 85 år) moped, så att den gick mycket fortare när han körde iväg...
Citera
2016-12-21, 21:18
  #291
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Minns en direkt farlig grej jag ofta gjorde, o som tur var lyckades det alltid o small aldrig i handen. Var för att jag skulle imponera på tjejer o sånt...

Tog magnesium o kaliumpermanganat o höll i en knuten hand. Satte en tändsticka mellan fingrarna, tände den, o sen kastade ut blandningen så att det blev som om man kastade en blixt...

Haahhh du, du hade en jävla tur att skiten inte exploderade i handen på dig. Fan blixtljusulver är inte att leka med, en del hade ju kunnat fastna på handen, och antänts av eldmolnet. Dessutom hade ju blandningen kunnat detonera, om du råkade släppa för sent. Tur man växer ifrån korkade vanor
Citera
2017-12-18, 23:57
  #292
Medlem
suryoyos avatar
Olycka och olycka.
Jag råkade förra året göra världens miss, i balkongen fanns en påse kno3.
Gjorde en slurryprime bp till flera 4" och 2" tillverkad med påsen kno3.
Ingen av pjäserna tände, sen testade jag tända eld på slurryn utan resultat, nej!

Jag kollade påsen kno3 än en gång, kornen såg mycket runda ut inte alls som kno3 man är van vid. Blandade med socker utan att det hände något, då kom jag på......vägsaltet i balkongen var ju borta ifrån sin påse ! någon hade lagt tösalt i en kno3 påse
Citera
2018-05-23, 21:16
  #293
Avstängd
Kyzs avatar
Rolig tråd har råkat ut för många olyckor i mina dar men de här var de mest farliga!..,.

Ja skulle antända en dynamit pinne o kasta iväg den som barn.... Var väl 12... Tände på o råka tappa den.. Stubinen var på 10 sek.. Hade hållt i den i nåra sekunder också... Så ja som sagt tappade den m.. Den kanske flög en meter. Fort som fasen plocka ja upp den o försökte slänga iväg den o hann precis innan den small i luften haha

Ska säga att de inte var en så stor laddning men stor nog att göra rejäla skador vid en meter!!

Mvh Johan
Citera
2019-04-16, 01:09
  #294
Medlem
Doktordonkas avatar
Kan berätta lite kort om den här olyckan:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-person-skadad
Det handlar inte om tillverkning av sprängämne. Personen i fråga höll på med utveckling av en raketmotor med flytande bränsle (HTP/Trietylamin/Morfolin). I vanliga vätskedrivna raketer så använder man ämnen som kräver att man antänder och startar själva motorn (till exempel flytande syre och alkohol som i de gamla V2-raketerna), men i det här fallet är det vad som kallas hypergoliska ämnen dvs, de antänder när man blandar dem. Något har gått snett vid ett test av raketmotorn. Hoppas innerligen att personen är på bättringsvägen.
Citera
2019-10-05, 12:18
  #295
Medlem
chimichurris avatar
Det var för längesedan.

Jag fick idéen att blanda termit och fylla blandningen ner i ett papprör. Jag la lite papper på toppen
och fyllde på lite fängkrut som "tändare" och limmade sedan ihop allt och satte viscosstubin.

Glad i humöret så åkte jag till grustaget för att testa produkten.

Jag tände på och sprang till bilen. Just när lyckats stänga dörren till fordonet och då smäller
den av. Resultat blir en hög knall och sedan sprutar det varmt järn explosivt igenom luften upp till
20 m framåt från mynningen på pappröret. Den gick av som en explosivfontän och jag hade
väldig tur då "drakelden" gick två meter från mig. Jag undrar forfarande vad som hade hänt om det kommit på mig.

De blev som en slungande lavabomb. Efter den händelsen insåg jag att man aldrig kan vara säker
och man måste göra allt för att minimera riskerna.
Citera
2020-01-02, 17:02
  #296
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ett skolexempel på hur man inte ska bära sig åt vid fyrverkeriavfyrning.

En brittisk man sprängde skallen av sig i Thailand igår natt. Han skulle skjuta fyrverkerier och var förmodligen berusad eller bara riktigt riktigt dum i huvudet. Om vi bortser från att han tänkte avfyra pjäsen på en gata i ett välfrekventerat centrumområde så lutar han sig även över pjäsen (ser ut att vara en pappmörsare av grövre kaliber) och tänder efter en del fumlande på stubinen. Men ska vi inte flytta på skallen kanske? Nej, det tyckte inte Gary McLaren var lika spännande. Sen såg han stjärnor.

Minst två filmsekvenser dokumenterar hans sista stund i livet. Otäcka filmer men inget synligt blod.

https://www.liveleak.com/view?t=sKFrl_1577962879

https://www.liveleak.com/view?t=kQisy_1577958127

Gör inte så.
Citera
2020-01-02, 18:57
  #297
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ett skolexempel på hur man inte ska bära sig åt vid fyrverkeriavfyrning.

En brittisk man sprängde skallen av sig i Thailand igår natt. Han skulle skjuta fyrverkerier och var förmodligen berusad eller bara riktigt riktigt dum i huvudet. Om vi bortser från att han tänkte avfyra pjäsen på en gata i ett välfrekventerat centrumområde så lutar han sig även över pjäsen (ser ut att vara en pappmörsare av grövre kaliber) och tänder efter en del fumlande på stubinen. Men ska vi inte flytta på skallen kanske? Nej, det tyckte inte Gary McLaren var lika spännande. Sen såg han stjärnor.

Minst två filmsekvenser dokumenterar hans sista stund i livet. Otäcka filmer men inget synligt blod.

https://www.liveleak.com/view?t=sKFrl_1577962879

https://www.liveleak.com/view?t=kQisy_1577958127

Gör inte så.

Fyfan Exakt så gjorde ju många svenskar med fyratummarna, med skillnaden att dom gick fram och tittade så när den inte tog sig på grund av nickad stubin etc. Tur att dom bomberna är förbjudna för konsument numera, för den vanliga enkla samhällsindividen har inte säkerhetstänket för det där. Vilket jag baserar slutsatsen på utifrån en hel del historier likt denna..
Citera
2020-01-02, 19:35
  #298
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Fyfan Exakt så gjorde ju många svenskar med fyratummarna, med skillnaden att dom gick fram och tittade så när den inte tog sig på grund av nickad stubin etc. Tur att dom bomberna är förbjudna för konsument numera, för den vanliga enkla samhällsindividen har inte säkerhetstänket för det där. Vilket jag baserar slutsatsen på utifrån en hel del historier likt denna..

Det jag aldrig riktigt begripit med de där är varför de fortsatt med den idiotiska lösningen med stubin i toppen och sedan snabbstubin till lyften. Hade de istället satt stubinen i botten av pjäsen så hade ingen behövt stå där och spana ner i ett tänt eldrör och fundera på varför stubinen slocknBOOM
Citera
2020-01-09, 13:42
  #299
Medlem
Pyronostalgis avatar
Nasty som attan och märkligt. Antingen är Gary mer full/dum än vad som framgår eller så gör han suicide by jubileumsbomb. När stubinen fräst en stund böjer han ju sig ännu längre fram 🤔
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback