2020-01-01, 17:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fyra års ungdomsvård är maxstraff vid ungdomsvård så det är ju inte jämförbart med annat.

Nej men lagarna måste ändras kring sånt här, hur gammal va han? 15 eller nått sånt?

Då ska man få ett kännbart straff

Springa in på en pizzeria, skjuta nån i skallen och sen sitta på ungdomsgård ett par år.
Gäller 2/3 regeln vid ungdomsvård också?
Citera
2020-01-01, 17:40
Medlem
Nu är ju inte jag någon gangster, men om man tillhör toppen av ett gäng, har man verkligen inte råd med en ordentlig bil? Man läser ju ofta här på fb "killen drar lätt in 100k imånaden på drog försäljning"?! Inte fan kör man runt i en Ford mondeo då? Eller? För övrigt känns det ganska bra att dessa drägg kör någon form av självsanering! Keep up The good work! Minst 2 såna här drägg skjutna om dagen, så slipper vi snart läsa om skiften mer!
Citera
2020-01-01, 17:43
Medlem
langaocbs avatar
Var Yasin på permis eller har han redan blivit släppt?

Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Underskatta inte Yasin.

Jag klipper hellre tunga, jag kommer aldrig gola
Två keys i ryggsäcken, morsan tror jag går till skolan (Shh)
Det klart att vi kör över dig så akta dig från vägen
Jag spottar som en kalle och det går inte tömma magen (Drrr)
GSS, vi köpte hela basketlaget, nya skor
Som i filmen när Frank Lucas dela ut kalkon (Haa)
Jag minns hur dessa guzzar ducka mig förut (Jag minns)
Hatarna de pratar men de pumpar mig i smyg
Jag opererar varje dag som en fucking doktor
Om jag var du jag skulle hata mig också

Skillad rappare som inte lyckas med ett enda rim.
Gola/skolan , vägen/magen, skor/kalkon osv wtf ?!
Köp ett rimlexikon din jävla sopa.
Citera
2020-01-01, 17:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
Nu är ju inte jag någon gangster, men om man tillhör toppen av ett gäng, har man verkligen inte råd med en ordentlig bil? Man läser ju ofta här på fb "killen drar lätt in 100k imånaden på drog försäljning"?! Inte fan kör man runt i en Ford mondeo då? Eller? För övrigt känns det ganska bra att dessa drägg kör någon form av självsanering! Keep up The good work! Minst 2 såna här drägg skjutna om dagen, så slipper vi snart läsa om skiften mer!

Men är det inte så att farbror Blå är glad i att ta egendom i beslag om man konsumerar långt över vad man kan visa att man har inkomster till? Det kan ju vara en förklaring till att de kör en skitbil men annars kanske strösslar pengar?
Citera
2020-01-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej men lagarna måste ändras kring sånt här, hur gammal va han? 15 eller nått sånt?

Springa in på en pizzeria, skjuta nån i skallen och sen sitta på ungdomsgård ett par år.

Minns inte hur gammal han var men under 18 blir det oftast ungdomsvård och även så att några som är 18 har fått det.

Det är inte 2/3 på ungdomsvård, det är tiden som anges som gäller.

Jo jag håller med dig om att det blir löjligt med tiderna. Dock måste de ju ha sina fjantkåkar kvar för småungar skulle ju bli förintade på en vanlig vuxenkåk. Samtliga skulle åtminstone springa och bli golbögar efter att de blivit uppfostrade på en riktig anstalt.
Citera
2020-01-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70

De har ju begränsad ekonomi, det påvisar ju FUP efter FUP. Sen är det ju även så att så gott som alla har skulder till kronofogden och liknande och numer så beslagtas bilar lättare även om andra står på bilen. Anses man var egentlig brukare av bilen så ryker den om man har skulder.
Citera
2020-01-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olidolyckan
Vilka äldre tänkte du på?

Bl.a 24k ligan
Citera
2020-01-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Jag satt med på en rättegång en gång mot två unga rånare, 17 och 18 år gamla. 17-åringen var den drivande och den mest hänsynslöse. 17-åringen dömdes till (om jag minns rätt) ett års ungdomsfängelse, medan 18-åringen, som alltså hade spelat en mer passiv roll, fick 3 års vanligt fängelse. Domaren motiverade domen med att 17-åringen fick en större åldersrabatt än 18-åringen för att han var yngre, och dessutom skulle 18-åringen släppas efter 2/3 av strafftiden (alltså efter 2 år), medan 17-åringen skulle bli tvungen att sitta hela strafftiden, alltså 1 år.

Domaren sa till och med att om det hade funnits 2/3-frigivning i ungdomsfängelset, så skulle 17-åringen ha fått ett längre straff. Man kan alltså säga att domaren själv gav den straffrabatt åt 17-åringen som domaren tyckte att han skulle ha.

Den här ungdomsrabatten kan kanske påverka det fall som tråden handlar om.
Citera
2020-01-01, 18:09
Medlem
Är det säkert att det är Yasin som är misstänkt? Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Citera
2020-01-01, 18:14
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskko
Dp är tillbaka i sthlm (makke,musse,talang,sebbe,shobree) det är dp som har mördat "poy" i detta fall eftersom poy hade skulder på 37 lax. Poy var en vän till shottaz kretsen kanske även medlem.

37,000 kronor eller euro?
Citera
2020-01-01, 18:16
Enligt tidningen är gänget Shottaz på väg att splittras inne i kärnan .
https://www.google.com/url?sa=t&sour...xKnYSdEKz5deCC

Övergår nu de resterande till något annat gäng där dom är välkomna tro? Eller blir det normalt arbete via Samhall för allihop..
Citera
2020-01-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
När skulle den skjutningen ägt rum? Det låter som något en sån person gärna säger och att alla andra lägger till. Skott i båda benen kan ligga gärna varit att han kastade sin lilla bögväska på honom i det verkliga scenariot.

Det är så många av de här individerna som lever på sin påhittade mytbildning märker man.

När sköts personen i benen? Dina 4-5 källor kan ju ange en tidsram för när det skulle skett.
Flera år sedan. Men det är inget som uppmärksammats särskilt mycket i nyheterna då personen som blev skjuten inte gick till polisen eller något. Han gick till sjukhuset sedan höll han tyst bara om vad som hade hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in