2019-12-31, 12:33
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Vilken otrolig kriminell härva som grävs upp nu, bit för bit, dag efter dag. Mordet på Flamur i London och den misslyckade avrättningen av hans gamle kumpan Naief som i stället blev mordet på Karolin har så många likheter att det inte kan vara rena tillfälligheter. I Holland för några månader sedan blev advokaten Derk Wiersum avrättad på liknande sätt då han företrätt kronvittnet Nabil A. som vittnat mot Ridouan Taghi och hans sidekick Said Razzouki. Flera liknande mord utförda nere i Spanien och Holland följer samma koncept. Verkar uppenbart att dessa två styrt över ett syndikat med kontroll över största delen av knarkhandeln i Västeuropa och utan betänkligheter fimpar alla som de saknar förtroende för. Ganska troligt att majoriteten av alla avrättningar i Malmö under senaste åren är beställda av Taghi och hans organisation som betalar bra eller ger andra förmåner efter utfört jobb. Sådana som Mekky och kretsen runt honom är typiska exempel på Taghis fotsoldater.

Känns väl mest troligt för tillfället! Att höga bossar tar säkra före det osäkra och det verkar ju som sagt inte som att Flamur var nojig - någon på samma sida högg i ryggen.
Citera
2019-12-31, 13:24
Medlem
Citat:
Vilken otrolig kriminell härva som grävs upp nu, bit för bit, dag efter dag. Mordet på Flamur i London och den misslyckade avrättningen av hans gamle kumpan Naief som i stället blev mordet på Karolin har så många likheter att det inte kan vara rena tillfälligheter. I Holland för några månader sedan blev advokaten Derk Wiersum avrättad på liknande sätt då han företrätt kronvittnet Nabil A. som vittnat mot Ridouan Taghi och hans sidekick Said Razzouki. Flera liknande mord utförda nere i Spanien och Holland följer samma koncept. Verkar uppenbart att dessa två styrt över ett syndikat med kontroll över största delen av knarkhandeln i Västeuropa och utan betänkligheter fimpar alla som de saknar förtroende för. Ganska troligt att majoriteten av alla avrättningar i Malmö under senaste åren är beställda av Taghi och hans organisation som betalar bra eller ger andra förmåner efter utfört jobb. Sådana som Mekky och kretsen runt honom är typiska exempel på Taghis fotsoldater.

Det kanske är sant att en del av mordens anstiftare från Sverige har kopplingar till Ridouan, men att Ridouan själv beordrat dessa mord i Malmö tror jag inte på. Den svenska drogmarknaden är för liten och för obetydelsefull för att han ska lägga någon större vikt vid det. Att Ridouan och hans organisation skulle ha "kontroll över största delen av knarkhandeln i Europa" är ju rent ut sagt löjeväckande. Han är liten om man jämför med de riktigt stora maffiaorganisationerna som exempelvis Ndrangheta.

Citat:
It’s an enterprise that draws in somewhere between $50 [billion] and $100 billion a year. It smuggles 70 percent of the cocaine in Europe. It runs arms all around the world. It embezzles tens of billions from the European Union and the Italian government. All that activity requires a secondary industry of money laundering. So good has it become at money laundering, and its penetration of the financial market, that other major organized crime groups ask the ’Ndrangheta to wash their cash as well.

Citat:
So, the ’Ndrangheta’s in charge of hundreds of billions, if not trillions, of illicit dollars around the world. Really, that’s what makes it so influential and so powerful. It’s in all our lives. This organization has penetrated every single major financial center on the planet. It owns businesses, and it funds political parties all over the world. It is part of the fabric of modern life and that’s actually the point. It’s got itself to a point now where it’s indispensable to the functioning of the modern world and it’s very difficult to root out.

https://slate.com/news-and-politics/...ever-been.html
Senast redigerad av Pazzamo 2019-12-31 kl. 13:27.
Citera
2019-12-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Gatan är ganska bred (i mitt tycke, jag har inte varit just där, men jag bor i U.K.).

En rätt bra bild på gatan/huset i denna artikel (en annan vinkel). De verkar inte ha garage eller "off street parking" (en parkeringsplats på den lilla "gården/tomtplätten" framför huset. Det är också en busshållplats precis framför huset.....

Förövrigt det vanliga "gnället" av familjen.....

