2019-12-30, 00:22
Medlem
estetiks avatar
Skriver man någon fråga i samlingstrådar så får man sällan svar.

Jag läser typ aldrig samlingstrådar.
Citera
2019-12-30, 21:04
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Skriver man någon fråga i samlingstrådar så får man sällan svar.

Jag läser typ aldrig samlingstrådar.

Problemet behöver inte bestå i att frågan ställs i en samlingstråd. Skulle man starta en ny tråd för att ställa exakt samma fråga, så kan det ändå leda till uteblivna svar. Folk kanske inte svarar för att de helt enkelt inte kan svaret på frågan, och då spelar det ingen roll om folk har startat en ny tråd eller ställt frågan i en befintlig tråd.
Citera
2019-12-31, 23:09
Medlem
Tryckallan74s avatar
Varför denna skräck för nya trådar??

Gjorde just en ny tråd som åkte i Papperskorgen!

(FB) Saker som görs i skräckfilmer som är totalt ologiska! "Saker som görs i skräckfilmer som är totalt ologiska!"

Ok går in helt random och söker bara på skräck, får upp helt orelevanta sök resultat!

Går in i film forumet och söker på "Saker du stör dig på" (eftersom jag nu inte vet vad tråden som redan finns heter) Ingen relevant träff!

Sökte (I film) på Skräckfilmer, gick igenom första sidan, men hittade inget relevant!

Och om jag nu skulle hitta orginal tråden så skulle den säkert ha 1000+ inlägg från tidigt 2000, varför denna skräck för att skapa en ny tråd??

Fattar inte mentaliteten här!!?
Citera
2019-12-31, 23:14
Bannlyst
Fattar inte heller. Det som mods aldrig fattar är att det inte blir någon diskussion om man skriver i en stor tråd med anor från stenåldern.
Senast redigerad av karldenelfte 2019-12-31 kl. 23:37.
Citera
2019-12-31, 23:22
Medlem
Pga just problemet du beskriver: Att det skapas för många trådar är en av anledningarna till att det inte går att hitta när man söker.
Citera
2019-12-31, 23:29
Medlem
najass avatar
Ännu en tråd på temat sammanfogad

/mod
Citera
2019-12-31, 23:33
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Fattar inte heller. Det som mods aldrig fattar är att det inte blir någon diskussionen om man skriver i en stor tråd med anor från stenåldern.
Precis, är väl bättre då om mod tar bort gammal tråd, och startar upp en ny i samma ämne?'

Menar om det finns en tråd startad 2003 med 5000 svar med senaste inlägg för ett halvår sedan, och så råkar någon starta en ny tråd som påminner om denna så hamnar den i Papperskorgen?

Gillar inte detta!
Citera
2020-01-01, 01:24
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Pga just problemet du beskriver: Att det skapas för många trådar är en av anledningarna till att det inte går att hitta när man söker.
Det är lättare att söka Bra info om det finns olika mindre trådar med ämnets vinkel i ruriken.

Detta är trots allt ett diskussionsforum , inte En FAQ som strävar mot att avverka och bocka av alla frågor och sedan och stänga frågor som "klara"'.

Typ om jag undrar nåt om drogen alkohol. Om allt då ligger i "stora alkoholtråden" med 1500 sidor , dels blir diskussionen mindre fokuserad än om det startats nytråe med min vinkeldwls blir det svårare att hitta nya sammanhängande kvalitets-diskussioner kring vissa ämne .
Som Jag beskrev ovan är det i centralstimulantia-forumet med "stora amfetamintråden" osv .

Vi har ju forum -formatet!
Varför då ta stora ämnen och stoppa in dem i det värdelösa föråldrade evighetstrådarna? De är som att diskutera på en gammal gästbok eller i en chatt

Tänk att du ska diskutera "svensk politik" i en sorts chatt , där varje nytt inlägg kan handla om nåt annat än det förra . Så är evighetstrådar. Inget fokus, upphackad diskussion o otillfredställande för alla parter
Citera
2020-01-01, 01:33
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Gjorde just en ny tråd som åkte i Papperskorgen!

