Citat:
Ursprungligen postat av
wanilj
Tycker att du och alla andra kan sluta direkt att spekulera kring samband mellan dessa personer du nämner (förutom Elin & Robin då förståss).
Max valde själv att avsluta sitt liv på ett tragiskt sätt som jag inte vill gå in djupare på men det var under helt andra förutsättningar.
Sandra vet jag inte riktigt varför vi drar upp här? Hon har väldigt små kopplingar till EE och RL (Dom vet vilka varandra är men inte så mkt mer). Hon stod Max väldigt nära, thats it
Anledningen till att dessa blev indragna i tråden var spekulationer om försvinnandet på något sätt kunde hänga ihop med mordet. Det är samma bekantskapskrets, kring samma datum i samma håla. Det är klart det blir spekulationer om det kan finnas samband. Hämndmotiv eller liknande är också vanligt i dessa kretsar, även om "money talks".
Tills vidare lägger jag ner detta då det inte verkar leda någon vart.
Vad gäller belastningsregister tror jag vi också kan stoppa diskussionen, all fakta finns i tråden. Rätt eller fel får väl diskuteras i en egen tråd.
Sist men inte minst, detta är en Flashback tråd i ABoK, den har alltid en egen utredning och nej, vi väntar inte på vad polisen uttalar sig om. Det finns flera fall där Flashback har löst mordfall och fått rätt mördare fälld. I detta fall verkar ju frågan redan klar. Men vi gräver ändå för att förstå, i väntan på FUP. Like it or not, det är så det fungerar.