2019-12-30, 22:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skrev ju precis ett inlägg. Vad stod det där?

Där stod ytterst förvirrade tankar, du behöver tänka igenom vad du egentligen tycker.
Du vill ha en högre makt som bestämmer lagarna och som inte folket styr över, detta kallas för diktator.
Citera
2019-12-30, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Där stod ytterst förvirrade tankar, du behöver tänka igenom vad du egentligen tycker.
Du vill ha en högre makt som bestämmer lagarna och som inte folket styr över, detta kallas för diktator.

Äh det är bara du som rör till allting hela tiden. Du förstorar upp vad man skriver och drar långtgående slutsatser.
Jag skrev inte att jag vill ha diktatur. Jag skrev också att jag inte vet säkert vilket samhällsstyre som är bäst. Jag skrev att det vi har i Sverige idag inte fungerar. Jag tycker inte att majoritetsbeslut ska avgöra samtliga lagar när det kommer till brott som handlar om att skada andra människor.
Citera
2019-12-30, 22:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Äh det är bara du som rör till allting hela tiden. Du förstorar upp vad man skriver och drar långtgående slutsatser.
Jag skrev inte att jag vill ha diktatur. Jag skrev också att jag inte vet säkert vilket samhällsstyre som är bäst. Jag skrev att det vi har i Sverige idag inte fungerar. Jag tycker inte att majoritetsbeslut ska avgöra samtliga lagar när det kommer till brott som handlar om att skada andra människor.

Du har tydligt sagt att du inte vill att folket ska styra över alla lagar:

1. Vilken makt ska då styra över de lagarna?
2. Hur ska den makten tillsättas?
3. Ska den makten kunna bytas ut av någon annan makt om den missköter sig?
4. Hur ska det då gå till?

Du visar upp ytterst ogenomtänkta och totalt förvirrade tankar och förstår inte att det är diktatur du förespråkar. Skrämmande att det finns så okunniga väljare.
Citera
2019-12-30, 23:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har tydligt sagt att du inte vill att folket ska styra över alla lagar:

1. Vilken makt ska då styra över de lagarna?
2. Hur ska den makten tillsättas?
3. Ska den makten kunna bytas ut av någon annan makt om den missköter sig?
4. Hur ska det då gå till?

Du visar upp ytterst ogenomtänkta och totalt förvirrade tankar och förstår inte att det är diktatur du förespråkar. Skrämmande att det finns så okunniga väljare.

Lägg ner besserwissern. Du förefaller inte själv så jävla kompetent eller klarsynt när du sitter och tjatar om hur alla utom sd-väljare röstar för våldtäkt.
Det skulle finnas två block skrev jag ju, rött och blått, istället för 8 partier som går i säng med varandra till höger och vänster. Sen röstar folk på dessa.
Citera
2019-12-30, 23:42
Medlem
Citat:
Lägg ner besserwissern. Du förefaller inte själv så jävla kompetent eller klarsynt när du sitter och tjatar om hur alla utom sd-väljare röstar för våldtäkt.
Det skulle finnas två block skrev jag ju, rött och blått, istället för 8 partier som går i säng med varandra till höger och vänster. Sen röstar folk på dessa.

Varför inte bara ett block, eller ett parti? Ännu lättare.
Citera
2019-12-30, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför inte bara ett block, eller ett parti? Ännu lättare.

Då tappar man valmöjligheten.
Citera
2019-12-30, 23:51
Avslutad
Citat:
Man kan ju tänka sig att Europadomstolen skulle gripa in om vi i Sverige röstade fram lagar som tillät att skada andra.
Citera
2019-12-31, 00:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Försök att svara på mina punkter istället för att tjafsa. Om du är helt svarslös borde du inse hur absurda dina tankar är.

Och detta snack om två block, vem ska bestämma vilka block det ska vara när du inte vill att folket har den totala makten? Kan dessa två block vara SD och Afs eller passar inte det dig?
Citera
2019-12-31, 00:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Man kan ju tänka sig att Europadomstolen skulle gripa in om vi i Sverige röstade fram lagar som tillät att skada andra.

Nej det funkar inte ihop med Moment22's tankar eftersom hon ville att denna makt skulle vara frikopplad från folkets inflytande.
Citera
2019-12-31, 03:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Försök att svara på mina punkter istället för att tjafsa. Om du är helt svarslös borde du inse hur absurda dina tankar är.

Och detta snack om två block, vem ska bestämma vilka block det ska vara när du inte vill att folket har den totala makten? Kan dessa två block vara SD och Afs eller passar inte det dig?

Varför förväntar du dig att någon annan ska besvara dig ordentligt när du själv bemöter andra på ett både otrevligt och besserwisser-aktigt sätt?

De två blocken uppstår genom att folkstyret behålls och att man smalnar av alternativen.
Citera
2019-12-31, 03:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det funkar inte ihop med Moment22's tankar eftersom hon ville att denna makt skulle vara frikopplad från folkets inflytande.

Det bästa är nog att du inte talar för mig eftersom att du förstår allting jag skriver på ett mycket underligt sätt. Det blir lätt fel då.
Citera
2019-12-31, 03:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Varför förväntar du dig att någon annan ska besvara dig ordentligt när du själv bemöter andra på ett både otrevligt och besserwisser-aktigt sätt?

De två blocken uppstår genom att folkstyret behålls och att man smalnar av alternativen.

Jag förväntar mig inte mycket alls av en diktaturförespråkare och du erbjuder inget mer än det heller. Stå upp för ditt diktaturvurmande och börja inte prata om folkstyre nu när du så tydligt sa att folket inte ska ha inflytande över alla lagar som vi har.

I bästa fall är du bara djupt okunnig och extremt naiv när det gäller politik, i värsta fall är det något riktigt smutsigt och tyranniskt som driver dig.

Du pratade också om att bara de väljare som uppfyller vissa krav ska få rösta, och om man ställer några som helst krav borde i så fall inte folk som förespråkar diktatur få rösta.

Du får ursäkta men om det är något jag blir förbannad över är det fascister som inte respekterar demokratin.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-12-31 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in