2019-12-28, 13:12
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Jag tänkte att jag skulle testa elvanse, om jag hade fått tag på 2st 50mg. Hur mycket behöver jag ta för ett normalt rus. Tänkte jag skulle ta detta när jag pluggar mest bara för att testa
Tänkte ifall någon som har testat det lite hade några bra instruktioner.

Ha det gitt!

Citat:
Ursprungligen postat av EnSvenskStrider
Bror mycket på dig. Ska du plugga behöver du ju knappast känna ruset. 50mg kommer garanterat hjälpa dig bra på traven.

Från mig som tyckte att 30mg gav stort rus i början, så känns 2x 50mg väldigt mycket.
Ta en hel om ens det, du kan spara pulvret i något och sedan lägga det i vatten om du upplever för lite effekt efter 30min/1timma. Den är snabbverkande.

Jag är ingen läkare så följ bara rådet på eget bevåg.
Citera
2019-12-29, 15:46
Medlem
Är är Elvanse lisdexamfetamin eller dexamfetamin?

Vi är ett par som hävdar olika
Citera
2019-12-29, 15:51
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Är är Elvanse lisdexamfetamin eller dexamfetamin?

Vi är ett par som hävdar olika
elvanse är lisdexamfetamin vilket omvandlas till dexamfetamin i kroppen.
Citera
2019-12-30, 20:42
Medlem
Sichtis avatar
Jag har en gammal polare som får detta utskrivet. Han kallar det medicin. Är detta medicin eller är det tjack.

Han mår i alla fall bra på det och ordnat upp sitt liv förutom att han enligt mig tar tjack varje dag.
Citera
2019-12-30, 21:27
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Jag har en gammal polare som får detta utskrivet. Han kallar det medicin. Är detta medicin eller är det tjack.

Han mår i alla fall bra på det och ordnat upp sitt liv förutom att han enligt mig tar tjack varje dag.
ja, det är ju en receptbelagd medicin för behandling av adhd/add och faktum att det är modifierat på så sätt att det långsamt blir till amfetamin i kroppen tar bort rushen som man får av vanligt bums vilket gör det mindre missbruksvänligt.
visst, han tar amfetamin dagligen, men det är i små doser för att öka konsentrationsförmåga o dylikt, så tycker ej du borde se det på samma sätt som om han köpte gatu-amfetamin och tog dagligen.
Citera
2019-12-31, 01:21
Medlem
Citat:

Så du tycker att man har rätten att kalla folk som går på smärtstillande för att dom har olika problem med smärta för opiatpundare?

Om han käkar sin dos och inte högre så får han knappast något märkvärdigt rus av det, men ja det blir ju dexamfetamin i kroppen, dock inge levoamfetamin.
Citera
2019-12-31, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Hejsan,

Jag har problem att veta vilken effekt man förväntas få av Elvanse?
Den ger ju olika effekter beroende på hur mycket man tar.

Hur upplever ni effekten?

Tar själv 40mg, och har tagit den i ett år totalt, små avbrott på nån vecka eller max en månad då och då.

Upplever när jag tar lite mer än 40mg (spär ut lite extra i vatten) så får jag ett bättre fokus och "vardagen" blir lättare. Men vet inte om det är vad jag bör få tillbaka, ska den gör vardagen hanterlig eller lättare? Hur kan jag vet hur mycket min ADD/ADHD "försämrar" mig som person och hur mycket medicinen åtgärdar det problemet? När är det åtgärdat och när är resten av effekten bara amfetamin?
Dom frågorna du just ställde finns det ju bara en person i hela världen som kan svara på, och det är ju du.
Citera
2020-01-01, 12:35
Medlem
Bullsquids avatar
Ska just elvanse vara extra effektivt mot ADD ?
Har provat det innan i 50 mg doser 1 gång om dagen men ska satsa på att försöka få det utskrivit om jag lyckas hålla mig ren från annat (vilket inte lyckats än)

Skulle det i längden ta bort drogsuget och få en att känna sig "lugn" mentalt ?
Citera
2020-01-04, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Ska just elvanse vara extra effektivt mot ADD ?
Har provat det innan i 50 mg doser 1 gång om dagen men ska satsa på att försöka få det utskrivit om jag lyckas hålla mig ren från annat (vilket inte lyckats än)

Skulle det i längden ta bort drogsuget och få en att känna sig "lugn" mentalt ?
Jag tycker definitivt det, har till och med tagit bort mitt opiatsug, däremot så blir jag bara mer och mer kär i den ju högre doser jag äter (äter mer än utskrivet)
Citera
2020-01-10, 09:00
Medlem
Har precis fått börja käka elvanse 30 mg och har små kliande känningar på vissa delar av kroppen och något enstaka nässelutslag. Är detta normalt eller bör jag kontakta någon läkare?

Har enbart käkat det i 2 dagar.
Citera
2020-01-10, 22:42
Medlem
Min psykiskt störda läkare bytte mina attentin mot elvanse men jag vill avlägsna själva ytan och äta innehållet bara då kapslarna innehåller tvivelaktiga e-ämnen. Är denna process enkel? Jag fattar att dem inte går att göra till snabbverkande men kan jag göra så de inte sitter i så länge genom att krossa innehållet och svälja pulvret? Vill inte ha någon förlängd effekt för då måste jag ha massa bensodiazepiner eller opiater som downer ifall jag psykosar. Gillar kortverkande. Sömnen går åt helvete annars.
Citera
2020-01-11, 01:34
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:

Sköt ditt och håll käften.
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Min psykiskt störda läkare bytte mina attentin mot elvanse men jag vill avlägsna själva ytan och äta innehållet bara då kapslarna innehåller tvivelaktiga e-ämnen. Är denna process enkel? Jag fattar att dem inte går att göra till snabbverkande men kan jag göra så de inte sitter i så länge genom att krossa innehållet och svälja pulvret? Vill inte ha någon förlängd effekt för då måste jag ha massa bensodiazepiner eller opiater som downer ifall jag psykosar. Gillar kortverkande. Sömnen går åt helvete annars.
Ta mindre och framförallt tidigare, om du läser det du skrivit så upplevs frågan som rätt dum eller väldigt felställd.

Innehållet går inte att krossa då det är som damm redan, förstår inte hur du tror att avlägsna kapseln så kroppen tar upp ämnet snabbare ska förkorta verkningstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in