2020-01-01, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Blev lite besviken på Shell Bomb, gick för högt och dålig knall.

Håller med, inte imponerad av dem överhuvudtaget. Fina färger men som sagt gick de alldeles för högt
Citera
2020-01-01, 02:19
Medlem
Xezrs avatar
Hoppas alla haft ett trevligt nyår. Gott väder på västkusten, stjärnklart med några plusgrader.
Sköt en styck 82s Supreme från GFF, en 102s Green & Magenta från GFF (Joho) samt en 100s IVZ Mix Cake som slutkläm. Samt diverse smågrejer. Minst en Thunder King är nyår värt. De två förstnämnda tårtorna var mycket trevliga konsumenttårtor, rekommenderas varmt
Citera
2020-01-01, 02:26
Medlem
Legionariis avatar
Så klart så hände det som inte fick hända, kunde inte få tillgång till fyrverkerierna eller någon utrustning.. Blev en rätt tam nyår :/ Några 50mm, små tårtor ifrån Svea och lite annat smått. Blir väl nästan att ta ut resterande och bränna av det imorgon.

Hoppas det gick bättre för resten av er! Small på jävligt bra här.
Citera
2020-01-01, 02:40
Medlem
pyro860s avatar
Gott Nytt År allihopa!

Måste varit ett av dom bättre nyårsaftnarna i grannskapet på flera år. Pangat överallt under hela eftermiddagen och kvällen idag

Själv har jag skjutit en hel del blandat. Blandade bomber, lite fontäner, några tårtor och sådär. Hermitage var en riktigt bra liten tårta. Spred sig bra, bra knall och kul med tjut och kometer! Fick låg sprängning på ett skott och sånt tar ju alltid bort njutningen för man oroar sig för nästa skott, men det gick bra

Flame Burst levererade också bra. Samma effekter på samtliga skott förutom finalen men bra knall och fin. Gold från Extreme hade jag inga förväntningar på efter sett ett klipp på YouTube från Extremes provskjutning där det var guld till dragoneggs typ, men detta var ju fina guldeffekter med lite blandade stjärnor, så den gillade jag Vilket förstås låter lite som att dom tryckt i lite blandat i dom? Testade ett bombrör med. Helt okej, men var inte jätteimponerad. Norrsken var fin men kunde ju gått haft något bättre i finalskottet..

Körde förestern en Monster .35 II och wow.. Där spelar Svea i en heeelt annan liga. Vilken intensitet i färgerna och så får man både mines, fyllig krevad och bra knall. Helt klart värd att pröva!

Tolvslaget då? Inledde med en fin San Francisco från Svea och den levererar fortfarande som den gjorde när jag hade den sist för kanske 10-15 år sedan. Varar länge, inslag av blått och gult bland annat och sista knastermomentet var jättefint. Körde sedan en Whispering Angel. Riktigt bra tårta det där. Fina kometer och snurror och bra knastereffekter. Är man svag för sånt så är den förbaskat bra

Sen gick jag på den rejäla skjutningen. Först ut var en Charantes (Grand Cru/Hammargrens) som small otroligt bra! Sen kom det fina kometmonentet jag var ute efter följt av visslor och så. Lite segt avslut men passar bra i ett arrangemang och dom knallarna gick ju inte av för hackor..

Sedan körde jag en Infinity (Chaos) och wow alltså. Den är så snuskigt vacker! Dessa snurror till så fina färger. Blått och gult, lila och bra final!

Nästa man till rakning var Asgaard (Svea) och där tog det hus i helvete efter några skott. Fick en rörsprängning och sen vet jag inte vad som hände riktigt. Verkade som att man satt in snabbstubin i tårtan eller nåt för den matade på så inåt helvete... Var lite svettigt där ett tag. Jävligt tråkigt då jag var så peppad på den..

Sen blev det en Lagonda från Extreme. Fylld av guld, blått och grönt. V-segmenten var bra och fint tryck i slutet. Här gillar jag att man går ner i kaliber för att sedan mata på

Afrodite (Svea) blev det sen. Fan vad den varade länge kändes det som. Rätt små krevader får man väl säga, men gillar man blått så är den ju helt perfekt. Bra salut i slutet också

Sen kom Lagrange (Grand Cru/Black Widow när den går under Hammargrens etikett). Fy fan vad bra denna tårtan är. Smäller så förbaskat bra och kul med tjut. Finalen är ju väldigt bra också!

