2020-01-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej men lagarna måste ändras kring sånt här, hur gammal va han? 15 eller nått sånt?

Då ska man få ett kännbart straff

Springa in på en pizzeria, skjuta nån i skallen och sen sitta på ungdomsgård ett par år.
Gäller 2/3 regeln vid ungdomsvård också?
Han var 16 skulle precis fylla 17
Citera
2020-01-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
37,000 kronor eller euro?
Killen snackar skit. Alla i DP sitter ingen är tbx i stockholm och ingen skulle bli skottad för en skuld på 37lax
Citera
2020-01-01, 18:22
Medlem
Bo hade skyddväst men inga skott träffa där utan endast headshot. Vem är den pricksäkra?

Som Yasin säger i sin nya låt, vi delar ut headshots
Senast redigerad av filip1990 2020-01-01 kl. 18:26.
Citera
2020-01-01, 18:24
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Enligt tidningen är gänget Shottaz på väg att splittras inne i kärnan .
https://www.google.com/url?sa=t&sour...xKnYSdEKz5deCC

Övergår nu de resterande till något annat gäng där dom är välkomna tro? Eller blir det normalt arbete via Samhall för allihop..

Normalt arbete? Tillåt mig småle! Dom skulle aldrig "nedlåta sig" att bli några Svenssons 🤣
Troligare att dom gör personrån än ett hederligt dagsverke!
Citera
2020-01-01, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Flera år sedan. Men det är inget som uppmärksammats särskilt mycket i nyheterna då personen som blev skjuten inte gick till polisen eller något. Han gick till sjukhuset sedan höll han tyst bara om vad som hade hänt.

Kommer en skottskadad in till sjukhuset så kan jag lova dig att det rapporteras till polisen... Luktar bullshit!!
Citera
2020-01-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Byn? Vilken jävla by? Rinkeby räknas inte som en by trots att det finns ordet by i namnet, det är en förort och en del av Stockholm stad.

Ja precis så är det.
Citera
2020-01-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Franky var Yasins manager och skyddade honom, yasin skyddade inte Franky. Yasin e skitz han också, han vevade en kille och åkte på stryk. Då drog han fram en Glock och skottade killen i båda benen (enligt väldigt säkra källor, har hört från 4-5 olika personer från Västerort)

Tro mig franky behövde yasin mer än vad yasin behövde franky.
Citera
2020-01-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det har tjafsats fram och tillbaka i tråden om vem/vilka som är misstänkta, VET man nu eller? Är det den i vissa kretsar kända rapparen Y?

Off t;
År 2018 begick 1268 personer självmord i Sverige. Samma år dog 43 personer av dödligt våld med skjutvapen.
Jag förstår inte helt den uppståndelse som blir över de (ursäkta ordvalet) relativt få offren. Kriminella människor dör för tidigt, ofta av annans hand, det är sen gammalt.
Om en dechiffrerar Expressens rapportering så är Ya*in och fyra andra i buren och om det stämmer som skrivs i tråden är P BO

Det är tråkigt att se hur imponerade och intresserade folk är av den här konflikten,
sitter och låtsas veta allt
(men bara kan namnge de som öppet hotat osv eller spelar in musikvideos som de lagt upp på Insta & youtube)
Om ni vet vad alla i Shottaz heter borde ni veta något om någon i DP också,
men det gör ni ju inte för allt ni ”jiddrar” om är sådant ni läst eller sett på internet..
och alla som är skadeglada, sitter och är glada över att någon är mördad och tycker sig vara av en bättre sort, titta er i spegeln, det här är ingen jävla dokusåpa förihelvete!
Skärpning.
Det är väldigt allvarligt och obehagligt med alla våldsbrott och de sista 7-8 åren har det vara blivit värre. Inte läge att skratta.
Citera
2020-01-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jösses, vad tusan är det jag skådar. Mellanstadiebarn med skägg som leker med pappas videokamera.

OnT
Polisen verkar varit hypereffektiva med gripanden i detta fall. Hatten av för det, det går kanske lite åt rätt håll.
Dom har ju fått större befogenheter att t ex avlyssna telefoner och dessa clowner är garanterat måltavlor för sådan spaning. Troligt är att dom ringt och stämt träff med sin polare; "-Ey, bror! Jag har en grej åt dig, något stort, den kommer förändra ditt liv för alltid mannen, jag lovar.", sen blir han pangad i huvudet vid mötesplatsen. Då vet snutten vilka dom ska plocka in.
Citera
2020-01-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master21
Den som vevade killen och drog fram pistolen var inte Yasin. Det var Gucci, han som sköts i cph

Vart hände veven?

Tensta?
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-01-01 kl. 19:01.
Citera
2020-01-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är alldeles för tidigt att säga. Med tanke på att två av dem greps i vad som verkar vara i anslutning till händelsen så är det troligt att de har tändsatspartiklar på sig ifrån samma laddning som BO har på sig. Då kommer det inte gå att snacka bort som något rånförsök. Synnerligen naivt att tro.

Sen är det högst osannolikt att alla åker på mord men det ser ju inte ut att vara någon form av riskfri sak som du får det att låta.

Tyvärr har jag statistiken på min sida
Citera
2020-01-01, 18:59
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Dom har ju fått större befogenheter att t ex avlyssna telefoner och dessa clowner är garanterat måltavlor för sådan spaning. Troligt är att dom ringt och stämt träff med sin polare; "-Ey, bror! Jag har en grej åt dig, något stort, den kommer förändra ditt liv för alltid mannen, jag lovar.", sen blir han pangad i huvudet vid mötesplatsen. Då vet snutten vilka dom ska plocka in.

Ja, detta var mycket imponerande av polisen, wow.

Som du säger, effektiva tekniska verktyg måste ha använts här. Det blir intressant att följa polisarbetet framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in