2019-12-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kanske informatör som blev påkommen?

Mmm. Ja.. då kommer det vara svårt att få info. Myndigheterna vill ju inte avslöja något
Citera
2019-12-31, 01:13
Medlem
laxkaviars avatar
Ja är det inte lite underligt att Marocko-bossen grips - och kort därefter klipps Flamman
Citera
2019-12-31, 01:22
Medlem
sonpuigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
The guardian är väl inte scotland yard?

Sen kan jag lova dig att om någon skriver ut information om att han hade kopplingar till afghan pojkar uppe i Kiruna så kommer dessa nyhetssajterna skriva om det, dessa engelsmännen har väl hittat hit och läser här inne också

Läs artikeln jag länkar till så ser Du att the guardian refererar till Scotland Yard. Där av att jag sa att det är deras teori.
Citera
2019-12-31, 02:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja Gott Nytt År

Undrar också om begrabvningen och att han inte verkade känna sig hotad.
Även att skytten väntade så länge tills han var på tomten. Som jag förstår är det en smal gata full med radhus, undrar om de parkerade bilen nära huset eller gick nerför gatan..

Gatan är ganska bred (i mitt tycke, jag har inte varit just där, men jag bor i U.K.).

En rätt bra bild på gatan/huset i denna artikel (en annan vinkel). De verkar inte ha garage eller "off street parking" (en parkeringsplats på den lilla "gården/tomtplätten" framför huset. Det är också en busshållplats precis framför huset.....

Förövrigt det vanliga "gnället" av familjen.....

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-50934390
Citera
2019-12-31, 06:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
De tre smugglade förutom Cannabis även X när det var inne för sådär 17-18 år sedan. Vad jag kommer ihåg så var de bara mellanhänder och organiserade aldrig smugglingen. De tog emot partiet, delade upp och sålde vidare till andra mellanhänder.

Dock kommer jag ihåg att de var kaxiga som fan och skröt om hur de aldrig skulle åka fast, de var smartare än polisen och ingen skulle våga gola ner dem. Det var på den nivån av kaxighet att jag blev förvånad att han fortfarande levde.

Jag har en känsla av att motivet bakom hans död är hans önskan om att avancera i klass och status som ledde till att han lekte med elden för att finansiera fasaden med trofé wifeyn.

Till slut så satsar man allt på ett kort med livet som insats.
Hans fru tillhör en albansk maffiasläkt. De träffades 2014 gifte sig 2018 när andra barnet var på väg. Han fick kanske större bollar då. En i familjen.
Citera
2019-12-31, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
stor sannolikhet = låga odds.
liten sannolikhet = höga odds.

Inte inom statistik.
Citera
2019-12-31, 07:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Där här kanske är relevant? Tystats ner väldigt i media.
https://tt.omni.se/svensk-misstankt-...nmark/a/Qo3J1J
(FB) Massgripanden efter stor knarkrazzia i Danmark
https://www.europol.europa.eu/newsro...estern-balkans
Citera
2019-12-31, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hans fru tillhör en albansk maffiasläkt. De träffades 2014 gifte sig 2018 när andra barnet var på väg. Han fick kanske större bollar då. En i familjen.

Mycket möjligt att han satsade på att vara Michael istället för Fredo när han gifte in sig i maffiasläkten.
Citera
2019-12-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Tycker det går en röd tråd här.

Sen 3 år (?) tillbaka fullt röj på gatan där langare från olika fraktioner bombar/pangar på varandra.
Sen 2 år börjar underleverantörerna hamna i problem där en del skjuts och även bombas.
Senaste 6 månaderna har några advokater också råkat illa ut.
Och senaste året har även huvudimportörerna hamnat direkt i skottlinjen.

Eftersom alla nämnda ovan har riklig dokumentation på sig samt div skvaller, är det ju inte omöjligt att "någon extern" blandat sig i leken och fått undre världen att börja skjuta sig själva i foten på olika sätt.
När Holländarna nu flugit hem en "huvudimportör" med sitt eget flygvapen från Dubai till maximum security prison-pekar det liksom på att det är större saker i görningen.

Mest anmärkningsvärt är att denna snubbe som tråden handlar om, kunnat verka så länge utan någon inblandning från myndigheterna, trots att hans upplägg på företag varit ganska usla och lätta att genomskåda.

Och vilken bank har hjälpt Beqiri med penningtvätten?
Citera
2019-12-31, 10:56
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Jag läste tidigare i en tråd att han sköts i de nedre delarna och att det fanns en blodpöl runt hans "neck". Så kanske det avslutande skottet sköts i bakhuvudet.
Om han sköts rakt upp i anus så tyder det på att han antingen var tjallare (mest troligt) eller hade han brutit mot regelverket och bögat sig. Bögeri är inte tillåtet i de kretsarna och straffas med en salva bly i anus.
Citera
2019-12-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om han sköts rakt upp i anus så tyder det på att han antingen var tjallare (mest troligt) eller hade han brutit mot regelverket och bögat sig. Bögeri är inte tillåtet i de kretsarna och straffas med en salva bly i anus.

Kan det vara så att dom har snitchat dit den här Taghi som greps i Dubai?
Han kan ju ha betalt torpeder innan han greps eller att de betalas via ngn av hans entreprenörer?
Citera
2019-12-31, 12:09
Medlem
Nestor Xs avatar
Vilken otrolig kriminell härva som grävs upp nu, bit för bit, dag efter dag. Mordet på Flamur i London och den misslyckade avrättningen av hans gamle kumpan Naief som i stället blev mordet på Karolin har så många likheter att det inte kan vara rena tillfälligheter. I Holland för några månader sedan blev advokaten Derk Wiersum avrättad på liknande sätt då han företrätt kronvittnet Nabil A. som vittnat mot Ridouan Taghi och hans sidekick Said Razzouki. Flera liknande mord utförda nere i Spanien och Holland följer samma koncept. Verkar uppenbart att dessa två styrt över ett syndikat med kontroll över största delen av knarkhandeln i Västeuropa och utan betänkligheter fimpar alla som de saknar förtroende för. Ganska troligt att majoriteten av alla avrättningar i Malmö under senaste åren är beställda av Taghi och hans organisation som betalar bra eller ger andra förmåner efter utfört jobb. Sådana som Mekky och kretsen runt honom är typiska exempel på Taghis fotsoldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in