Sen blev det Mustang (Extreme) som jag slängde på 5x Shock Wave skott (sista salvan i batteriet) från 2013-versionen på reserven på. Tanken var att dom skulle slängas upp sisådär nån sekund efter sista feta salvan i Mustangen men den kom ungefär samtidigt. Blev bra jävla avslut iallafall

Tyvärr tar inte min kamera upp dom höga smällarna så bra, men film kommer när jag orkar

Tänkte gå iväg efter tolvslaget och panga på lite mer men i ärlighetens namn så orkar jag inte röra mig en millimeter, så det får bli nästa nyår istället. Har lite kvar nu då jag samlade på mig lite Hammargrens. Tanken är att slänga in lite av dom grejorna i kommande nyår. Sen slank det med en Bonfire och några Fresh från Bonnen med (det var ju så bra priser..) så där är ju en del fina segment till ett bra skjut redan iallafall. Men vi får se vad nästa nyår har att erbjuda

Det var iallafall en väldigt trevlig nyårsafton!
Citera
2020-01-01, 02:57
Medlem
Oj oj vilket tolvslag. Alla e-match funkade. Alla tårtor och prylar va över förväntan förutom gold festival från Svea. Sju minuter ren glädje. Återkommer imorgon med lite mer utförligt, bilder osv. Gott nytt år tokstollar!
Citera
2020-01-01, 03:03
Medlem
Trevligt med alla betyg nu efter att ni provat era produkter! tar det som feedback inför nästa nyår!...Gott nytt år!!

Kan börja med att säga att Extremefireworks Excaliburs nya compound var definitivt INTE som på deras EGNA reklam video!!!

1. Min sköt inte alls lika snabbt tempo som på deras video
2. krevaderna höll i max 2 sekunder medans i deras reklam video "faller " dom "försiktigt " ner i 3-4 sek.
3. 50 mm krevaderna vart inte som dem brukar vara. Jag känner att dem dragit ner på krutet rejält. Jag minns när jag drog av Royal Party Kick off , tror det även va 45? 48 mm kaliber på dem i exakt samma område. då jävlar small det.

Video : https://www.youtube.com/watch?v=cvmUHP9H_nI

Värt 2800kr? nej. 1800kr? ja.
Köper jag den igen? nej, eller jo om priset sänks med 1000kr.

Drog även av mustang, värd pengarna.
drog även av 2x Hypnotize, 399kr var. Tände dem båda samtidigt i början. MKT fin " combo " tårta tycke publiken. definitivt nöjd.

Nej, känns som att dem dragit ner på krutet rejält i smyg. Smällarna är inte "där " längre. Blir nog att dra iväg en diskret beställning från polen runt sommaren inför nästa nyår.
Citera
2020-01-01, 03:06
Medlem
NoelFBs avatar
Vilket jävla 12 slag helt klart bästa hitintills! Säger bara alla som har tillstånd och utbildning för F4 köp Brocade Volley från Linders/Vulcan vilken jävla pjäs!!!

Filmat mycket hela 12 slaget i princip ska försöka dra upp allt på tuben imorgon!
Citera
2020-01-01, 06:17
Medlem
Riktigt lamt i Malmö, sköts från 00 till 10 över sedan var det hel dött. Blev lurad av knallhatten,köpte "gamla" shock wave och blev lite skum på att etiketten med batch från 2013 såg ut att vara utskriven från en egen skrivare, var nya versionen. När jag rev bort den dåligt fakeade etiketten ser jag att det är 2019 etiketten under .. bra knall i nya men vad fan är det för stil att luras att det är gamla versionen. Sorry för fylle post men är jävligt lack.
Senast redigerad av globang 2020-01-01 kl. 06:49.
Citera
2020-01-01, 08:02
Medlem
VemSaDets avatar
3x Iron Man:
https://youtu.be/oL5cIWIZs3g

4x Valhall:
https://youtu.be/HX4Fg8U29Ss

Vill inte ens lägga upp 5x hypnotize...
Videon håller på bearbetas än, samt är den ganska dålig filmad då ingen ville filma. Alla vill njuta av än att sitta hålla i kameran.
Men jag gjorde det bästa jag kunde med video.

Vissa gillar när det är rörigt vissa gillar när det är lugnt tempo.
Jag älskar när det trycker på med skott, kanske måste man uppleva det på plats för att känna vad jag känner?