(FB) Saker som görs i skräckfilmer som är totalt ologiska! "Saker som görs i skräckfilmer som är totalt ologiska!"

Ok går in helt random och söker bara på skräck, får upp helt orelevanta sök resultat!

Går in i film forumet och söker på "Saker du stör dig på" (eftersom jag nu inte vet vad tråden som redan finns heter) Ingen relevant träff!

Sökte (I film) på Skräckfilmer, gick igenom första sidan, men hittade inget relevant!

Och om jag nu skulle hitta orginal tråden så skulle den säkert ha 1000+ inlägg från tidigt 2000, varför denna skräck för att skapa en ny tråd??

Fattar inte mentaliteten här!!?

Konstigt. När jag söker i filmforumet och använder söktermen "saker du stör mig på" (samma som du använde) så får jag upp följande tråd -> (FB) Vad stör dig mest i filmer? . Sedan kan följande tråd i viss mån passa in -> (FB) Saker som folk gör i film som man inte gör i verkligheten . Du borde ha fått upp dessa sökresultat, men du kanske finner dem irrelevanta? När det gäller skräck, så har folk emellanåt skrivit saker som stör dem i (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer. Men det kanske inte riktigt är huvudtråden för störande saker i filmer överlag.

När det gäller störande saker i filmer rent generellt, så ser jag inget problem med att det finns en samlingstråd. Många stör sig för övrigt på samma saker. Då behövs inte hundratals trådar där folk gnäller över störande saker i filmer, när det visar sig vara samma saker som folk stör sig på. Är det något speciellt som man stör sig på i en specifik film, så kan man se om den filmen har sin egen tråd (eller en annan lämplig tråd) att skriva i.
Senast redigerad av Spyrran 2020-01-01 kl. 01:36.
Citera
2020-01-01, 01:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Jag håller delvis med om att vi har för mycket samlingstrådar. I vissa fall fungerar de alldeles utmärkt, men i lika många fall så fungerar de rätt uselt.

Så jag kan förstå irritationen och frustrationen hos de som besöker de delar av forumet där samlingstrådar är frekventa. Vi ska kika på det här och försöka lösa det.

admin5
Citera
2020-01-01, 02:30
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Konstigt. När jag söker i filmforumet och använder söktermen "saker du stör mig på" (samma som du använde) så får jag upp följande tråd -> (FB) Vad stör dig mest i filmer? . Sedan kan följande tråd i viss mån passa in -> (FB) Saker som folk gör i film som man inte gör i verkligheten . Du borde ha fått upp dessa sökresultat, men du kanske finner dem irrelevanta? När det gäller skräck, så har folk emellanåt skrivit saker som stör dem i (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer. Men det kanske inte riktigt är huvudtråden för störande saker i filmer överlag.

När det gäller störande saker i filmer rent generellt, så ser jag inget problem med att det finns en samlingstråd. Många stör sig för övrigt på samma saker. Då behövs inte hundratals trådar där folk gnäller över störande saker i filmer, när det visar sig vara samma saker som folk stör sig på. Är det något speciellt som man stör sig på i en specifik film, så kan man se om den filmen har sin egen tråd (eller en annan lämplig tråd) att skriva i.
Ok men då har du bevisat mig rätt!! Mitt inlägg gällde ENBART SKRÄCK-Filmer INTE andra andra typ av filmer!!
Citera
2020-01-01, 02:35
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Ok men då har du bevisat mig rätt!! Mitt inlägg gällde ENBART SKRÄCK-Filmer INTE andra andra typ av filmer!!

Vad exakt är det som jag har bevisat?

Varför kan du för övrigt inte skriva ett inlägg om störande saker i skräckfilmer i en tråd som https://www.flashback.org/t348758? Behöver man en ny tråd för varje genre (skräck, action, komedi etc)? Varför då? Varför är den tråden totalt irrelevant för dig, bara för att man diskuterar störande saker i filmer allmänt där, istället för att endast diskutera störande/ologiska saker i skräckfilmer?
Senast redigerad av Spyrran 2020-01-01 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in