2019-12-30, 22:56
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Vad som oftast konfunderar mig med "alla män"-feminister är oviljan att ta i frågor som adresserar hederskultur och det eskalerande våldet i våra utanförskapsområden. Då är det helt plötsligt väldigt viktigt att visa på friserad statistik från BRÅ. Tänker främst på deras icke-undersökning om flyktingvågen 2015 och dess påverkan på brottsligheten som egentligen inte sa någonting, men togs som intäkt för att alla dessa män som kommit hit inte påverkar kriminalstatistiken, dvs. de är bättre än "svenska män".

Vilket helt motsäger Brå-rapporten från 2005. Alla vid sina sunda vätskor förstår att när en massa män från avlägsna kulturer kommer hit, kommer det också bidra till svårigheter att anpassa sig, vilket leder till kriminalitet och ökat tryck på välfärden.

Den senaste rapporten från Linköpings Uni, som kritiserar BRÅ´s koppling till makten är intressant. Där en före detta anställd ex. uttrycker något i stil med; "när jag ser en rapport från brå, tänker jag på vilken tvätt den gått igenom".

Vi behöver ett maktskifte, som sätter stopp för LC, Rung och Östensson och deras gelikar, som med hjälp av skattepengar sprider icke-evidensbaserad kunskap.

Huskurage som är Nina Rungs påfund är direkt farligt och har kritiserats av både poliser och forskare.
Citera
2019-12-30, 23:36
Medlem
I hennes krönika den 5/10 var det coola poliser som sket i våldtagna kvinnor... Nu är samma poliser hjältar...
Ämnet är naturligtvis viktigt att lyfta fram men hennes krönika är lika tragisk som patetisk. Ytterst tveksamt om denna kvinna bidrar med med något av värde med sina "krönikor"
Citera
2019-12-31, 08:10
Medlem
Hon har alltså gått från att få dickpics varje timme, till att nu prata och ställa upp för alla utsatta under julen.

Det är så uppenbart att hon ljuger. Hon påstår sig alltså ha suttit och pratat med massa olika män om allt möjligt. Hon kan verkligen inte sluta försöka framställa sig som en jävla hjälte. Linnea verkar på allvar anse att hon är vår tids moder Teresa.
Citera
2019-12-31, 09:19
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Frågan är ju varför "alla dessa" kvinnor låter sig bli slagna och förnedrade jul efter jul? Varför inte packa sin väska och dra?

Du verkar vara påläst om våld i nära relationer. Frågan är i själva verket vara ”alla dessa” män låter sig förtryckas och förnedras så att de måste slå? Varför inte packa sina väskor och dra?
Citera
2019-12-31, 09:23
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Hon har alltså gått från att få dickpics varje timme, till att nu prata och ställa upp för alla utsatta under julen.

Det är så uppenbart att hon ljuger. Hon påstår sig alltså ha suttit och pratat med massa olika män om allt möjligt. Hon kan verkligen inte sluta försöka framställa sig som en jävla hjälte. Linnea verkar på allvar anse att hon är vår tids moder Teresa.
Det slog mig också! Inga fler dickpics? Har hennes förföljare plötsligt lagt av?
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-12-31 kl. 09:31.
Citera
2019-12-31, 12:07
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har hon slutat fått dickpics?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare

Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Det slog mig också! Inga fler dickpics? Har hennes förföljare plötsligt lagt av?

Ni har helt missat poängen alla tre. Moder Teresa, förlåt.... Linnéa Claeson har framgångsrikt slutfört sin mission att utbilda alla missanpassade och vulgära män. Ingen skickar längre dick picks varken till LC eller andra. På grund av LCs pedagogiska och nydanande utbildningsinsats, förstår männen numera hur felaktigt deras beteende har varit och de har därefter också gjort bot och bättring. Hon kan därmed gå vidare mot nya och större uppgifter i livet.
Citera
2019-12-31, 12:13
Medlem
Citat:
Du verkar vara påläst om våld i nära relationer. Frågan är i själva verket vara ”alla dessa” män låter sig förtryckas och förnedras så att de måste slå? Varför inte packa sina väskor och dra?

Jag har då inte sett någon krönika där män gråter ut angående detta. Har du någon på lager eller?

Och ja, oavsett kön så är det väl fan bara att packa och dra. Eller är det någon ekonomisk trygghet med i bilden eller att det är spännande i efterhand med lite action?
Citera
2019-12-31, 15:23
Medlem
Hur länge kan Aftonbladet ha kvar den här mytomanen och samtidigt basunera ut budskap om källkritik och fejk-news?
Citera
2019-12-31, 17:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

En tysk man träffade en kannibal på internet och bestämde sig att han ville bli uppäten av kannibalen. Frågan om varför tysken ville bli uppäten av en kannibal är betydligt mer intressant än varför någon psykopat vill äta upp en människa.

I övrigt kan man säga att det är svensk jultradition att kvinnor och män misshandlar sina barn, och dessa kan inte fly sitt öde.
Citera
2019-12-31, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur länge kan Aftonbladet ha kvar den här mytomanen och samtidigt basunera ut budskap om källkritik och fejk-news?

Hur länge som helst för ingen kan ifrågasätta media förutom media typ...
Citera
2019-12-31, 19:38
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon är tillgänglig under nyårsnatten om man mår dåligt. Menar hon då metaforiskt eller att man faktiskt kan ringa eller chatta privat med henne?
Citera
2020-01-01, 14:21
Medlem
Upptäckte precis efter att läst olika artiklar som ifrågasätter Linnea Claesson att jag har varit klasskamrat med hennes pappa från årskurs 1-9. 🥴 Oh My god. Chefsåklagare Peter Claesson. Han spelade också handboll som ung. Så nu kräks jag lite i munnen faktiskt och tvättar mig frenetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in