2019-12-19, 11:00
Medlem
Officialmolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Upplever ni som tar elvanse och brukar nikotin att nikotinbegäret ökar?
Personligen röker jag som en skorsten just nu och varvar med en prilla emellanåt. Har varit en rökare i närmare 10 år, periodvis storrökare men har för det mesta hållit mig till ca 4-7 cigaretter om dagen.
Sedan jag började med Elvansen känner jag ett ständigt röksug och har dessutom börjat snusa för att undvika att kedjeröka.

Upplever ett ökat röksug samt att jag snusar mer, kan dock bero en del på muntorrheten vilket gör att prillan snakar illa snabbare imo, Gillar dock att dämpa ev rastlöshet med snus.
Citera
2019-12-19, 11:02
Medlem
Officialmolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Elvanse och sexlust någon? Hör olika om det så hur ligger det till egentligen?
Den allmänna beskrivningen jag kan finna är att amfetamin höjer lusten på kort sikt men försämrar på lång sikt.

Lusten har ökat för mig men tror nog jag presterar sämre på medicin än utan

Edit: Käkat i 16 månader
Citera
2019-12-19, 11:04
Medlem
Officialmolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Skulle verkligen behöva stå på Elvanse. Märker hur en liten dutt vanligt amfetamin till morgonkaffet förenklar morgonen och vardagen. Är under utredning och tycker Elvanse är den adhd medicin som kommer närmst vanligt gatutjack, dessutom aningen snällare också.

Ni som äter den, hur länge tycker ni den har effekt på er?

Tar min runt 7 på morgonen och tappar effekt runt 14-15 beroende på hur jag äter, tar magnesium osv
Citera
2019-12-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Officialmolle
Tar min runt 7 på morgonen och tappar effekt runt 14-15 beroende på hur jag äter, tar magnesium osv
Hur blir effekten om du inte har adhd/add?
Citera
2019-12-22, 15:37
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Hur blir effekten om du inte har adhd/add?
Ish samma, du kanske blir lite mer uppåt än oss med adhd. Cs ökar produktivitet och prestation hos alla människor i rimliga doser.
Citera
2019-12-22, 21:55
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggas
Har gått på elvanse 70 mg i lite mer än två månad nu. Senaste veckorn har jag sparat min vardagsdoser, då jag har en lugn period i mitt liv där jag inte behöver fokusera på något. Så nu dra jag i mig 200-300 mg om dagen för att krydd till helgen.
Hur lång tid tar det att bygga en tolerans och hur långtid tar det att få ner toleransen?

Jag har ingen tidigare erfarenhet av amfetamin.

Det är varierar.
Problematiken är belöningssystemet. Det är olika för alla oavsett om man har ADHD det eller inte.

Medicinen är till för dem som har allvarliga problem.
Jag förstår ditt handlande men att jaga den där kicken som varar för en så kort stund är formeln för mänskligt lidande.

Har du inte ADHD så borde du coola ner dig. Läs nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Jag och kvinnligt sällskap hade tänkt ta denna imorgon. Vi har fått tag på ca 500mg. Hur mycket ska vi ta om vi vill bli "ordentligt" påtända? Vi båda har erfarenhet av diverse olika CS-droger sedan tidigare och är långt ifrån nytt.

Förövrigt känns det rätt skevt att man diskuterar medicinsk användning och pundande i samma tråd .

Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Märklig drog denna. Har tagit 100mg och 150mg tidigare och fått betydligt bättre / starkare effekt än jag har nu på 250mg. Har ingen tolerans. Trist, då jag gillade denna mer än amfetamin under mina två första gånger. Nå väl, rätt schyst att veta exakt vad man får kontra gatutjack.

Behöver få det här sagt.
Jag föraktar er pundare.
Har varken ADHD eller funktionshinder, men ni beter er som femåringar för att ni har så låg intelligens och ger bekymmer för omgivningen så att andra behandlas som om man vore er när man har den problematiken.
Ni förtjänar att dö.
Citera
2019-12-23, 18:52
Medlem
Så använt slut och hinner ej få recept nu under juldagarna, men hitta en gammal burk 50mg elvanse som är cirka 1 år gammal, nån risk med att ta detta eller borde det ge samma önskvärda effekt?
Citera
2019-12-23, 20:22
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Så använt slut och hinner ej få recept nu under juldagarna, men hitta en gammal burk 50mg elvanse som är cirka 1 år gammal, nån risk med att ta detta eller borde det ge samma önskvärda effekt?
Ska inte vara några problem alls.

Så länge de förvarats som det ska.
Citera
2019-12-24, 00:29
Medlem
AAAfffCCCaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Absolut inga problem alls. Har käkat benso från 80-talet och de fungerade precis som det skulle. Det ger samma effekt så länge du inte lämnat dem i solljus/någonstans där det är väldigt varmt. Då kan de tappa i effekt men har du haft det i ett skåp eller låda är det toklugnt.
Citera
2019-12-27, 15:10
Medlem
Jag tänkte att jag skulle testa elvanse, om jag hade fått tag på 2st 50mg. Hur mycket behöver jag ta för ett normalt rus. Tänkte jag skulle ta detta när jag pluggar mest bara för att testa
Tänkte ifall någon som har testat det lite hade några bra instruktioner.

Ha det gitt!
Citera
2019-12-27, 16:36
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Jag tänkte att jag skulle testa elvanse, om jag hade fått tag på 2st 50mg. Hur mycket behöver jag ta för ett normalt rus. Tänkte jag skulle ta detta när jag pluggar mest bara för att testa
Tänkte ifall någon som har testat det lite hade några bra instruktioner.

Ha det gitt!

Bror mycket på dig. Ska du plugga behöver du ju knappast känna ruset. 50mg kommer garanterat hjälpa dig bra på traven.
Citera
2019-12-28, 13:10
Medlem
talad13s avatar
Hejsan,

Jag har problem att veta vilken effekt man förväntas få av Elvanse?
Den ger ju olika effekter beroende på hur mycket man tar.

Hur upplever ni effekten?

Tar själv 40mg, och har tagit den i ett år totalt, små avbrott på nån vecka eller max en månad då och då.

Upplever när jag tar lite mer än 40mg (spär ut lite extra i vatten) så får jag ett bättre fokus och "vardagen" blir lättare. Men vet inte om det är vad jag bör få tillbaka, ska den gör vardagen hanterlig eller lättare? Hur kan jag vet hur mycket min ADD/ADHD "försämrar" mig som person och hur mycket medicinen åtgärdar det problemet? När är det åtgärdat och när är resten av effekten bara amfetamin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in