2019-12-31, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det funkar inte ihop med Moment22's tankar eftersom hon ville att denna makt skulle vara frikopplad från folkets inflytande.
Europadomstolen styrs inte av svenska väljare.
Citera
2019-12-31, 13:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Europadomstolen styrs inte av svenska väljare.

Moment22 ville som sagt att folket inte skulle ha något inflytande över vissa lagar, dvs. inte bara det svenska folket. Dessutom har både det svenska och andra folk inflytande över Europadomstolen, vilka tror du annars bestämmer över dem, vilka lagar de ska rätta sig efter och om vi ens ska vara tvungen att följa deras utslag?

Det är skrämmande hur djupt okunniga ni är om politik.
Citera
2019-12-31, 15:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lägg ner besserwissern. Du förefaller inte själv så jävla kompetent eller klarsynt när du sitter och tjatar om hur alla utom sd-väljare röstar för våldtäkt.
Det skulle finnas två block skrev jag ju, rött och blått, istället för 8 partier som går i säng med varandra till höger och vänster. Sen röstar folk på dessa.
Har du inte förstått hur det hänger ihop?
Är logik väldigt jobbigt för dig?
Vi vet vilka det är som våldtar mest av statistiken.
Vi vet vilka det är som röstar för att de ska få stanna kvar, trots flera avslag?

Vad fan är det frågan om?
Citera
2019-12-31, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Har du inte förstått hur det hänger ihop?
Är logik väldigt jobbigt för dig?
Vi vet vilka det är som våldtar mest av statistiken.
Vi vet vilka det är som röstar för att de ska få stanna kvar, trots flera avslag?

Vad fan är det frågan om?

Det verkar snarare vara du och Barnarne som har problem med logiken.

- Är det bara invandrare som våldtar? Nej.
- Skulle Sverige bli fritt ifrån våldtäkter ifall alla invandrare försvann? Nej
- Vill SD ens kasta ut alla invandrare? Nej
- Har SD några fler förslag på hur man stoppar våldtäkterna, utöver att minska invandringen? Nej
- Sitter det folk i denna tråden som förespråkar att man ska rösta SD och samtidigt föreslår att man bör legalisera våldtäkt, hävdar att våldtäkter är en biologisk vinst för kvinnor och att de egentligen njuter av-och vill bli våldtagna? Ja
- Är denna delen av forumet fult av svenska, misogyna SD/Afs/NMR:are som bagatelliserar våldtäkt? Ja
- Verkar det då rimligt att tro att en röst på ett parti vars väljare ständigt uppvisar denna typen av kvinnoförakt och våldtäktsvurmeri är lösningen på problemet 'våldtäkter'? Nej
- Är det då rimligt att säga att kvinnor som inte röstar på SD, ett parti som inte erbjuder en lösning på våldtäktsproblemet, får skylla sig själva ifall de blir våldtagna? Nej
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-31 kl. 15:46.
Citera
2019-12-31, 16:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det verkar snarare vara du och Barnarne som har problem med logiken.

- Är det bara invandrare som våldtar? Nej.
- Skulle Sverige bli fritt ifrån våldtäkter ifall alla invandrare försvann? Nej
- Vill SD ens kasta ut alla invandrare? Nej
- Har SD några fler förslag på hur man stoppar våldtäkterna, utöver att minska invandringen? Nej
- Sitter det folk i denna tråden som förespråkar att man ska rösta SD och samtidigt föreslår att man bör legalisera våldtäkt, hävdar att våldtäkter är en biologisk vinst för kvinnor och att de egentligen njuter av-och vill bli våldtagna? Ja
- Är denna delen av forumet fult av svenska, misogyna SD/Afs/NMR:are som bagatelliserar våldtäkt? Ja
- Verkar det då rimligt att tro att en röst på ett parti vars väljare ständigt uppvisar denna typen av kvinnoförakt och våldtäktsvurmeri är lösningen på problemet 'våldtäkter'? Nej
- Är det då rimligt att säga att kvinnor som inte röstar på SD, ett parti som inte erbjuder en lösning på våldtäktsproblemet, får skylla sig själva ifall de blir våldtagna? Nej

Allt det där har redan bemöts och inget av detta är argument för att rösta fram en extrem ökning av antalet våldtäkter.

