2020-01-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är mest malmöiterna som gråter över det där, resten av Sverige bryr sig inte speciellt.

Det håller jag inte med om. Jag har personligen inga sympatier för MMF överhuvudtaget och det har ingen annan jag känner heller. Men alla jag känner tycker detta vara riktigt lågt gjort. Det är inte så svårt att sätta sig in i hur det skulle kännas om en klubbikon från ens egen klubb hade gjort likadant.
Citera
2020-01-01, 19:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det håller jag inte med om. Jag har personligen inga sympatier för MMF överhuvudtaget och det har ingen annan jag känner heller. Men alla jag känner tycker detta vara riktigt lågt gjort. Det är inte så svårt att sätta sig in i hur det skulle kännas om en klubbikon från ens egen klubb hade gjort likadant.

Lågt? Han fick delvis betalt i Hammarby-aktier. Fjäderhöna är detta.
Citera
2020-01-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lågt? Han fick delvis betalt i Hammarby-aktier. Fjäderhöna är detta.

Skitsnack, han kan inte ha någon status i MMF längre efter detta. Det begriper vilken idiot som helst. Då får han sälja aktierna, det är jävligt lätt matematik, alla som är hyfsade människor begriper detta.
Citera
2020-01-01, 20:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Skitsnack, han kan inte ha någon status i MMF längre efter detta. Det begriper vilken idiot som helst. Då får han sälja aktierna, det är jävligt lätt matematik, alla som är hyfsade människor begriper detta.

Att han tappar status på det, visst, men att sabotera statyn som har gjorts, det är löjligt.
Citera
2020-01-02, 10:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Den mot City sved nog rejält.. Var det flera missar för United? Minns bara en, mot typ Watford/Burnley, där han spelade katastrofalt hela matchen och sen sumpade straffen mot slutet av matchen. Förmodligen den sämsta matchen jag någonsin sett honom göra.

Men generellt är han ju en fantastisk straffskytt. Blir spännande att se hur laget tar att han kommer in som central figur nu.
I Manchester United var det bara den mot Burnley. Om jag minns rätt stod det 1-1 och straffen kom i slutet av matchen. Två tappade poäng där.

Zlatan har bra straffstatistik men är inte en fenomenal straffskytt som på samma sätt som t ex Robert Lewandowski, Jorginho, eller James Milner. Zlatan bombar den i samma hörn 90% av gångerna. Pålästa målvakter (som t ex Joe Hart för Man City våren 2016) plockar hans straffar.
Citera
2020-01-02, 11:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
I Manchester United var det bara den mot Burnley. Om jag minns rätt stod det 1-1 och straffen kom i slutet av matchen. Två tappade poäng där.

Zlatan har bra straffstatistik men är inte en fenomenal straffskytt som på samma sätt som t ex Robert Lewandowski, Jorginho, eller James Milner. Zlatan bombar den i samma hörn 90% av gångerna. Pålästa målvakter (som t ex Joe Hart för Man City våren 2016) plockar hans straffar.

Och nu blir det som när Ronaldo mobbade till sig rollen som förste frisparksskytt i Juventus för att hans ego inte skulle klara annat. Zlatan ska ta alla straffar för att blåsa upp sin målstatistik, trots att Milans nuvarande straffskytt Piatek har en ruskigt bra straffstatistik på 89% och har satt samtliga av sina straffar för både Genoa och Milan.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-02 kl. 11:14.
Citera
2020-01-02, 12:20
Bannlyst
Citat:
Hmm killen har spelat i inter mila juve ajax barca mff la och mff e enda klubben som lurat killen ek9nomiskt
Citera
2020-01-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Sant. Dock är de inte oförtjänta mål. Har inte sett Zlatan missa ett straffmål på typ ett decennium nu.

Att missa ett straffmål måste väl betraktas som omöjligt. Att däremot missa en straffspark är mer än möjligt, vilket Zlatan gjort vid flera tillfällen i karriären. Att han har höga siffror i skytteligorna beror dock till stor del på att han snor åt sig i princip alla straffsparkar.
Citera
2020-01-02, 13:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Zlatan bombar den så hårt i hörnet att man måste gå för tidigt om man ska ta den. Det ser han i de flesta fall och då lägger han den någon annanstans. Hart lyckades tima perfekt och därför tog han den. Men med VAR går den straffen om. Hur många gånger har du sett målvakten rädda en Zlatan-straff? Klart han är en bra straffskytt när nästan alla går i mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Och nu blir det som när Ronaldo mobbade till sig rollen som förste frisparksskytt i Juventus för att hans ego inte skulle klara annat. Zlatan ska ta alla straffar för att blåsa upp sin målstatistik, trots att Milans nuvarande straffskytt Piatek har en ruskigt bra straffstatistik på 89% och har satt samtliga av sina straffar för både Genoa och Milan.

Piatek kommer väl inte ens starta matcherna nu, eller?
Citera
2020-01-02, 14:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nej Zlatans dragningskraft och intresse har sjunkit avsevärt han närmar sig 40 och har huserat på en bakgård senaste åren samt debaclet med Hammarby inträdetoch uttalandena under samma debacle.

Han har allt fortsatt sina fans som följer honom. Skulle vara intressant hur många fler paket de sålt sedan det blev klart.

Dock verkar det "bara" varit något hundratal Milan fans som mötte upp honom på flygplatsen. Återstår att se om det är som Gud är tillbaka eller ej. Han lär ju få prestera direkt.
Citera
2020-01-02, 17:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är mest malmöiterna som gråter över det där, resten av Sverige bryr sig inte speciellt.
Niva kommenterade det i senaste tutto balutto pa ett ovanligt framat satt. Han kunde inte forsta hur det ar vart det for zlatan och sagade beslutet mer eller mindre Och han ar sa lite malmoit man kan vara och hyfsat tung som tyckare i svensk sportmedia.
Citera
2020-01-02, 17:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Kollar man på reddit är det verkligen inte så att "ingen bryr sig" om Bajen-affären och statyvandaliseringen. Varje incident har fått stor uppmärksamhet och de flesta som uttrycker en åsikt sympatiserar med MFF. Talande kommentar från ett Napoli-fan med massor av uppröster:

Citat:
Honestly, if no one gets hurt then I truly see nothing wrong with this either. If I was a Malmo fan, after hearing a lifetime of Zlatan talking about how he's an immigrant kid, one of the "brown kids" (to quote his book) always looked down upon by the "blonde Swedes", how the Malmo streets made him and that he'd never betray the links in his heart to his youth, to go and be part owner of a capital, establishment club, I'd be fucking livid. Why should he have a statue there any more? Why didn't he buy 25% of Malmo? I'd ask myself that as I burnt it down.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-02 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in