Citat:
Ursprungligen postat av
vaniljpuddingen
Jag tror inte någon anhörig har med detta självmord att göra och pga att detta är en allvarlig fråga med mycket skuldkänslor så tycker jag det är dålig etik att raljera el löst spekulera i saken.
Som jag har förstått det så kände Ari och nya damen varandra från barndomen. Det kan ha handlat om en barndoms vänskap som med tiden vuxit fram till något varmare, en äkta kärlek. Så vill jag tro. Och om jag nu har rätt så har hon säkert förstått hans smärta på djupet.
Hans föräldrar har också förstått och de har med all säkerhet gjort sitt bästa för att vara honom till stöd.
Inga skuggor må falla på någodera parten. Alla frågar sig redan om de kunde gjort bättre. De har antagligen fel, så jag hoppas att de kan försona sig med det som varit.
Citat:
Ursprungligen postat av
InteSDbliven
Jag är ingen moralpolis men nog kan man tycka att familjen också kunde ha avböjt att göra begravningen till ett offentligt spektakel.
Vi får respektera familjens beslut och frågan om även herr Shamanen kommer att klä sig i svart eller som vanligt i brandgult hänger som en blöt filt i luften.
Som jag redan skrivit att en kontroversiell man förtjänar en kontroversiell begravning.
Om vi i Sverige inte kommer att kunna titta önskar vi alla här Ari en fin begravning!
I samma anda som min kommentar ovan tycker jag att det kan kännas som en slags "upprättelse" för Ari genom dem att så många, vänner och okända, uttryckt uppskattning och sorg. Därför är det jättefint att Ari får en storslagen begravning.
Bara den inte subbas ner av ni-vet-vem. Det finns ju de som gör sig större än huvudpersonen, både på bröllop och begravning - en vedervärdig drift.