Det är lika dumt som att försämra säkerheten i trafiken med motiveringen att det ändå dör folk ibland. En frisk människa tänker förstås istället att det är ett argument för att ytterligare förbättra säkerheten och inte för att försämra den.

Det är för övrigt 7K-väljare som bagatelliserar våldtäkterna genom att säga att det är helt okej om det blir extremt många fler.
Citera
2019-12-31, 16:09
Avstängd
Citat:
Allt det där har redan bemöts och inget av detta är argument för att rösta fram en extrem ökning av antalet våldtäkter.

Det är lika dumt som att försämra säkerheten i trafiken med motiveringen att det ändå dör folk ibland. En frisk människa tänker förstås istället att det är ett argument för att ytterligare förbättra säkerheten och inte för att försämra den.

Det är för övrigt 7K-väljare som bagatelliserar våldtäkterna genom att säga att det är helt okej om det blir extremt många fler.

Äh, den här diskussionen har gått i cirklar sen sida ett. Allt du skriver har blivit bemött det med. Vad handlar tråden om? Att det skulle vara kvinnors fel ifall de blir våldtagna eftersom inte alla kvinnor röstade på SD. Är det ett rimligt antagande? Se mitt förra svar men kort och gott, nej, absolut inte.

Ang trafiken så vore det som att ta bort körkortet ifrån alla som äger en SAAB och sen släppa frågan totalt. Skulle det minska antalet trafikolyckor? Sure. Går man till botten med problemet? Nej
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-31 kl. 16:11.
Citera
2019-12-31, 16:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Äh, den här diskussionen har gått i cirklar sen sida ett. Allt du skriver har blivit bemött det med. Vad handlar tråden om? Att det skulle vara kvinnors fel ifall de blir våldtagna eftersom inte alla kvinnor röstade på SD. Är det ett rimligt antagande? Se mitt förra svar men kort och gott, nej, absolut inte.

Ang trafiken så vore det som att ta bort körkortet ifrån alla som äger en SAAB och sen släppa frågan totalt. Skulle det minska antalet trafikolyckor? Sure. Går man till botten med problemet? Nej

Det är klart de som röstar fram fler våldtäkter är ansvariga för det och det är dessa som bagatelliserar våldtäkterna genom att säga att den konsekvensen är acceptabelt för jag får något annat som jag vill ha också.
Citera
2019-12-31, 16:15
Avstängd
Citat:
Det är klart de som röstar fram fler våldtäkter är ansvariga för det och det är dessa som bagatelliserar våldtäkterna genom att säga att den konsekvensen är acceptabelt för jag får något annat som jag vill ha också.

(FB) Feminister har fel. Det är kvinnas fel om hon blir våldtagen!
Citera
2019-12-31, 16:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
(FB) Feminister har fel. Det är kvinnas fel om hon blir våldtagen!

Detta bemötte inget av det jag skrev men det är tydligt att kvinnor inte anser att de har ansvar över sina handlingar och dess konsekvenser. Borde ni då anses vara myndiga och ha rösträtt, frågan är värd att lyftas.
Citera
2019-12-31, 16:21
Avstängd
Citat:
Detta bemötte inget av det jag skrev men det är tydligt att kvinnor inte anser att de har ansvar över sina handlingar och dess konsekvenser. Borde ni då anses vara myndiga och ha rösträtt, frågan är värd att lyftas.

Det bemöter topic klart och tydligt.

Står invandrare för alla våldtäkter? Nej
Är SD på något sätt lösningen på problemet våldtäkter? Nej
Är det då rimligt att säga att kvinnor får skylla sig själva ifall de blr våldtagna bara för att inte alla har röstat på SD? Nej
Citera
2019-12-31, 16:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det bemöter topic klart och tydligt.

Står invandrare för alla våldtäkter? Nej
Är SD på något sätt lösningen på problemet våldtäkter? Nej
Är det då rimligt att säga att kvinnor får skylla sig själva ifall de blr våldtagna bara för att inte alla har röstat på SD? Nej

Det bemötte inte inlägget du citerade:
Citera
2019-12-31, 16:25
Avstängd
Citat:
Det bemötte inte inlägget du citerade:

Nej, det bemötte topic, dvs det som ska diskuteras i tråden. OT kan vi ta via pm om du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in