2020-2021 är redan bestämt nu
6x Iron man
5x Valhall
1x Dark Twin
2x Bombastic
Citera
2020-01-01, 13:40
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
3x Iron Man:
https://youtu.be/oL5cIWIZs3g

4x Valhall:
https://youtu.be/HX4Fg8U29Ss

Vill inte ens lägga upp 5x hypnotize...
Videon håller på bearbetas än, samt är den ganska dålig filmad då ingen ville filma. Alla vill njuta av än att sitta hålla i kameran.
Men jag gjorde det bästa jag kunde med video.

Vissa gillar när det är rörigt vissa gillar när det är lugnt tempo.
Jag älskar när det trycker på med skott, kanske måste man uppleva det på plats för att känna vad jag känner?

2020-2021 är redan bestämt nu
6x Iron man
5x Valhall
1x Dark Twin
2x Bombastic

Vilka polare alltså. Filma är det minsta man kan göra när du står för stubinerna. Jag är inte kaosigt lagd men gillar dina projekt. Hörs om 350 dagar
Citera
2020-01-01, 16:54
Medlem
Sköt även en del smått innan tolvslaget;

Supershock: var som väntat väldigt klen och trist. Inget att ha enligt mig.

Bonnens gamla 50mm: gick snett och högt samt med liten krevad och ingen särskild knall.

Bonnens Shell bomb: var bättre än den gamla 50mm men ändå ganska intetsägande. Liten krevad och dåligt med färg? Tyckte att den såg klen ut på video och det stämde tyvärr. Köpte dock bara två st vilket känns bra såhär i efterhand.

Thunder King XXL: en gammal klassiker som nog är den bomb som imponerar mest för pengarna/storleken.

Night Bomb: är också riktigt bra och betydligt bättre köp än både shell bomb och Bullet. Bra knall och fina effekter.

Extremes airbomb: var också helt ok. Minns inte så noga så jag antar att den inte stod ut varken pos/neg.

Skybomb (linders): också helt ok. Fina effekter.

Bullet 1,2”: var väl helt ok den med men inget särskilt med den egentligen. Kanske att effekten skiljer sig lite från övriga då.

Thunder: riktigt bra tryck i denna och knastereffekten fyllde verkligen upp himlen fint. Tycker kanske inte att knaster är så himla häftigt i tårtor men i en medelstor airbomb gör den sig bättre. Blir mer ”wow” på ngt sätt ur en såpass liten pjäs.

Hade även några Salute från extreme, samt display bomb (FM) och Power Shot från chaos. Tycker alltjämt att Salute är den bästa airbomben på marknaden. Men övriga var också fina.

Sköt också typ alla små airbombs som finns på marknaden och visst är det bäst knall i Linders variant (och även Extremes?) samt den där Blazt. Men som någon annan sa så tröttnar man snabbt på så små grejer. Och jag tycker nog att den vanliga Thunder king är helt ok för priset.

Så...till nästa gång köper jag nog fler TKXXL, Night Bomb, Thunder och även Sveas Monster .35.
Citera
2020-01-01, 17:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Sköt också typ alla små airbombs som finns på marknaden och visst är det bäst knall i Linders variant (och även Extremes?) samt den där Blazt. Men som någon annan sa så tröttnar man snabbt på så små grejer. Och jag tycker nog att den vanliga Thunder king är helt ok för priset.

Så...till nästa gång köper jag nog fler TKXXL, Night Bomb, Thunder och även Sveas Monster .35.

Sköt också en del små igår. Thunder Flash från Extreme kändes klen i år? Och fötterna var lösa på många (det var dom förstås från flera leverantörer. Både i Extremes 30mm men också i Night Bomb). Måste säga att Warning imponerade. Bra jävla tryck om man vill ha knall. Dock går den rätt lågt om man ska vara petig. Bonnen jämförde Thunder King med Warning på provskjutet och TK gick högre, men Warning (speciellt den med Ti-skott) dundrade på

Men den där Monster .35 från Svea var nog den bästa av dom jag testade igår

Night Bomb är också riktigt bra

TK XXL kändes lite lägre i knallen i år (körde bara upp en av dom), men går ju lite högre. Men fortfarande en av favoriterna

Bullet var väl okej (bara sett på provskjut), men inget speciellt med knallen. Däremot fint guldhäng i den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in