Gott Nytt År allihopa!
Måste varit ett av dom bättre nyårsaftnarna i grannskapet på flera år. Pangat överallt under hela eftermiddagen och kvällen idag
Själv har jag skjutit en hel del blandat. Blandade bomber, lite fontäner, några tårtor och sådär. Hermitage var en riktigt bra liten tårta. Spred sig bra, bra knall och kul med tjut och kometer! Fick låg sprängning på ett skott och sånt tar ju alltid bort njutningen för man oroar sig för nästa skott, men det gick bra
Flame Burst levererade också bra. Samma effekter på samtliga skott förutom finalen men bra knall och fin. Gold från Extreme hade jag inga förväntningar på efter sett ett klipp på YouTube från Extremes provskjutning där det var guld till dragoneggs typ, men detta var ju fina guldeffekter med lite blandade stjärnor, så den gillade jag

Vilket förstås låter lite som att dom tryckt i lite blandat i dom?

Testade ett bombrör med. Helt okej, men var inte jätteimponerad. Norrsken var fin men kunde ju gått haft något bättre i finalskottet..
Körde förestern en Monster .35 II och wow.. Där spelar Svea i en heeelt annan liga. Vilken intensitet i färgerna och så får man både mines, fyllig krevad och bra knall. Helt klart värd att pröva!
Tolvslaget då? Inledde med en fin San Francisco från Svea och den levererar fortfarande som den gjorde när jag hade den sist för kanske 10-15 år sedan. Varar länge, inslag av blått och gult bland annat och sista knastermomentet var jättefint. Körde sedan en Whispering Angel. Riktigt bra tårta det där. Fina kometer och snurror och bra knastereffekter. Är man svag för sånt så är den förbaskat bra
Sen gick jag på den rejäla skjutningen. Först ut var en Charantes (Grand Cru/Hammargrens) som small otroligt bra! Sen kom det fina kometmonentet jag var ute efter följt av visslor och så. Lite segt avslut men passar bra i ett arrangemang och dom knallarna gick ju inte av för hackor..
Sedan körde jag en Infinity (Chaos) och wow alltså. Den är så snuskigt vacker! Dessa snurror till så fina färger. Blått och gult, lila och bra final!
Nästa man till rakning var Asgaard (Svea) och där tog det hus i helvete efter några skott. Fick en rörsprängning och sen vet jag inte vad som hände riktigt. Verkade som att man satt in snabbstubin i tårtan eller nåt för den matade på så inåt helvete... Var lite svettigt där ett tag. Jävligt tråkigt då jag var så peppad på den..
Sen blev det en Lagonda från Extreme. Fylld av guld, blått och grönt. V-segmenten var bra och fint tryck i slutet. Här gillar jag att man går ner i kaliber för att sedan mata på
Afrodite (Svea) blev det sen. Fan vad den varade länge kändes det som. Rätt små krevader får man väl säga, men gillar man blått så är den ju helt perfekt. Bra salut i slutet också
Sen kom Lagrange (Grand Cru/Black Widow när den går under Hammargrens etikett). Fy fan vad bra denna tårtan är. Smäller så förbaskat bra och kul med tjut. Finalen är ju väldigt bra också!
Sen blev det Mustang (Extreme) som jag slängde på 5x Shock Wave skott (sista salvan i batteriet) från 2013-versionen på reserven på. Tanken var att dom skulle slängas upp sisådär nån sekund efter sista feta salvan i Mustangen men den kom ungefär samtidigt. Blev bra jävla avslut iallafall
Tyvärr tar inte min kamera upp dom höga smällarna så bra, men film kommer när jag orkar
Tänkte gå iväg efter tolvslaget och panga på lite mer men i ärlighetens namn så orkar jag inte röra mig en millimeter, så det får bli nästa nyår istället. Har lite kvar nu då jag samlade på mig lite Hammargrens. Tanken är att slänga in lite av dom grejorna i kommande nyår. Sen slank det med en Bonfire och några Fresh från Bonnen med (det var ju så bra priser..) så där är ju en del fina segment till ett bra skjut redan iallafall. Men vi får se vad nästa nyår har att erbjuda
Det var iallafall en väldigt trevlig nyårsafton!