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-50934390

Okej tack. Så du bor där Ja fick en annan vinkel nu på gatan o huset. Inte så "villaaktigt" som jag trodde.
Intressant det med att det inte är parkering till husen. Alla radhus i Sverige har det
Senast redigerad av popll 2019-12-31 kl. 13:49.
Citera
2019-12-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Där här kanske är relevant? Tystats ner väldigt i media.
https://tt.omni.se/svensk-misstankt-...nmark/a/Qo3J1J
(FB) Massgripanden efter stor knarkrazzia i Danmark
https://www.europol.europa.eu/newsro...estern-balkans
Good catch! Glömde helt bort denna pusselbit.
Citera
2019-12-31, 16:16
Medlem
Betyder det här att Dani jude jobbade åt Flamur? Sinteus snackade i pressen om att kampen om narkotika i Malmö är att kunna ta in så stora partier som möjligt. Då vill de större bossarna sälja och samarbeta.
Citera
2019-12-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Där här kanske är relevant? Tystats ner väldigt i media.
https://tt.omni.se/svensk-misstankt-...nmark/a/Qo3J1J
(FB) Massgripanden efter stor knarkrazzia i Danmark
https://www.europol.europa.eu/newsro...estern-balkans
Bra jobbat! Måste vara denna fb tråden (FB) Massgripanden efter stor knarkrazzia i Danmark. Var albaner på le croissant som häktades. Någon som har namnen?
Senast redigerad av Ze123 2019-12-31 kl. 16:24.
Citera
2019-12-31, 16:25
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Albaner och även Serber är slaver dvs ett undertryckt folk. Påfallande ofta uppvisas bland dessa avsaknad av heder och mod till skillnad mot tex svenskar. Det har historien visat många gånger.
BO med anhang är således slaver (nazisterna gick så långt att benämna dem som untermänschen)

Svenskar och personer från Balkan passar osedvanligt bra ihop och har många gemensamma nämnare. När det gäller Hitler så var många Jugoslaver med i SS. När jag tittar på ett lagbygge såsom Hammarby IF där de förstått hur bra svenskar och personer från forna Jugoslavien fungerar ihop så inser jag genialiteten och storheten i kombinationen. Vi är bröder. Det är fakta.

Nä det kommer till Flamur så har jag aldrig hört ett enda ont ord om honom. Han måhända har sysslat med kriminella affärer, men på det personliga planet var han en mycket varm och fin person som förtjänar respekt för den han var och han uppträdde aldrig som den bild man skulle kunna tänkas ha av kriminella. Som person var han ett föredöme. Rest in peace.
Citera
2019-12-31, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Svenskar och personer från Balkan passar osedvanligt bra ihop och har många gemensamma nämnare. När det gäller Hitler så var många Jugoslaver med i SS. När jag tittar på ett lagbygge såsom Hammarby IF där de förstått hur bra svenskar och personer från forna Jugoslavien fungerar ihop så inser jag genialiteten och storheten i kombinationen. Vi är bröder. Det är fakta.

Nä det kommer till Flamur så har jag aldrig hört ett enda ont ord om honom. Han måhända har sysslat med kriminella affärer, men på det personliga planet var han en mycket varm och fin person som förtjänar respekt för den han var och han uppträdde aldrig som den bild man skulle kunna tänkas ha av kriminella. Som person var han ett föredöme. Rest in peace.
Självklart alla högt uppsatt kriminella har charm och socialkompetens.
Citera
2019-12-31, 17:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej tack. Så du bor där Ja fick en annan vinkel nu på gatan o huset. Inte så "villaaktigt" som jag trodde.
Intressant det med att det inte är parkering till husen. Alla radhus i Sverige har det

Ja, men jag bor i en helt annan del av U.K. Vi är/var typ "The Backstop", "The Province"

Flamurs engelska radhus ser ut som ett viktorianskt (mitten-sent 1800-tal), troligen "listed", alltså historiskt intressant område och då får man nog inte göra varken parkering eller garage för det stör den historiska bilden av området. Ingen av grannarna har det inte heller, så högst troligen är det så. Däremot kan dessa "radhus" (heter "townhouse") vara väldigt stora invändigt, specifikt låååååånga, eventuellt även källarplan (många bygger detta just nu när kvadratmeterpriserna är skyhöga, och det kan vara en ganska lååång garden (trädgård) på baksidan.

En busshållplats precis utanför BOs frontyard.

Någon skrev att de hade renoverat i ett helt år. Låter som antingen problem med planningoffice, (tillstånd för ingripande förändringar) och/eller just källarplansbygge......
Citera
2019-12-31, 17:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jag håller helt med om likheterna mellan Flamur och Karolins mord (fast ämnat för hennes sambo).

Idag är det Nyårsafton. Undrar om någon mer i denna härva kommer att stryka med.
Citera
2019-12-31, 17:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Betyder det här att Dani jude jobbade åt Flamur? Sinteus snackade i pressen om att kampen om narkotika i Malmö är att kunna ta in så stora partier som möjligt. Då vill de större bossarna sälja och samarbeta.

Bra fråga.
Citera
2019-12-31, 20:31
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Har kollat med mina källor och han blev skjuten med flera skott varav ett i anus när han låg ner. För att förnedra maximalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in